مناطق آزاد جدید، چشم انتظار تصویب بودجه

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد: مناطق آزاد جدید چشم انتظار تصویب بودجه هستند.

به گزارش مشرق، پس از رای اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تصویب هفت منطقه آزاد تجاری صنعتی «مهران» در استان ایلام، «سیستان» در استان سیستان و بلوچستان، «بانه ـ مریوان» در استان کردستان، «بوشهر» در استان بوشهر، «اردبیل» در استان اردبیل، «اینچه برون» در استان گلستان و «قصر شیرین» در استان کرمانشاه، مسئولیت راه اندازی این مناطق و پیوستن آن ها به هشت منطقه قبلی در دستور کار دبیرخانه شورایعالی قرار گرفت.

دبیرخانه شورایعالی نیز به منظور تسهیل، تسریع و استفاده از تجربیات مناطق آزاد قبلی، برای هر منطقه آزاد جدید، منطقه آزاد معینی را انتخاب و روند راه اندازی این مناطق را با انتخاب یک مدیر اجرایی به سرعت آغاز و بودجه قانونی لازم برای راه اندازی این مناطق را در تاریخ ۲۸ تیرماه سال ۱۴۰۰  و مجدد درتاریخ ۱۳ آبان ماه سال ۱۴۰۰  به دولت ارسال کرده که تا کنون به تصویب نرسیده است.

لازم به ذکر است، مناطق آزاد جدید برای پا گیری و رسیدن به اهداف شاخص خود، نیاز حیاتی به بودجه دولتی دارند و سرعت آغاز به کار دفتر اجرایی و روند راه اندازی مناطق آزاد جدید، نیاز به تخصیص، تصویب و تحقق این بودجه قانونی دارد.

در همین راستا، دبیرخانه شورایعالی به منظور تامین هزینه ایجاد زیرساخت هایی اعم از تدوین طرح جامع، ناوگان حمل و نقل و غیره  مناطق آزاد جدید، برای بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست تخصیص بودجه با پیشنهاد تهاتر نفت را از دولت کرده بود که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به تمامی بومیان و فعالین اقتصادی این مناطق اطمینان می دهد در راستای نیل به رسالت ذاتی و قانونی خود و با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم، پشتیبانی های لازم و رفع موانع پیش رو برای پیشبرد امور این مناطق را در دستور کار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس