دومین سوال از عبدالملکی درباره اشتغال اعلام وصول شد

وزیر کار و رفاه گفته بود «جریان فاسد در این وزارتخانه با برخی رسانه‌ها مرتبط هستند» و طبعاً برخورد با این فساد، صدای رسانه‌های مذکور را در می‌آورد.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت: حجت ‌عبدالملکی اخیراً به روزنامه ایران گفته بود؛ زمانی که در صحن مجلـس بـرای کسب رأی اعتماد از نمایندگان از برنامه‌های خود دفاع می‌کرد گفته بود که اولین اقدامش فسادزدایی از زیرمجموعه‌های اقتصادی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و وعده داده بود که ضمن حفظ مدیران سالم و کارآمـد، تمام مدیران نامربوط، مفسد و رانتی در اسرع وقت شناسایی و برکنار و به جای آنها مدیران متخصص، جهادی و انقلابی جایگزین خواهند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیراً در گفت‌وگو با روزنامه ایران در پاسخ به سؤالی درباره حاشیه‌سازی‌هایی که برای او، انتصابات و اقداماتش در وزارتخانه می‌شود به صراحت از جریان پیچیده رسانه‌ای پرده برداشـت کـه بـرای چنین روزهایی و برای قطع شدن دستشان از منافع این وزارتخانه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بازتاب ایـن مصاحبه و واکنش‌هایی که به خبر برکناری ۳۵۰ مدیری که با ۵ معیار «انقلابی بودن، کارآمدی، دست پاک بودن، فسادستیزی و مردمی بودن» مغایرت داشته و خبـر برکناری قریب‌الوقوع ۶۵۰ مدیر دیگر از این دست، حکایت از درست بودن پیش‌بینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد.

یکی از مواردی که حتی بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال هـم به آن واکنش نشان دادند، برکناری ۳۵۰ مدیری بود که با معیارهای پنج‌گانه مغایرت داشتند و برکناری ۶۵۰ نفر دیگر به همین دلیـل اسـت؛ عبدالملکی در این‌باره گفته بود: «دور از ذهن نیست افرادی که عذرشان را می‌خواهیم یا می‌دانند در آینده نزدیک باید پست‌شان را ترک کنند؛ کسانی که منافع بسیار سنگینی اینجا داشته‌اند و بخشی از این افراد رسانه‌ای هستند و بقیه هم دسترسی گسترده بـه رسـانه داشته و دارند، طبیعی است که حواشی ایجاد کنند.»

در حالی که روزنامه‌های اعتماد و سازندگی با تیترهایی مثل نسل‌کشی مدیریتی و پاکسازی دسته‌جمعی، علیه اقدام انقلابی وزیر کار و رفاه حاشیه‌سازی کردند، روزنامه ایران نوشت: عبدالملکی در این مورد کلی‌گویی نکرده و بـه مجـاری فساد هـم اشـاره کـرده بـود: فیش‌های نجومی با تمسک به کارت هدیه و سکه، بودجه‌های محرمانه و ارتزاق وزارتخانه از صندوق‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه. او در بخشی از گفت‌وگوی خود گفته بود که فقط در یکی از بلوک‌های بازرسی ما، ۹۲ درصد از مدیران ارشد و رده بالا شناسایی شدند که 12 عنوان اتهامی از جمله تضییع اموال عمومی، دریافت و پرداخت غیرقانونی از منابع عمومی و دولتی، سندسازی و پولشویی به منظور تحصیل مال نامشروع، تبانی در معاملات دولتی، تحصیـل مـال از طریق نامشروع، مداخله کارکنان در معاملات دولتی، دریافت و پرداخت غیرقانونی از منابع دولتی، اعمال نفوذ برخلاف مقررات قانونی، تسلط یا استفاده غیرمجاز در وجـوه و اموال دولتی، اختلاس، ارتشا و... داشته‌اند. حالا ۱۲۰ پرونده‌ای که وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی اشاره کرده بود تشکیل شده و آماده ارسال به دستگاه قضا است و در حال متقن‌سازی در چند کمیته بازرسی‌، حراستی و حقوقی است و طبیعی است هرچه بررسی‌ها به لایه‌های عمیق‌تری برسد، حاشیه‌سازی برای اقدامات ضدفساد این وزارتخانه بیشتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو DE ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    2 0
    ما برای عبدالملکی و همکاران صدیق ایشان در مبارزه با فساد دعا میکنیم
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 0
    اف بر روحانی
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    جای تعجب است که در تغییر مدیران عامل صندوق ها بدوا عملکرد وزارتخانه طی ۸ سال گذشته مثبت مطرح بطوریکه اصلاح طلبان از این گفتمان به عنوان فرصت استفاده و جالب اینکه کماکان بر مسند امورند و مدعی
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    حالا ببینید اون کلید بزرگ زیر عبای روحانی چه مشکلاتی رو حل کرد؟ ببخشید درست کرد!!!!!!!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس