وزیر صهیونیست: آماده حمایت از عربستان و امارات در برابر حملات یمن هستیم

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در آستانه سفر به ابوظبی، از آمادگی این رژیم برای حمایت از امارات و عربستان سعودی برای مقابله با حملات یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، «الیعازر اشترن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی که قرار است بزودی به امارات سفر کند، بر حمایت این رژیم از ابوظبی برای مقابله با حملات یمن خبر داد و گفت که اگر عربستان بخواهد برای کمک به آن نیز آمادگی داریم.

اشترن در مصاحبه با پایگاه خبری سعودی «ایلاف»، به وجود روابط محرمانه با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اشاره کرد اما از افشای جزئیات آن خودداری کرد. وی گفت که «اماراتی‌ها دوستان و متحدان ما هستند و ما به خوبی حال امتی که به دنبال صلح است اما به آن حمله می‌شود، درک می‌کنیم، ما سال‌های طولانی رنج کشیدیم و اماراتی‌ها نیز اکنون از آن رنج می‌برند و سعودی‌ها هم همینطور، ما مسلما به آن‌ها کمک خواهیم کرد، ما توافقنامه صلح با آن‌ها داریم، گرچه توافقنامه دفاع مشترک نداریم اما هر کمکی لازم باشد دریغ نمی‌کنیم؛ صلح یعنی همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها».

وی همچنین گفت که رژیم صهوینیستی اطلاعات ، فنآوری و تجربیات خود را برای مقابله اماراتی‌ها با حملات یمن، در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره توسعه روابط با کشورهای عربی به ویژه عربستان، کویت و غیره نیز گفت: «به عقیده ما این کار ممکن است، ما چیزهای زیادی داریم که در زمینه صلح می‌توانیم به منطقه ارائه کنیم و بایستی برای تحقق این امر تلاش کنیم. من تعجب می‌کنم که چرا روابط با سعودی‌ها گسترش پیدا نکرد».

صحبت‌های نتانیاهو درباره رابطه با ریاض صحت داشت

وی افزود: «من در آمریکا تحصیل کردم و دوستانی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس داشتم و در خانه خود میزبان آن‌ها بودم، کویتی‌هایی بودند که با آن‌ها روابط خوبی داشتم اما اکنون نیستند. ما خواهان روابط خوب و صلح با کل کشورهای منطقه هستیم».

او درباره همکاری امنیتی با عربستان سعودی نیز تأکید کرد که ما برای داشتن روابط بهتر تلاش می‌کنیم و یادآور می‌شوم که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره این روابط صحبت کرد و بخشی از مطالبی که گفته بود، صحت دارد.

در روابط کشورهای عربی با ایران دخالت نمی‌کنیم

این وزیر صهیونیست درباره ایران نیز گفت: «آن‌ها موشک‌های بالستیک دارند اما واقعا از دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارند و هرگز سلاح هسته‌ای نخواهند داشت، ما به روابط کشورهای عربی با ایران احترام می‌گذاریم و هرگز در روابط بین امارات و ایران دخالت نمی‌کنیم و آن را درک می‌کنیم، همچنانکه ما دولت مستقلی هستیم آن‌ها نیز دولت مستقل دارند و حق دارند هر طور که صلاح می‌دانند عمل کنند اما آن‌ها نیز به خوبی خطر ایران را درک می‌کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جنگ بنفع یمن IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    کاملامشخص بودکه ایناباعربستان حرمزاده رابطه دارن وتوجنگ یمن کاملاباهم مشارکت دارند.حالاکه شکست خوردن دارندجنگ روانی ایجادمیکنن یهودیان جوری وانمودمیکنن ک انگاری درجنگ مشارکت نداشته تازه میخوادواردشه. این اراجیف راشایداون الاغهای وهابی ویهودی باورکنن ک. شماباتمام امکانات درجنگ نبودیدتاحالا؟پدافندهای غرب همشون قلابی ازاب درامدن یدونه موشک یاپهپادیمن ک انچنان پیشرفته هم نیست نتونسن رهگیری کنن.. ای کاش یمنی هااینیارسامانه های دفاعی وهابیون راشکارکنه ردیابی ک نمیتونن بکن پس بزنیدوهابیون رو
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    با سلام خداوند شیطان از درگاه ربوبی دور ساخت و از آن پس شیطان « رحیم » شد‌. در موسم حج مومنان و حجاج نمادهای شیطانی را رجم می کنند و به یاد حضرت ابراهیم علیه السلام کردار و رفتار خود را از شیطان دور نگه داشت. صهیونیسم سمبل شیطان و نماینده همه رذایل است و وضعیت فعلی این رژیم نژادپرست زوال و حیرت و درماندگی است و با ایجاد بحران های بزرگ در دنیا و پیرامون خود دنبال مفری از شکست حتمی است. بررسی تاریخی شکل گیری این پدیده منحوس نشان می دهد که استعمار انگلیس در ابتدا با اشغال حرمین شریفین امکان اشغال عملی قبله اول را فراهم کردند. ما شرایط را کاملا درک می کنیم و بزودی صف آرایی در جبهه حق و باطل وضوح بیشتری پیدا خواهد کرد. بحث اصلی بحث زمان و ساعت موعود است و مفری وجود ندارد مگر اینکه دشمنان ترسیم بقیه الله و مشیت الهی شوند. تازه اول ماجری است، ان شاء الله
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 0
    خودتان را هم نمیتوانید حمایت کنید چه برسه به عربستان و امارات. شنا کردن یاد گرفتید یا نه؟! حجم عظیمی از خشم و انگیزه و دلیل برای محو کردن شماها از صحنه روزگار در تار و پود وجودمان انباشته شده است. آماده باشید. هرچی هم که میتوانید جمع کنید. همه تان را با همه هست و نیست تان به آتش میکشیم.
    • a IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      فکر کنم میخوان گنبد سوراخ سوراخ را به اماراتی ها بندازن این گنبد کاغذی در مقابل موشکهای حماس سوراخ سوراخ شده معلوم نیست با موشکها و پهبادهای یمن که به مراتب قدرتمند تر هستند (فکر کنم باید خوش آمد بگه) چکار کنه
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    الان وقتشه ایران بگه درصورت ورود صهیونیست‌ها به این بازی، ما هم آمادهٔ حمایت مستقیم از یمن هستیم!!!
  • DE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    وزیر صهیونیست: ما کلا در گاوداری و پرورش گاو های شیرده از کاشت و داشت و برداشت از تولد تا غصالخانه آماده حمایت از عربستان و امارات هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس