تذکر یک نماینده درباره نظارت بر تخصیص ارز مسافرتی/ارائه راهکارهایی برای مقابله با سودجویی دلالان ارز

نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: بانک مرکزی به عنوان متولی سیاست‌های ارزی کشور به نحوه مطلوب راه‌های جلوگیری از تقلب و سوء استفاده دلالان و متقاضیان غیر واقعی ارز را پیش بینی و عملیاتی کند.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار نظارت دقیق بانک مرکزی بر نحوه تخصیص ارز مسافرتی، شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: لزوم نظارت دقیق بانک مرکزی بر نحوه تخصیص ارز مسافرتی و جلوگیری از ایجاد فساد، رانت و برهم زدن بازار ارز توسط سودجویان.

متن تذکر: جناب آقای وزیر بر اساس گزارشات رسیده و رصد میدانی در خصوص نحوه تخصیص ارز به مسافران در صرافی‌ها مشاهده گردیده عده ای سود جو و دلال با سوء استفاده و جعل بلیط و یا بلیط واقعی با هماهنگی برخی از آژانس های مسافرتی اقدام به خرید ارز دولتی می‌کنند و پس از خرید آنرا در بازار آزاد به فروش می‌رسانند و این گونه ایجاد اخلال در بازار ارز می‌نمایند. بنابراین ۳ راهکار جهت کوتاه کردن دست سودجویان به ترتیب ذیل پیشنهاد می‌گردد:

۱. اولین راه، اقدام فوری نسبت به تک نرخی شدن ارز توسط بانک مرکزی جهت جلوگیری از فساد، ایجاد رانت و برهم زدن بازار توسط سودجویان می‌باشد.

۲-تا زمان تک نرخی کردن ارز لازم است بانک مرکزی سامانه و امکانی برای صحت و سقم مدارک متقاضیان در اختیار صرافی‌ها قرار داده و بعنوان متولی امر بار مسئولیت این موضوع را بر عهده بگیرد.

۳-بهتر است بانک مرکزی مانند سالهای گذشته باجه ای در فرودگاه و پای پرواز ایجاد کرده و هنگام خروج مسافر از کشور پس از بررسی مدارک، ارز لازم را به مسافر واقعی تخصیص دهد.

لذا ضروریست بانک مرکزی به عنوان متولی سیاست‌های ارزی کشور به نحوه مطلوب راه‌های جلوگیری از تقلب و سوء استفاده دلالان و متقاضیان غیر واقعی ارز را پیش بینی و عملیاتی کند و پیشنهادهای ارائه شده را نیز به صورت جدی پیگیری نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس