لاوروف: مسکو خودش تصمیم می گیرد با چه ابزاری امنیتش را تضمین کند

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تنش زایی غرب و بویژه آمریکا درباره اوکراین اعلام کرد که رویکرد آن‌ها در قبال اوکراین شکست خواهد خورد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری با همتای ایتالیایی خود اعلام کرد که مسکو امروز پنجشنبه پاسخی به آمریکا در مورد ضمانت‌های امنیتی ارسال خواهد کرد.

وی افزود که روسیه این پاسخ را علنی خواهد کرد. وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که غرب می‌خواهد آنچه را که خود دوست دارد و برایش مناسب است از پیشنهادات مسکو در مورد امنیت بیرون بکشد که طبیعتا این اقدام جواب نخواهد داد.

لاوروف همچنین گفت که اصل تفکیک ناپذیری امنیت باید در کلیت آن و به همراه تکالیف قانونی اش مطرح شود. روسیه مؤدبانه، اما قویاً از هر کشور عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا خواهد خواست که به درخواست مسکو در مورد تجزیه ناپذیری امنیت پاسخ دهد.

او همچنین گفت که روسیه خودش تصمیم خواهد گرفت که چگونه و با چه ابزاری امنیت خود را تضمین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تنش‌ها پیرامون اوکراین در ۲۰ فوریه (اول اسفند) پایان خواهد یافت یا خیر، گفت که این مسئله به روسیه مربوط نمی‌شود چرا که این مسکو نیست که تنش زایی می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به نگرانی‌های غرب مبنی بر اینکه نیروهای روسی ممکن است برای مدت طولانی تری در بلاروس بمانند، گفت: روسیه و بلاروس به رزمایش‌های نظامی مشترک خود در ۲۰ فوریه همانطور که قبلا برنامه ریزی شده بود، پایان خواهند داد.

لاوروف با اشاره تنش زایی غربی‌ها پیرامون مسئله اوکراین گفت: غرب، به طور کلی، به اوکراین خط می‌دهد. آمریکایی‌ها قطعا در آنجا کنترل خارجی را اعمال می‌کنند و همه تقصیرها را به گردن روسیه می‌اندازند. ما با این تاکتیک و استراتژی آشنا هستیم. این راهبرد موفق نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس