کد خبر 1340896
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
خبر خوب برای حداقلی بگیران؛ افزایش حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، گفت: حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش مشرق، رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که به فضل الهی یکی از کم حاشیه ترین و سخت ترین بودجه‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم را برای امور تخصیص دادیم، مطرح کرد: حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و بر همین اساس حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود.

وی یادآور شد: کمترین رقم در میان حقوق های پایین ۶۰ درصد و بالاترین رقم در میان حقوق های بالا ۱۰ درصد خواهد بود که در بحث بودجه با افزایش روبرو خواهد شد.

حاجی بابایی اضافه کرد: اعتبارات مهمی در بودجه ۱۴۰۱ برای حوزه مسکن در نظر گرفته‌ شده زیرا مبحث مسکن مهم ترین مسئله کشور در بحث بودجه سال ۱۴۰۱ است؛ بودجه ۱۴۰۱ یکی از پر امیدترین بودجه‌های تدوین شده برای مردم و هم‌چنین حوزه‌های تولیدی و اشتغال در اصناف گوناگون خواهد بود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: برای نخستین بار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در صندوق‌های استانی در نظر گرفته شده که برای هر استان مبلغ سه هزار میلیارد تومان محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، تبصره ۱۶ استانی شد که بر اساس آن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها اختصاص می‌یابد؛ تسهیلاتی در حوزه ازدواج، مسکن و وام های کوچک به مردم و جوانان پرداخت می‌شود.

حاجی بابایی با اشاره به این‌که در سال آینده حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بنده معلمان نیز اختصاص داده شده است، ابراز امیدواری کرد: در سال آینده هیچ فردی کمتر از پنج میلیون تومان حقوق دریافت نمی‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • کارمند IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    فقط افراد با سابقه بالا را نابود کردید. اون موقعه که ما با سابقه کم وحقوق پایین خدمت می کردیم شما کجا بودید آقای نماینده که حالا با سابقه بالا ودرصد کم هنوز ول کن نیستید. این عدالت نیست. همه چبز باید بر اساس سابقه باشه فکر نکن عدالت را رعایت کردی این عین بی عدالتی هست.
  • سالار IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    3 0
    بی توجهی به خط فقر کارگران و عدم توجه به افزایش ملموس حقوق هزینه خواهد داشت کاری نکنید که پشیمان بشید حقوق کارگران رو به اندازه خط فقر افزایش دهید
  • علیرصاصابریانفرد IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 0
    همش بوق و کرنا کنید حقوق اینجور و دستمزد اونجور فعلا که همین حالاش یک خانواده 3 نفری ماهی 5 میلیون خرجشه با این تورم و گرانی.
  • abbas.pourabbas IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    خط فقر بالای ده میلیون حداقل حقوق پنج تومن انصافا چطوری حساب میکنید
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    ایا بریدن حقوق متخصص ها و دادن ان به افراد با حقوق کم .عدالت است؟ ایا دولت افراد من در امدرا تامین نمود یا دولت ازحقوق متخصصین دزدیده و به کم در امد ها داده است.ایا در اسلام دزدی برای گرسنگی حلال است؟ قادر به اداره کشور نیستید کنار بروید. چقدر پر رو و بی شرم هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس