پروانه تاکسیرانان واکسن نزده تعلیق شده است/ تمام رانندگان تاکسی فعال واکسینه شده‌اند

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: حدود پنج درصد از رانندگان تاکسی در سراسر کشور هنوز نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکرده اند، فعالیت این دسته از افراد به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش مشرق، مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درخصوص شرایط دریافت واکسن از سوی تاکسیرانان، گفت: برابر استعلام‌هایی که ما از سامانه ایران من انجام داده ایم حدود پنج درصد از رانندگان تاکسی در سراسر کشور هنوز نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکرده اند.

بیشتر بخوانید:

الزام نصب کارت واکسن بر روی شیشه تاکسی‌های پایتخت

وی در پاسخ به اینکه آیا با آن دسته از رانندگان تاکسی که از دریافت واکسن سرپیچی می‌کنند برخورد خواهد شد گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت آن دسته از رانندگانی که نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکرده اند به حالت تعلیق درآمده و پروانه کارشان تعلیق شده و خدمتی هم از سوی سازمان‌های مختلف به این افراد داده نمی‌شود. این شرایط تا زمانی که نسبت به انجام فرایند واکسیناسیون اقدام نکرده باشند ادامه خواهد داشت. درحال حاضر پروانه فعالیت پنج درصد از تاکسیران‌های ما در سطح سازمان‌های تاکسیرانی سراسر کشور به دلیل دریافت نکردن واکسن تعلیق شده و هیچ نوع خدماتی هم نمی‌توانند از سازمان دریافت کنند. این وضعیت تا زمانی که نسبت به امر واکسیناسیون مبادرت نکنند ادامه خواهد داشت.

ضامنی درواکنش به اینکه آیا تعلیق فعالیت رانندگانی که واکسن دریافت نکرده اند به حمل و نقل عمومی آسیب زده گفت: تعداد رانندگانی که تعلیق شده اند زیاد نیست. این پنج درصدی که تعلیق شده اند نسبت به آن آماری که در مشاغل دیگر در این زمینه در دست داریم رقم چندان زیادی نیست. الان حدود پانزده روز است که محدودیت‌ها درمورد تاکسیران‌هایی که واکسن نزده اند اعمال شده است. در این مدت تعدادی از این رانندگان برای دریافت واکسن مراجعه کرده اند. با این شرایط روند واکسن دهی به گونه‌ای پیش می‌رود که بسیاری از این تاکسیران‌ها برای دریافت واکسن اقدام می‌کنند. آن دسته از تاکسیران‌هایی همکه واکسن نزده باشند همانطور که گفتم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برایشان اعمال خواهد شد. اما چون درصد تاکسیران‌هایی که واکسن نزده اند رقم نگران کننده‌ای نیست نمی‌تواند در حوزه حمل و نقل عمومی خللی ایجاد کند.

وی درباره روند اجرایی شدن نصب کارت واکسن برای خودروهای تاکسی با توجه به وجود گزارش‌هایی درباره نصب نکردن این کارت از سوی بعضی تاکسیران‌ها گفت: باید توجه داشته باشیم که اجرای این برنامه‌ها به صورت هوشمند انجام می‌شود. یعنی مدیریت هوشمند کرونا به این صورت است که ما اطلاعات و داده‌های مربوط به همه تاکسیران‌ها را در سراسر کشور در اختیار داریم و این اطلاعات در سامانه ایران من بارگذاری شده است. با توجه به اعمال محدودیتی که برای آن دسته از تاکسیران‌هایی که واکسن نزده اند انجام دادیم قاعدتا شهروندان باید این اطمینان خاطر را داشته باشند که آن دسته از تاکسیران‌هایی که درحال فعالیت در حوزه تاکسیرانی رسمی هستند جزو افراد واکسینه شده هستند؛ بنابراین در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد. چون این اتفاق به صورت هوشمند در مجموعه وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری درخصوص گمانه‌های مربوط به تغییر نرخ کرایه تاکسی و احتمال افزایش بیست و پنج درصدی کرایه تاکسی‌ها در سال آینده اظهار کرد: حتما آن افزایشی که درمورد بلیت اتوبوس و مترو اتفاق می‌افتد شامل کرایه تاکسی‌ها هم خواهد شد. چون در ابتدای سال جدید برای همه صنوف و مشاغل اگر نگوییم متناسب با نرخ تورم بالاخره در یک چارچوب ضابطه مندی این افزایش دستمزد اتفاق خواهد افتاد. این مساله حتی شامل حقوق کارمندان هم خواهد شد. در حوزه تاکسیرانی هم همین قاعده وجود دارد. ولی به هرحال یک درصد مشخصی را نمی‌توانیم برای سراسر کشور اعلام کنیم.

ضامنی اظهار کرد: قاعدتا فرایند افزایش کرایه تاکسی‌ها به این گونه است که سازمان‌های تاکسیرانی برابر کارشناسی‌هایی که انجام می‌دهند پیشنهاد اصلاح قیمت را از طریق شهرداری‌ها به شورای اسلامی هر شهر ارجاع می‌دهند. در صورتی که یک درصد مشخصی برای افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورای شهر به تصویب برسد و بعد توسط فرمانداری آن شهر به نمایندگی از وزارت کشور مورد تایید قرار بگیرد آن نرخ مصوب درواقع نرخ کرایه واقعی خواهد بود. توصیه من به شهرداری‌های سراسر کشور و سازمان‌های تاکسیرانی این است که برای جلوگیری از تضییع حقوق تاکسیران‌ها و همچنین برای اینکه شاهد دوگانگی قیمت‌ها و وجود قیمت‌های غیرمجاز نباشیم در اسفندماه حتما فرایند تصویب نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها را به انجام برسانند. با این اقدام از ابتدای سال آینده شاهد اصلاح نرخ کرایه‌ها به صورت نظامند و در چارچوب خواهیم بود. چون اگر این تصمیم در زمان مناسبش گرفته شود هم جلوی تضییع حقوق تاکسیران‌ها گرفته می‌شود و هم شاهد تخلفات ناشی از افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی‌ها نخواهیم بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس