چاپ دوم «نشان حسن» به کتابفروشی ها آمد/قصه پسران امام حسن (ع)

رمان «نشان حسن» نوشته لیلا مهدوی برای دومین بار توسط انتشارات کتابستان چاپ و منتشر شد.

به گزارش مشرق، رمان «نشان حسن» نوشته لیلا مهدوی برای دومین بار توسط انتشارات کتابستان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب، در اثر خود به سراغ خانواده‌ای رفته است که با وجود فداکاری‌ها، تلاش‌ها و جان‌فشانی‌هایشان برای اباعبدالله کمتر از آنها شنیده‌ایم؛ خانواده‌ای که مخاطب ایرانی فقط دو نفر از آنها را در ماجرای کربلا می‌شناسد. مشهورترین نقلی که از این خانواده به گوشمان خورده است، روضه قاسم و عبارت «أحلی من‌العسل» است و کمتر از دیگر فرزندان امام حسن مجتبی شنیده‌ایم، فرزندان دیگری که هر کدام نقشی بسزا در حادثه کربلا داشته‌اند.

روایات گوناگونی درباره حضور خانواده و فرزندان امام حسن در کربلا وجود دارد که تاکنون به شکل داستانی با آن مواجه نبودیم. رمان «نشان حسن» با سه راوی مختلف روایت می‌شود. قاسم، معروفترین پسر امام حسن، نفیله معروف به ام‌لد، همسر امام حسن مادر قاسم و حسن مثنی دومین پسر امام حسن.

داستان از هنگام مرگ معاویه‌بن‌ابی سفیان آغاز شده و تا روز دهم محرم ادامه پیدا می‌کند. مدینه، مکه، منزلگاه‌های بین راه و کربلا، مکان رخداد وقایع نشان حسن هستند.

نویسنده در این اثر، به خانواده و فرزندان امام حسن و نقشی که آنها در کربلا داشته‌اند توجه کرده است؛ همچنین این کتاب جزئیات زیادی حول محور خانواده امام حسن دارد و اشارات گوناگونی به وقایع تاریخی دارد. مثلاً مقایسه صلح امام حسن و صلح حدیبیه. از سوی دیگر، نویسنده توانسته است تحلیل تاریخی خوبی هم از جایگاه خانواده امام حسن
ارائه بدهد.

چاپ دوم این‌کتاب با ۳۱۲ صفحه و با قیمت ۹۵ هزار تومان چاپ و منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس