حمله سایبری نمایه کلاهبرداری نمایه هک نمایه

آمریکا و متحدانش با تبلیغات فراوان مدعی هستند که در برابر حملات سایبری روسیه بر علیه خود واکنش نشان داده وانتقام گیری خواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، همزمان با افزایش تنش میان روسیه و غرب بر سر اوکراین بحث بر سر احتمال وقوع حملات سایبری شدید نیز بالا گرفته و انتظار می رود دو طرف حملات هکری بر علیه یکدیگر را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری به بانک ها و وزارت دفاع اوکراین

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ساعاتی پس از اینکه اوکراین گزارش داد وزارت دفاع و دو بانک آن هک شده اند، به خبرنگاران گفت واشنگتن از نزدیک با متحدان ناتو و سایر شرکای خود برای گسترش دفاع در برابر تهدیدات در فضای سایبری در حال هماهنگی است.

آمریکا مدعی است حملات مذکور از سوی هکرهای روسی انجام شد و دور از انتظار نبوده اند. در عین حال روسیه در این زمینه هنوز واکنشی از خود نشان نداده است.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: رئیس‌جمهور گفته ما به اقدامات روسیه اعم از تهاجم نظامی پاسخ خواهیم داد. اما اینکه چه تصمیمی گرفته می‌شود به گستردگی حملات سایبری بستگی دارد. حوزه های بسیار زیادی وجود دارد که پرداختن به جزئیات آن سخت است. یکی از دیپلمات های اروپایی هم گفت که حملات سایبری جزء دیرینه استراتژی روسیه بوده و مسکو در رویارویی های نظامی گذشته با گرجستان و اوکراین از آن استفاده کرده است. این مقام با تاکید بر عزم غربی ها برای استفاده از اقدامات هماهنگ برای پاسخگویی مسکو در قبال حملات سایبری و سایر «رفتارهای نادرست» گفت: «این بخشی از اقدامات آنها است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس