جانسون: اروپا در آستانه جنگ قرار گرفته و انعکاس آن در تایوان شنیده خواهد شد

نخست‌وزیر انگلیس ضمن هشدار درباره قرار گرفتن اروپا در آستانه جنگ گفت، انعکاس صدای این جنگ در شرق آسیا و تایوان نیز شنیده خواهد شد.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه با اشاره به بحران اوکراین، هشدار داد اروپا در آستانه جنگ قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، جانسون ضمن سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، حمله بالقوه روسیه به اوکراین «خطری بسیار بزرگ برای جهان» است و شوک ناشی از آن «در تمام جهان پخش خواهد شد».

نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد «بریتانیا همواره در کنار آزادی و دموکراسی در سرتاسر جهان می‌ایستد». او هشدار داد انعکاس صدای حمله روسیه به اوکراین «در شرق آسیا و تایوان» شنیده خواهد شد.

جانسون در ادامه گفت، اروپا باید «از نفت و گاز [ولادیمیر] پوتین مستقل شود» و شرکت روسی «گاز پروم» را به «اعمال نفوذ آشکار در تأمین گاز اروپا» متهم کرد.

او همچنین گفت، اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که درگیری نظامی بین مسکو و کی‌یف «احتمال فزاینده‌ای» دارد و با توجه به وعده‌های دولت‌های غربی برای حمایت از اوکراین، «اینکه هنگام حمله به این کشور روی خود را برگردانیم، قول‌هایی که داده‌ایم پوچ و توخالی و توهین‌آمیز خواهد بود».

نخست‌وزیر انگلیس بدون اشاره به نقض آتش‌بس از سوی نیروهای اوکراینی و هدف قرار دادن مناطق خودمختار شرق این کشور از روسیه خواست دست به کاهش تنش بزند زیرا «اکنون ما شاهد یک نسل خونریزی و عذاب هستیم».

جانسون گفت با وجود کم بودن زمان باقی‌مانده، همچنان زمان برای جلوگیری از وقوع فاجعه و نشان دادن حسن نیست وجود دارد.

او همچنین تهدید کرد در صورت حمله روسیه به اوکراین «شرکت‌ها و افراد دارای اهمیت راهبردی برای روسیه» تحت تحریم‌های سخت قرار خواهند گرفت.

این مقام انگلیسی متذکر شد برای بازدارندگی در برابر روسیه تحریم کافی نیست و لندن برای تقویت جبهه شرقی ناتو آمادگی دارد.

این در حالی است که روسیه چندی پیش بسته پیشنهادات مسکو برای دریافت ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داده که عدم توسعه طلبی ناتو در شرق اروپا و خروج نیروهای این اتحاد نظامی از اطراف مرزهای روسیه را شامل می‌شود. با این حال آمریکا و ناتو این درخواست‌ها را رد کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 0
    جای ارزیابی خسارت جلوی جنگ رابگیرید چراهمه شما جنگ رامحتمل ترین گزینه میدانید درصورتیکه این بحران سالهابوده است وفقط بدلیل ورود نظامی ورسانه ای امریکا مرزبانانتان کشته میشوند وخطوط انتقال سوختی کهبامالیات مردمتان دراین کرونا وبیکاری درست شده اند راباحرف زدن به نابودی میکشانید شماچندمدت پست داریدچراازتخریب مالی واقتصادی ودرمانی چندنسل فردی یاسنی ازجوان تاپیر بیشترازگفتگو وجلسات طرفین حمایت میکنید
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 2
    اگر تبعات جهانی دارد پس شما و همپیمان هایت دست از تحریک اوکراین بردارید.
  • DE ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    4 4
    نخست‌وزیر انگلیس :«بریتانیا همواره در کنار سرکوب و نابودی آزادی و دموکراسی در سرتاسر جهان ایستاده و می‌ایستد». نمونه های بسیاری منجمله کودتا در ایران و کشتن مردم و آوردن نوکری وابسته به نام رضا پالانی و رژیم دیکتاتوری و سرکوب پالانی ها.
  • سید فروزان CH ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    ایران هسته‌ای خطر بزرگ برای امنیت غرب روسیه خطر بزرگ برای آسیا و شرق و تایوان چین خطر بزرگ برای اقتصاد امریکا فقط دولت فخمیه خوب است ،شاهدش هم ناصادق زشت کلام
  • NL ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 1
    وقت روسیه و چین درگیر بشن دیگه نمی تونن از مستعمرات خود دفاع کنن بنابراین مستعمره های چین و روسیه هم باید منتظر انعکاس جنگ باشند
  • سرباز و طن IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    هدف غرب تا بوده ایجاد جنگ درشرق بوده چون برایشان منافع دارد غربی‌ها برای پول دست به هر کاری می زنند مانند جنگ ۸ساله ایران و عراق حمله به عراق جنگ سوریه وایجاد داعش حالا هم نوبت روسیه رسیده البته با بهانه اکراین مطمئن باشید بعدش می سراغ ایران البته کور خواندن چون غربی ها دراین زمینه شجاع نیستن بلکه احمق هستن
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 0
    ذات روباهی مدام درپی به دست آوردن لقمه چرب و نرم نقشه ها میکشد،غافل از اینکه شیران بیشه درکمین منتظرن.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    منشاوعامل درگیریهای اوکراین واذربایجان اسرائیل است ودولتهای خائن آذربایجان واوکراین وترکیه برای ایجاد ناامنی در اروپا وتجاوز به اروپا با اسرائیل متحد وهمدست شده اند اسرائیل با کشورهای مزدور ونیابتی خودش منجمله اذربایجان و اکراین وترکیه قصد حمله وتجاوز به اروپا وانتقام هولوکاست از اروپائیان وکشورگشایی دارد ، امریکا وروسیه به جای انکه باهمدیگر درگیر شوند باید به مرکز فتنه یعنی اسرائیل حمله کنند وخانه وفتنه وجنگ را که همان اسرائیل است بر سر ساکنانش خراب کنند، انگاه فتنه اوکراین خود به خود فروکش خواهد کرد.اسرائیل قبلا هم منشا وعامل جنگ های جهانی اول ودوم بوده وبی دلیل نبوده که هیتلر اسرائیلی ها را اعدام ودر کوره های ادم سوزی می ریخته است واین جماعت فاسد وفتنه انگیز یهودی را هیتلر به خوبی می شناخته است وکاملا درست عمل کرده ،چون اسرائیل بانی جنگها وفتنه هاست وهمان غده سرطانی که باید از پیکره بشریت کنده ومحو شود در غیر اینصورت اسرائیل نه تنها خاور میانه را بلکه اروپا وقفقاز وکل جهان را به جنگ وتباهی وبیماری وفساد خواهد کشاند واین غده سرطانی به همه جهان متاستاز خواهد کرد وباید ابرقدرتهای شرق وغرب عالم به جای مشغول کردن خود به فتنه های اسرائیل در اوکراین واذربایجان به راس فتنه یعنی اسرائیل حمله کنند وخانه فتنه را ویران کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس