توافق ایران و قطر برای ایجاد خطوط منظم کشتیرانی

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با همتای قطری برای راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور و همچنین توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران خبرداد.

به گزارش مشرق به نقل از صدا وسیما، رستم قاسمی پیش از سفر به قطر با اشاره به اینکه سفر به کشور قطر و مذاکره با همتای قطری از مدت‌ها قبل، پیش بینی شده بود افزود: در سفر به این کشور راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم این سفر زمینه ساز دیدارها و مذاکرات بازرگانان دو کشور در آینده نزدیک و با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور باشد.

وی با اشاره به سطح بالای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور افزود: در این سفر همچنین بازدیدهایی از بنادر تجاری و فرودگاه‌های قطر خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با توجه به عزم مقامات سیاسی دو کشور برای ارتقای روابط، زمینه‌های همکاری فعالان اقتصادی دو طرف را فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور به قطر که روز دوشنبه انجام خواهد شد، افزود: امیدواریم با حضور رئیس جمهور نیز، به توافقات خوبی در زمینه همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دست پیدا کنیم.

قاسمی با اشاره به اهمیت راهبردی کشور ایران در منطقه و وقوع آن در تقاطع کریدورهای شرقی غربی و شمالی جنوبی، افزود: توسعه روابط با کشورهای همسایه از راهبردهای اصلی سیاسی و اقتصادی دولت است و ما تاکنون در سفرهای مختلفی که داشته ایم تلاش کرده ایم زمینه گسترش روابط دو. کشور را فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس