به جای ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزرات علوم به فکر تجهیز و تقویت آن‌ها باشیم

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تصمیمات در خصوص ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم گفت: تجربه پروژه‌هایی که قبلا تجربه شده است و نتایج مثبتی نداشته است صحیح نیست.

به گزارش مشرق، زهرا شیخی مبارکه، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در مورد ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم گفت: این طرح در مراحل مقدماتی بررسی است و هنوز، اما و اگرهای بسیاری برای آن وجود دارد.

وی ادامه داد: از این رو تا زمانی که جزییات آن به صورت شفاف بیان نشود، نمی‌توان به صورت صحیحی در مورد آن اظهار نظر کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا افزایش ظرفیت پزشکی کارگشاست؟

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس  گفت: با این همه یکسری نکات مثبت و منفی این طرح می‌تواند داشته باشد، شخصا معتقدم که ادامه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی به شکل سابق و تحت نظارت وزارت بهداشت صحیح‌تر است.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت پزشکی از سال‌های آتی و مشکلات پیش روی دانشگاه‌ها برای پاسخگویی به این افزایش ظرفیت گفت: راهکار این امر ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت علوم نیست بلکه با حمایت‌های دولتی و تجهیز این دانشگاه‌ها می‌توانند همچون سابق به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: اینکه بخواهیم به سمت ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم برویم شاید خیلی کمک کننده به روند آموزش کشور نباشد،  چرا که با تقویت بنیه  این دانشگاه‌ها می‌توانیم پاسخگوی افزایش ظرفیت پزشکی نیز باشیم.

شیخی با اشاره به این موضوع که سابق بر این دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت نظارت وزارت علوم  فعالیت می‌کردند و برای رفع معضلات آن تصمیم به جداسازی آن شده است ، گفت: تجربه گذشته نشان می‌دهد که مشکلات سابق نیز می‌تواند دوباره تکرار شود  و با توجه به اختلاف نظرهای موجود در این زمینه ابهامات زیادی نیز در این حوزه وجود خواهد داشت، از این رو تجربه پروژه‌هایی که قبلا تجربه شده است و نتایج مثبتی نداشته است صحیح نیست. به جای ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزرات علوم به فکر تجهیز و تقویت آن‌ها باشیم.

 وی در پایان گفت:به جای تجربه های ناموفق گذشته باید با توجه به نیازهای نظام آموزش پزشکی در کشور دست به اقدام زده و تقاضای مورد نیاز هر دانشگاه و استان به صورت مورد و با بررسی  و مدیریت صحیح پیگیری شده و تقاضاها پاسخ داده شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 3
    یکی باید جلوی اینکاررا بگیره داره تیشه میزنه به ریشه کنکور دانشگاه بهداشت و درمان و .....
  • پزشک IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 0
    سلام علیکم اقدام درست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، این ادغام می باشد .
  • سید جواد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 0
    ایران تنها کشور دنیاست که آموزش پزشکی در آن زیر مجموعه وزارت علوم نیست.
  • حمیدرضا نجاری IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 0
    با این ادغام منافع عده ای به خطر می افتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس