کد خبر 1339154
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
دریافت مالیات از سود سپرده‌ شرکت‌های تولیدی و اشخاص حقوقی چه اثراتی بر بورس دارد؟

با وصول مالیات از سود سپرده بانکی شرکتهای بزرگی تولیدی کشور،‌ عملا زمینه برای جهت دهی این منابع به سمت بازارهای مولد از جمله بورس فراهم می‌شود.

به گزارش مشرق، داود منظور رئیس سازمان مالیاتی کشور اخیرا از حذف معافیت مالیات بر سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقوقی هم خبر داد که منبع جدیدی خواهد بود و عنوان کرد: به علاوه از سال آینده دو درصد مالیات علی الحساب برای ارائه خدمات نیز منظور خواهد شد، زیرا اکنون بخش بزرگی از حوزه خدمات مالیات نمی‌دهند و پیش‌بینی می‌شود از این محل هفت تا هشت هزار میلیارد تومان درآمد حاصل شود.

بیشتر بخوانید:

نمادهای حاضر در بورس ۶۰۰تایی شدند

گفتنی است، ۹۲  هزار میلیارد تومان از سپرده‌های بانکی در اختیار ۶۳ شرکت تولید کالا و خدمات قرار دارد. طبق برآوردها در یک سال اخیر این شرکت‌ها حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان سود از این سپرده‌ها دریافت کرده‌اند.

برآورد می‌شود این مقدار سود معادل ۱۵ درصد کل سود این شرکت‌هاست که از محل سود سپرده‌های بانکی به دست می‌آورند.

به عبارت دیگر، این شرکت‌ها به جای سرمایه‌گذاری در راستای تولید بیشتر و افزایش ظرفیت‌های صادراتی، برای کسب سودآوری بیشتر، صنایع‌شان را به بانک‌ها سپرده‌اند!  این موضوع نشان میدهد، سود بانکی از سرمایه‌گذاری مولد در بخش‌های واقعی اقتصاد جذاب‌تر است!

بر این اساس، به نظر می‌رسد تصویب مالیات بر سود سپرده‌های این شرکت‌ها  در صحن علنی مجلس، که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز آمده است، بسیار ضروری است. چراکه وقتی  نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سپرده های بانکی در اختیار شرکتهای بزرگی تولیدی  کشور قرار دارد، با وصول مالیات از سود سپرده بانکی این شرکتها،‌ عملا زمینه برای جهت دهی این منابع به سمت بازارهای مولد از جمله بورس فراهم می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زیان دیده بورس ازدولت قبل IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 0
    تامعاملات رمزارزیاهمون ارزمجازی ممنوع نشه این دستورهابهیچ وجه کارسازنیست. اگه کارسازبودامروز بازهم شاهدخروج پول نبودیم ازبورس. اول تحقیق وتفحص ازشرکتهایی ک درتولیدسود سازبودن اماسهامشون پودرشده زیان 80درصدی به بالا. وپاداشها ی میلیاردی چطوردادن به هییت مدیره ها وقتی قیمت سهمش بالای 80درصدزیان کرده جایزه وپاداش غارت پول ملت بهشون دادن؟؟ شرکتهاباتوجه به تحریم بهترین زمان برای رشدداشتن وسودسازی یجورایی انحصاری شده بازاربراشون بدون رقیب مگه ورشکسته شدن مثلانمادی با60هزارتومن قیمت ک خوراک دام تولیدمیکنه ونایابه توایران وحسابی سودسازاماقیمت سهمش بشه 6هزارتومن. متاسفانه بااین قیمت رفت افزایش سرمایه باز برمیگرده بقیه پول مردم راپودرمیکنه.. بازارگردانهاشدن افت بورس نوسان میگیرن وصف خریدی ک بعدازیسال تشکیلدشده پودرمیکنن ازبورس فقط صف خریدراخراب کردن بلدشدن بازار گردانها
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    با اخذ مالیات از سپرده ها ممکن است مردم و شرکت ها بجای بورس سرمایه هایشان را به بازارهای دیگر نظیر طلا - ارز - مسکن ببرند و وضعیت تورم بدتر شود کما اینکه میزان تورم در جامعه بسیار بیشتر از سود سپرد ها است و در حالی که سرمایه اشخاص یا شرکتها با سپرده گذاری در بانکها در مدت 5 سال صد در صد بیشتر میشود قیمت های طلا - ارز - مسکن و... در مدت 5 سال گذشته چهارصد یا پانصد درصد بیشتر شده است
  • وحید IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    سود بانکی 20 درصده از این 20 درصد حالا 10 درصد مالیات بگیرن تازه میشه 18 درصد سود خالص ربا پدر این مملکتو درآورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس