بلینکن ادعای تلا ش آمریکا برای حل بحران یمن را تکرار کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، ادعای نگرانی درخصوص وضعیت مردم یمن و تلاش برای رسیدن به یک راه‌حل دائمی جهت پایان بحران این کشور را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا در دیدار با  «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در خصوص آخرین تحولات یمن صحبت کرده‌ است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» بلینکن در این دیدار ضمن اظهار نگرانی درخصوص افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی در یمن، حملات تمام طرف‌های درگیر در این کشور را محکوم و آنها را موجب تشدید وضعیت و تداوم درگیری تنش‌ها توصیف کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که بلینکن طی دیدارش با  فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن توضیح داد: «تنش‌زدایی و پایبندی همه طرف‌های درگیر در بحران یمن نسبت به تعهدات خود در چارچوب قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از جمله اصل حمایت از غیرنظامیان، یک ضرورت فوری است».

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام حمایتش از تلاش‌های مستمر گروندبرگ در چارچوب پیگیری طرح «حل‌وفصل سیاسی جامع بحران یمن» مدعی شد که عدالت و مسئولیت‌پذیری دو کلید اصلی برای تامین صلح دائمی در یمن هستند.

بلینکن در ادامه از همکاری در جهت رسیدن به یک راه‌حل دائمی برای پایان دادن به جنگ یمن، بهبود وضعیت مردم این کشور و زمینه‌سازی برای تصمیم جمعی یمنی‌ها درخصوص آینده کشورشان استقبال کرد.

وی در حالی ادعا می‌کند که حل بحران یمن همچنان اولویت سیاست خارجی آمریکاست که واشنگتن به طور مکرر حمایت خود  از ائتلاف متجاوز سعودی را اعلام و آن را به قراردادهای تسلیحاتی و مانورهای نظامی جدید تقویت می‌کند.

دو روز قبل نیز فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در نشست شورای امنیت گفت: «حمله هوایی نیروهای ائتلاف [سعودی] به یک بازداشتگاه در صعده یمن، بیش از ۳۰۰ زندانی را کشته و زخمی کرد».

گروندبرگ پیش از این ضمن اذعان به آمادگی‌اش جهت ارائه طرح حل‌وفصل سیاسی جامع بحران یمن، پایان جنگ در این کشور را محتمل دانست و از قصدش برای ایجاد گفت‌وگو بین اطراف درگیر در بحران، در قالب یک فرآیند چندوجهی سخن گفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    مثل این میمونه یک نفر بره یک قسمت از منزل شخصی یک نفر را به زور و ستم تصاحب کنه بعد بگه بیایید مذاکره کنیم و با صلح قضیه را حل و فصل کنیم. علت بحران یمن حمله‌ی خارجی هست و اگر عقب نشینی کنند بحرانی وجود ندارد. احزاب یمنی بین خودشان انتخابات و تقسیم قدرت دارند.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    گاوچرونه و پررو، انتظار دیگه ای داشتین ازین تروریست‌ها؟ ؟!!
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    10 0
    امریکا که خود از طرف های در گیر در جنگ و حامی سرسخت دولت سعودی است چگونه می تواند ادعا کند برای راه حل دائمی تلاش می کندایا تلاش میکند سعودی و امارات پیروز میدان باشند که کاری از پیش نبرده اند فقط توانستند تخریب کنند وبه اتش بکشند وبکشند چگونه می شود انتظار داشت اینان به صلح کمک کنند در حالی که کمک تسلحاتی انها به متجاوزین قطع نمی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس