کد خبر 1340940
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
الحلبوسی: عراق در آستانه تغییر اساسی است

رئیس مجلس عراق گفت که کشورش در آستانه یک تغییر اساسی قرار دارد.

به گزارش مشرق، «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق در سی و دومین کنفرانس اتحادیه پارلمانی عربی در قاهره تأکید کرد که عراق مرحله حساس و مهمی را پشت سر گذاشته و در آستانه یک تغییر تعیین کننده و اساسی است.

وی در سخنرانی خود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کنفرانس گفت: چالش‌های متفاوتی در حال حاضر وجود دارد که نیازمند راه‌حل‌های متفاوت، فوق‌العاده، مؤثر و اساسی است.

به گزارش میدل ایست نیوز، الحلبوسی اظهار داشت که گفت‌وگو باید اولویت‌بندی شده و از مسائل مهم‌تر و سپس به مسائل مهم انجام شود و در چارچوب ضرورت‌هایی نظیر حفظ و حمایت از اعتقادات، جان، اموال، نجات مردم از خطرات جنگ و قحطی و حفاظت از حاکمیت کشورها، دولت‌ها و یکپارچگی کشورها صورت گیرد.

رئیس مجلس عراق تأکید کرد که عراق پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر، مرحله حساس و مهمی را پشت سر گذاشته و اقدامات قانونی برای انتخاب رئیس جمهور و سپس تشکیل دولت جدید را آغاز کرده است.

رئیس مجلس عراق افزود که کشورش وارد نبرد سرنوشت‌سازی شد و توانست پیروزی تاریخی با سرنگون کردن دولت خرافات، آزادسازی سرزمین خود را محقق سازد و به سوی حل مشکلات ناشی از این نبرد از طریق بازگرداندن آوارگان و تلاش برای بازسازی مناطق آزاد شده از دست داعش و تضمین حقوق شهدا و مجروحان برود.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق روز گذشته در راس هیئتی برای شرکت در سی و دومین نشست اتحادیه پارلمانی عربی راهی مصر شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس