کد خبر 1339549
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
یک شربت جالب که سنگ کلیه را سه سوته پودر می کند!

شربت گزنه خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و نیز خاصیت سنگ‌شکنی نیز دارد و موجب دفع سنگ‌های ریز، کلیه و مجاری ادرار می‌شود.

به گزارش مشرق، شربت گزنه حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، منگنز، فولات، امگا۳، کلسیم، پروتئین، سلنیوم، منیزیم، فسفر، سولفور، گوگرد، آهن، اسیدفولیک، زینک، آنتوسیانین‌ها، کولین، زاگزانتین، لوتئین، ویتامینA، گروه ویتامین B،E، C،K و غیره است.

برای بررسی خواص شربت گزنه و اینکه مصرف این نوشیدنی برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهمترین خواص شربت گزنه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی شربت گزنه (گزنه بابونه تخم گشنیز عسل) این شربت حاوی کربوهیدرات سدیم پتاسیم پروتئین پروفیل تانن آهن منگنز کلسیم منیزم فسفر سلیکا ید سلینیوم گوگرد قند فرکتوز گلوگز اسید چرب امگا ۳ اسید فولیک ویتامین a گروه‌های ویتامین b مثل b۱, b۲ ,b۳, b۶, e, c, d, k  و ... است.
وی افزود: یکی از بهترین خواص این شربت در رفع ناراحتی‌های پروستات و مجاری ادراری است، این شربت تاثیر چشم‌گیری در کنترل و کاهش چربی خون و قند خون دارد؛ شربت گزنه موجب تقویت و جوان سازی پوست و مو می‌شود، همچنین تاثیر چشم‌گیری در رشد موها دارد، شربت گزنه خاصیت ضد درد و ضد التهابی دارد و برای درد مفاصل (آرتریت و دردهای روماتیسمی) مفید است؛ شربت گزنه برای افرادی که مبتلا به نقرس هستند نیز مفید است.

عظمایی ادامه داد: شربت گزنه خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و موجب رفع عفونت معده،‌ ریه، عفونت مجاری ادراری می‌شود، این شربت خاصیت سنگ‌شکنی نیز دارد و موجب دفع سنگ‌های ریز، کلیه و مجاری ادرار می‌شود.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: شربت گزنه به علت داشتن آهن و اسید فولیک موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون می‌شود و برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند بسیار مفید است، شربت گزنه برای کمر دردهای ناشی از قاعدگی در زنان مفید است و از سندرم پیش از قاعدگی pms ، همچنین از دردهای یائسگی پیشگیری و در کاهش درد کمک می‌کند.

وی گفت: شربت گزنه به علت داشتن ویتامین a,e,c خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث تغییرات سیستم ایمنی بدن می‌شود و از بروز انواع بیماری‌ها به خصوص سرطان‌های مختلف( پروستات) جلوگیری می‌کند، شربت گزنه برای دستگاه تنفسی مفید است و موجب رفع سرماخوردگی، سرفه، برونشیت، خلط سینه می‌شود و برای رفع سردردهای میگرنی مفید است.

عظمایی افزود:شربت گزنه آرام‌بخش است و موجب رفع غلظت خون می‌شود و این شربت همچنین برای زنان شیرده مفید است؛ مصرف شربت گزنه برای زنان باردار ممنوع است و خوردن آن توصیه نمی‌شود.

مواد لازم برای تهیه دو لیتر شربت گزنه:

_عرق گزنه یک لیتر
_عرق بابونه یک لیتر
_ گیاه گزنه ۷۰ گرم
_ تخم گشنیز ۳۰ گرم
 _عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت گزنه

-عرقیجات را با هم ترکیب می‌کنیم و سپس تخم گشنیز و گزنه را نیم کوب کرده و سپس داخل عرقیجات می‌ریزیم.

-بعد از سه چهار ساعت ماده به دست آمده را در حرارت ملایم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌جوشانیم.

 -هنگامی که حرارت متعادل می‌شود و دمای آن به ۵۰ درجه می‌رسد شربت را صاف  و سپس عسل را به آن اضافه می‌کنیم.

 -سپس آن را هم می‌زنیم تا قوام بیاید برای مصرف این شربت ۳ تا ۴ قاشق از آن را داخل لیوان ریخته و آن را با آب جوش میل می‌کنیم.
دستور مصرف شربت گزنه

عظمایی افزود: این شربت را می‌توان در چهار نوبت صبح،‌ ظهر، عصر و شب به اندازه یک لیوان مصرف کرد و این شربت را در فصل‌های گرم سال می‌توان با آب سرد نیز نوشید.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • اسماعیل IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    7 3
    سلام _ با این میزان مصرف شربت در روز که آدم به در لاعلاج " دیابت " مبتلا میشه !!!!!!
    • مهدی DE ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      2 0
      منطور این نیست که این همه‌ شربت رایکجا میل نمایید بلکه مصرف آن مقدار کمی در روز است
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      2 1
      یعنی عنوان مطلب هیچ ربطی به مطلب نداشت. "سه سوته پودر می کنه"!!! گارسینیا کامبوجیا که HCA (هیدروکسی سیتریک اسید) داره، همچین کاری نمی تونه بکنه. اصلا کریستال سنگ کلیه فقط با دستگاه سنگ شکن "شاید" پودر بشه. دانشمندان دارند روی ترکیباتی تحقیق می کنند که سنگ کلیه رو "حل" کنه (نه پودر). متاسفانه اکثرشون یا سمی اند یا جذب نمی شوند.
  • سعادت IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    10 10
    راه گریز از دردها و امراض بشری در طب اسلامی نهفته است.
    • طاهر IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      8 1
      طب سنتی فقط چای نبات- بقیش چرته
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    3 0
    حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی شربت گزنه (گزنه بابونه تخم گشنیز عسل) این شربت حاوی کربوهیدرات سدیم پتاسیم پروتئین پروفیل تانن آهن منگنز کلسیم منیزم فسفر سلیکا ید سلینیوم گوگرد قند فرکتوز گلوگز اسید چرب امگا ۳ اسید فولیک ویتامین a گروه‌های ویتامین b مثل b۱, b۲ ,b۳, b۶, e, c, d, k و ... است. وی افزود: یکی از بهترین خواص این شربت در رفع ناراحتی‌های پروستات و مجاری ادراری است، این شربت تاثیر چشم‌گیری در کنترل و کاهش چربی خون و قند خون دارد؛ شربت گزنه موجب تقویت و جوان سازی پوست و مو می‌شود، همچنین تاثیر چشم‌گیری در رشد موها دارد، شربت گزنه خاصیت ضد درد و ضد التهابی دارد و برای درد مفاصل (آرتریت و دردهای روماتیسمی) مفید است؛ شربت گزنه برای افرادی که مبتلا به نقرس هستند نیز مفید است. عظمایی ادامه داد: شربت گزنه خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و موجب رفع عفونت معده،‌ ریه، عفونت مجاری ادراری می‌شود، این شربت خاصیت سنگ‌شکنی نیز دارد و موجب دفع سنگ‌های ریز، کلیه و مجاری ادرار می‌شود. ایا هیچ عقل سالمی قبول می کند این همه درد را با شربت فوق بهبود می یابد.
  • DE ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 1
    شربت گزنه حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، منگنز، فولات، امگا۳، کلسیم، پروتئین، سلنیوم، منیزیم، فسفر، سولفور، گوگرد، آهن، اسیدفولیک، زینک، آنتوسیانین‌ها، کولین، زاگزانتین، لوتئین، ویتامینA، گروه ویتامین B،E، C،K و غیره است.....بابا راحت جدول مندلیف را پیس کپی میکردی تمام . آخه این همه مواد در یک گیاه خودشون گیج نمیشن. ؟؟ ببم جان همیشه ماده موثره یک گیاه مهم است والا به چه درد میخورد که از هر عنصری چند فمتو گرم یا نانوگرم در آن باشد . چطوره کلا آب درمانی کنید در آب همه اینها موجود است حتی چند ملکول.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      گل گفتی
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 2
    من یک سال زنجبیل خوردم اخرش کرونا گرفتم
  • رضا IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 3
    مردم اونقدر سردرگم شدن که برای حل مشکلات دست به دامن دعا نویس و برای معالجه بیماری دنبال علف ملف شدن. من سنگ کلیه داشتم با خوردن قطره سنکل
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      9 0
      من سنگ کلیه مادرمو که 9 میلیمتر بود درعرض 8-9 روز با دمنوش سیاهدانه و عسل درمان کردم...سنگ خرد شد و از بین رفت سونوگرافی هم تایید کرد...باور کنید معجزه کرد فقط سیاهدانه رو باید پودر کنید البته هر روز باید اینکارو انجام بدید یعنی پودر سیاهدانه رو نباید برای چند روز نگه دارید چون سمی میشه...پودر سیاهدانه رو داخل آب جوش بریزید و بگذارید روی حرارت غیر مستقیم دم بکشه بعد از روی حرارت بردارید ولرم که شد عسل رو هم به مقدار کم اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید و صبح ناشتا میل کنید
  • رضا IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 3
    مردم اونقدر سردرگم شدن که برای حل مشکلات دست به دامن دعا نویس و برای معالجه بیماری دنبال علف ملف شدن. من سنگ کلیه داشتم با خوردن قطره سنکل و .... در نهایت با سنگ شکن مشکلم رفع شد. عزیر برادر توی هزاره سوم هستیم ولی هنوز برای درمان کرونا گل بنفشه تجویز میشه. یه طوری میگه 3 سوته پودر مبشه که اگر در این زمان با دسته هاون هم روی سنگ کلیه بزنی پودر نمیشه.
  • علی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 0
    سلام طب سنتی یکی از قویترین طب های حال حاضر است پژوهشگر ها نباید به این راحتی فرمول را عنوان کنند چون بی ارزش به نظر می‌رسد معما چون حل شود آسان گردد افرا های که جنبه علمی ندارند اظهار نظر می‌کنند این فرمول دارای خواص درمان بالایی دارد حکیم مددی
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 0
    ،عرق خارشترهم عالی من استفاده بردم..
  • حسین از تبریز IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    با عرض سلام احترام این دارو را تورا خدا به کل عطارها و داروخانه های کل ایران و بیمارستانهای کلیه امیرلممنین تبریز هم فراهم کنید الان دایی بنده و برادرم زجر می کشند و کل عطار های تبریز هم مثل کارخانه مهربان بدهید به عطارها برسانند در تبریز التماس می کنم به خاطر حضرت علی ع التماس دعا
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 1
    شربت گزنه چی نداره تمام خواص موجود درعالم را دارد کلا اطبا سنتی اغراق میکنند
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 1
    من خودم تویه شرکت داروهای گیاهی هستم و شربت اورتیکا مخصوص سنگ کلیه ایجاد میکنیم که از ترکیب دو گیاه گزنه و انجدان حاصل میشه و برای سنگ های تا چهار میل واقعا جواب میده چون واسه پدرم آوردم و استفاده کرد و بعد از ده پونزده روز جواب داد و واقعا پودر کرد سنگها رو توصیه میکنم حتما امتحانش کنین البته پیاده روی بعد از مصرف دارو نباید فراموش بشه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    2 0
    ممنون ازاین بنده خدا که گفت دمنوش عسل وسیاه دونه برای سنگ کلیه عالیه و ممنون که اطلاعات خوبی درباره گیاه گزنه به ما دادین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس