کد خبر 1341134
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
اولیایی: عزیزی خادم به وعده‌هایش عمل نکرد/ هیات رئیسه اقدام مثبتی کرد

کاظم اولیایی معتقد است هیات رییسه فدراسیون فوتبال حرکت مثبتی را در راستای عزل عزیزی خادم انجام داد.

به گزارش مشرق، روز گذشته، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال با تصمیم هیات رییسه از سمت خود عزل و میرشاد ماجدی، به عنوان سرپرست موقت فدراسیون فوتبال تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انتخاب شد.

کاظم اولیایی، پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص این تغییرات در بدنه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اتفاقی که رخ داد، طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال بود و ما می‌توانیم پیروی از اساسنامه توسط هیات رییسه را به فال نیک بگیریم و امیدوار باشیم این اتفاقات در سایر فدراسیون‌ها و بخش‌های دیگر جامعه نیز رخ دهد.

وی ادامه داد: به هر حال آقای عزیزی خادم زحمت خود را کشید اما نتوانست به وعده‌هایی که زمان انتخابات داده بود، در این یک سال به آن‌ها عمل کند و طبیعتا اساسنامه فدراسیون فوتبال این اجازه را به هیات رییسه می‌دهد که بتوانند درباره عملکرد این فرد قضاوت و در مورد آینده آن تصمیم بگیرند. به هر حال با فضایی که اکنون به وجود آمده، بسیاری از اتفاقات پوشیده نمی‌ماند و افراد مدخل در کار با توجه به مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال موفق شدند کسی را از سمتش تعلیق کنند که وعده‌هایی که داده بود عملی نشده و بخشی از عملکردش هم مبهم بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش کنایه‌آمیز آذری به عزل رئیس فدراسیون

اولیایی اضافه کرد: البته برای پیشرفت فوتبال ایران، فقط نباید به همین بخش از ظرفیت در اساسنامه بسنده کنیم و باید عملکرد اعضای فدراسیون فوتبال ایران طبق اساسنامه باشد؛ از تعیین تکلیف بدهی و مالکیت تیم‌ها مثل استقلال و پرسپولیس گرفته تا انتصاب روسای کمیته‌های مختلف فدراسیون فوتبال مثل کمیته اخلاق، انضباطی بدوی و استیناف. می‌تواند حرکت خوبی در فوتبال ایران باشد و به هر حال ما باید سعی کنیم حداقل در اداره فوتبال طبق استانداردهای جهانی پیش برویم و خودمان را در این راه به سطح دنیا برسانیم رعایت استانداردهای بین‌المللی فوتبال می‌تواند در باشگاه‌های کشور و خصوصا استقلال و پرسپولیس هم رخ دهد و شرایط این دو تیم را بهتر کند زیرا فقط خواجه حافظ شیرازی از شرایط و بدهی‌های این دو تیم خبر ندارد و آن هم ثمره مدیریت اشتباه این چند سال گذشته بوده است. فوتبال و هر بخش دیگر نهادهای مختلف کشور ما نیاز به چنین تغییراتی دارد و من این را مثبت می‌دانم.

مدیرعامل پیشین استقلال در پایان در خصوص انتخاب ماجدی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون فوتبال توضیح داد: او با توجه به داشتن مسئولیت آقایان اصولی و یا حتی سراجی، و... انتخاب خوبی برای این سمت بود زیرا هم سابقه بازی کردن در سطح باشگاهی و ملی دارد و هم سابقه مربیگری و هم سابقه مدیریت در فوتبال را دارد. این که یک نفر از جنس همین فوتبال در راس امور قرار گرفته، دیگر اتفاق مثبت رخ داده در چند روز اخیر فدراسیون فوتبال است که امیدوارم ماجدی در مسئولیت محوله موفق باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس