لاوروف ادعای راستی آزمایی غرب را به چالش کشید

وزیر خارجه روسیه به رغم انتقاد از بدگمانی غربی ها نسبت به عقب نشینی شماری از نیروهای روس از مرز اوکراین، از اعلام آمادگی آنها برای مذاکره درباره کاهش مخاطرات نظامی در اروپا، استقبال کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت: روسیه از اعلام آمادگی ایالات متحده و ناتو در خصوص گفتگو پیرامون اقداماتی در راستای کاهش خطرات نظامی در اروپا در چارچوب مذاکرات تضمین های امنیتی استقبال می‌کند.

لاوروف همچنین یادآور شد که کشورش از سال های گذشته پیشنهاد دستیابی به چنین توافقاتی را داده بود.

وی افزود: ما برای چنین گفت وگویی آماده خواهیم بود، اما به هیچ وجه از مواضع خود که به لزوم توقف پیشروی ناتو به شرق مربوط می‌شود، کوتاه نخواهیم آمد.

لاوروف همچنین درخواست های غرب را برای راستی‌آزمایی عقب نشینی نیروهای روسیه پس از پایان رزمایش نظامی در مجاورت مرزهای اوکراین، محکوم و از آن به عنوان رفتار غیر حرفه ای یاد کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه ویدئویی را منتشر کرده که نشان می دهد تجهیزات نظامی این کشور پس از انجام رزمایش در کریمه به پایگاه های خود باز می گردند.

با این حال، ناتو و آمریکا مدعی شده اند که باید درباره صحت این اقدام روسیه راستی آزمایی کنند. برای مثال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو مدعی است که تاکنون شاهد کاهش تنش از سوی روسیه نبوده حال آنکه اگر این کشور واقعاً شروع به عقب کشیدن نظامیان خود کند، پیمان آتلانتیک شمالی هم از آن استقبال می کند اما این مسئله باید تائید شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    ماستها کیسه شد!! تا دیروز تضمین امنیتی میخواستن امروز بیاید صحبت کنیم؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس