کد خبر 1340659
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
روسیه خواستار عذرخواهی انگلیس شد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از وزیر خارجه انگلیس خواستار عذرخواهی بخاطر دروغ پردازی درباره «تهاجم روسیه به اوکراین» شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ریانووستی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس باید بخاطر اظهارات خود علیه روسیه معذرت خواهی کند.  

وی افزود: وزیر خارجه انگلیس بخاطر دروغ پردازی، در برابر ملت های روسیه، اوکراین و انگلیس و در برابر رسانه هایی که اظهارات وی را صحیح تلقی کردند، باید عذرخواهی کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، حالت عصبی حاکم بر رسانه های انگلیسی امکان انحراف افکار عمومی از خودداری دولت اوکراین از اجرای توافقنامه مینسک و توجیه اقدامات آن برای استفاده از زور در منطقه دونباس را فراهم می کند.  

 زاخارووا همچنین با اشاره به اینکه مقامهای انگلیسی بارها مدعی شده اند که روسیه قصد حمله به اوکراین دارد، افزود: ما بارها گفته ایم که قصد تهاجم به هیچ کشوری را نداریم.  

وی افزود: اما انگلیس باید توضیح دهد؛ زیرا اهداف آنها معلوم نیست. لندن باید ثابت کند که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.  

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه خاطرنشان کرد که ناو انگلیس دفندر در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ بطور غیرقانونی وارد آبهای سرزمینی روسیه در دریای سیاه شد.

 زاخارووا گفت: ما چنین تصور می کنیم که انگلیس می خواهد به روسیه حمله کند و ورود ناو انگلیسی به آبهای سرزمینی روسیه، یک تمرین بود.  

دیپلمات ارشد روس در ادامه سخنانش به جو بایدن رئیس جمهوری امریکا توصیه کرد که بخاطر دروغ از آب درآمدن ادعای تهاجم روسیه به اوکراین، مشاوران سیاسی خود را برکنار کند.  

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و درصدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • روسیه ی قدرتمند!! IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    24 6
    عجبا این غرب وحشی دیگه شورشو دراورده اصلاروسیه کشور خودشه دوستداره هرسال وهر روز رزمایش برگزارکنه به غرب چه حرفهای مضحکی میزنندمیگن بایدثابتشه روسیه عقب نشینی کرده خخخخ اخه یکی نیست بگه کشورخودشونه مگه توکشورای غربی نفوذکرده روسیه ک بایدعقب بنشینه؟؟ لعنت به غرب حرامزاده وزور گو و.... خودشون محاصره کردن ونیرومیارن مرز روسیه میگن روسها ساکت باش
    • نقی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      5 17
      خدا را شکر حزب توده، حداقل منحل شده و از بین رفت، وگرنه الان بایستی موج موج، طرفداری آنها را از روسیه می دیدیم !
    • قریشی بوکانی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      5 2
      امثال اشراری مانند انگلیس و فرانسه با همراهی امریکا به هر کشوری که دلشون بخواد حمله نظامی می کنند اونوقت به کشورهای دیگه گیر میدن!
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      2 6
      ولی به جاش عجیبه که بعد از انقلاب غربگداها و پاچه خوار های یانکی‌های گاوچرون انگار زادو ولد کردن و موج موج طرفداری شونو از اربابای تروریست شون شاهد هستیم!!!!
  • ساسان IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 1
    سیاست چرچیل همان زمان چرچیل وقبلش در دوران روباه پیر استعمار بود والان این سیاست مرده ،اگه اینها نوک بینی خودشونو میدیدن از این لاطائلات احمقانه آن هم درسطح وزیر خارجه نمیگفتن،که امروز هم دروغ وشانتاژ ناشیانه آنها برای ملت‌ها معلوم بشه هم بایست عذر خواهی علنی بکنن.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 4
    نديدم كسي در اين كشور مستعمره درخواست عذرخواهي سفير كبير!!! دولت فخيمه روسيه را داشته باشد!!!يا عرض ارادت به گريبايدوف و عكس دو نفري با سفير انگليس در سالروز تحقير ملي ايران جز آپشنهاي مستعمره شدن ما به دست روسيه است؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 2
    با سلام روسیه خواستار عذرخواهی رسمی انگلیس بخاطر دروغ پردازی این کشور در خصوص تعیین زمان حمله و تهاجم روسیه به اکراین شد‌. این گزاره کاملا معقول و در هر آیین و مسلکی پذیرفتنی است الا در شاگردان مکتب ماکیاولی . این مکتب بخاطر حفظ و انباشت قدرت حاکم را مجاز به دروغ پردازی می داند و از آن پس چه فجایع و نسل کشی های که اتفاق نیفتاد. بنابراین امروز نکوهش دروغ پردازی عملا به معنای شکست جدایی دین از سیاست است. ملاحظه فرمایید این حادثه یعنی دروغ پردازی اگر با کمک شیطنت های اطلاعاتی سرویس مخوف غربی با یک حادثه ساختگی مواجه می شد می توانست جنگ خانمان سوزی به ابعاد خارق العاده به بشریت تحمیل کند‌. تریبون وزارت خارجه روسیه در واقع مبلغ اسلام و ادیان توحیدی است که دروغ را بزرگترین گناه می دانند. بیایید نعمت ج اا را شکرگزاری کنیم و دولت را از لوث غرب زدگان تطهیر نماییم. البته این تطهیر تبیینی و تحلیلی و در پویش مردم سالاری دینی بایستی به نمایش درآورده شود.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      5 2
      الان وقت بسیار مناسبی برای تحریم و انزوای روسیه است تا دیگر طمع حمله به هیچ کشور مستقلی را نداشته باشد اگر روسیه و چین از قدرت های جهان ترسی نداشته باشند هیچ کشوری در جهان امنیت نخواهد داشت .
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    6 3
    آمریکاوانگلیس ازهزاران کیلومترراه عبورکرده وکشوری راپرباروت می کنندتاکشورهارابه جنگ جهانی سوم بکشندمثل اینکه باروش قلدری می خواهندکشورهاراتحت سلطه خوددرآورند
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 4
    و خاک بر سر اون جماعت احمق ، سفیه ، کوته فکر و خائن که کاملا هماهنگ و همسو به روسیه و رابطه استراتژیک ایران و روسیه می‌تازند و همچنان ریاکارانه سنگ استقلال میهن به سینه می‌زنند و فریاد « وا ترکمنچای ، وا گلستانا » سر می‌دهند و ....!!!! و ابله تر جماعتی که بدون تفکر با آنها همصدا میشوند!!!!! ولی هیچوقت فکر نمی‌کنند که: (( طراح و پردازنده و پشت پرده ترکمنچایها و گلستانها، انگل یس خبیث و عمال کثیفش بودند، و به راحتی رد خود را در اشغال ، تجزیه ، تحقیر ، قحطی و فساد و قتل ایران و ایرانی پنهان کردند، و شوربختانه با ادامه نسل عوامل و نفوذیهای بریتانیای خبیث در ایران پس از انقلاب هم، با برنامه قبلی حتی در کتب درسی هیچ اشاره ای به خباثت ، خیانت و جنایت‌های انگلیس نشد و با برجسته کردن امثال ترکمنچای و گلستان، نقش و رد منحوس خود را در خیانت و ویرانی ایران پنهان کردند و کماکان با داشتن پستهای مهم در کشور به خرابکاری و خیانت ادامه می‌دهند و با دادن آدرس غلط و هوچی گری عوامل رسانه ای خود متاسفانه مردم تهی از مطالعه و اندیشه این مملکت را گمراه و همچنان بر خر مراد می‌رانند.....!!!! )) «زنده باد ایران و ایرانی، پاینده باد امپراطوری پارس»
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 3
    این طرف ها بر طبل جنگ میکوبیدن و توی دل اوکراین بیچاره رو خالی میکردن تا سلاحهای تاریخ گذشته خودشون رو قالب کنن.
  • ناظمی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    غرب پس از اینکه در مقابل دیپلماسی ایران کم آورد شروع به تخریب نمود و از ستون پنجم خودش هم غافل نشد و آنها را هماهنگ به میدان فرستاد.
  • مهدی IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 1
    با نظر خانم ماریا کاملا" موافقم ایشان دیپلمات بسیار مودب،محترم و با پرستیژ است.حقیقتا" امریکا واروپا باید عذر خواهی کنند .آنها با اینهمه اتهام زنی ،دروغ و وراجی غیر از عذر خواهی چه میتوانند بکنن؟خاک تو سرشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس