رئیس شورای اروپا: این قاره نباید به روسیه «شاخه زیتون» پیشنهاد دهد

چارلز میشل رئیس شورای اروپا روز یکشنبه گفت که اتحادیه اروپا نباید به مسکو شاخه زیتون (نماد صلح) پیشنهاد دهد در حالی که روسیه سرگرم استقرار نیرو در امتداد مرز اوکراین است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی در کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد: ما نمی توانیم برای همیشه یک شاخه زیتون عرضه کنیم، در حالی که روسیه در حال انجام آزمایش های موشکی و تجمیع نیرو است.

وی مدعی شد که تناقضاتی در اقدامات مسکو وجود دارد، به طوری که روسیه علائمی از تمایل به مذاکره با متحدان غربی نشان می دهد و در عین حال به تقویت قوای نظامی می پردازد.

میشل که ریاست نشست سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا را برعهده دارد، یادآور شد که وحدت ما در اتحادیه اروپا و آن سوی آتلانتیک در مواجهه با تهدید روسیه، مستحکم شده است.

وی ادعا کرد که تلاش روسیه برای تضعیف حمایت غربی و اروپایی از اوکراین، یک اشتباه محاسباتی است.

رئیس شورای اروپا گفت که اتحادیه اروپا یک بسته کمک مالی کلان به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو (۱.۳ میلیارد دلار) برای کی یف تصویب کرد و به تازگی نیز پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس بین المللی کمک رسانی برای حمایت از اوکراین را مطرح کرده است.

براساس این گزارش، تنش در شرق اوکراین در هفته جاری با انتشار گزارش هایی مبنی بر افزایش موارد نقض آتش بس، حملات خمپاره ای و تخلیه ساکنان مناطق جدایی طلب دونتسک و لوگانسک که طرفدار روسیه هستند، بالا گرفت.

کشورهای غربی، روسیه را متهم کرده اند بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در نزدیکی اوکراین مستقر کرده و این نگرانی را به وجود آورده است که قصد تهاجم نظامی به اوکراین را دارد.

مسکو اما بارها این ادعا را رد و در عوض کشورهای غربی را به تضعیف امنیت روسیه از طریق گسترش ناتو به سوی مرزهایش متهم کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 1
    آورین. هم عقیده ام
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 1
    من هم با ایشون موافقم تنها راهکار به نظر من ایستادن ولو به قیمت جنگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس