طرح جامع اصلاح قوانین انتخاباتی روی میز کمیسیون امورداخلی کشور

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی جامع برای اصلاح قوانین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها با هدف اجرایی شدن سیاست های بالا دستی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد صالح جوکار درباره اظهار نظرهای متعدد در خصوص ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی کشور، بیان کرد: بر اساس سند بالادستی که در خصوص انتخابات در سال ۹۵ ابلاغ شد و در راستای اجرایی شدن این سیاست های ابلاغی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها نیز به این نتیجه رسید که اصلاح قوانین انتخابات چه در حوزه ریاست جمهوری چه در حوزه مجلس شورای اسلامی و چه در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا ضرورت دارد و  تاکنون جلسات متعددی نیز در خصوص چگونگی اجرایی شدن این سیاست های انتخاباتی با اصلاح قانون برگزار شده است.

 طرحی جامع برای اصلاح قوانین انتخاباتی در حال آماده سازی و جمع بندی نهایی است  نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون امورداخلی کشور قرار دارد، تصریح کرد: طرح جامعی در این زمینه در حال آماده شدن است که هر سه حوزه را در برمی گیرد. پس از جمع بندی نهایی این طرح به صحن مجلس ارائه خواهد شد تا نظر نمایندگان نیز اخذ شود. هدف از تهیه این طرح جامع و اصلاح قوانین انتخاباتی اجرایی شدن سیاست های بالادستی است.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در اواخر دولت گذشته، لایحه جامع انتخابات به مجلس ارائه شد اما آنطور که باید و شاید یک نگاه جامعی در آن نبود و نگاه متفاوتی در حوزه ملی بودن و بخشی بودن بر آن حاکم بود.

جوکار در پایان تاکید کرد: در دولت جدید نیز ما هنوز لایحه ای در خصوص اصلاح قوانین انتخاباتی دریافت نکرده ایم، فلذا امروز محور کار ما طرح جامعی است که از سوی نمایندگان در حال تدوین و آماده سازی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس