حماس به اعمال محدودیت برای اشتغال فلسطینیان در لبنان اعتراض کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای لغو مصوبه وزیر کار لبنان را که در آن به فلسطینی‌ها اجازه داده بود در مشاغلی که به لبنانی ها اختصاص دارد، فعالیت کنند، محکوم کرد.  

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «النشره»، حماس امروز (شنبه) در این بیانیه گفت: تصمیم دیوان دولتی لبنان محکوم است و سوالات اساسی را به وجود می‌آورد و در خدمت روابط لبنان و فلسطین نیست.  

این بیانیه تصمیم وزیر کار سابق را تلاشی ستودنی توصیف و از آن تشکر کرد و افزود: [تصمیم دیوان دولتی] نمی‌تواند اسکان آوارگان فلسطینی را تهسیل کند و کاملا مردود است.  

پیشتر «نعمت الله ابی نصر» رئیس اتحادیه مارونی و نماینده سابق مجلس اعلام کرده بود که دیوان دولت در مصوبه شماره ۹۳ مورخ سوم فوریه ۲۰۲۲ اجرای تصمیم مورخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ به شماره ۱/۹۶ «مصطفی بیرم» وزیر کار را فراتر از مسئولیتش دانسته بود که در آن به فلسطینی‌های متولد در لبنان اجازه داده بود در کارهایی که منحصر به لبنانی‌ها است فعالیت کنند.  

پیشتر «مصطفی بیرم» وزیر کار لبنان در ۲۵ نوامبر سال گذشته تصمیمی مبنی بر توسعه اشتغال آوارگان فلسطینی متولد شده در لبنان صادر کرده بود که جنجال سیاسی گسترده‌ای را در میان برخی از نیروهای محلی به راه انداخت.  

در این تصمیم به فلسطینی‌های متولد شده در سرزمین‌های لبنان که بصورت رسمی ثبت نام شده‌اند اجازه داده شده که در کارهای دیگری که به لبنانی‌ها اختصاص داده شده است، فعالیت کنند.  

این تصمیم که در ۹ دسامبر ۲۰۲۱ در روزنامه رسمی منتشر شد واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و آوارگان فلسطینی در اردوگاه برج البراجنه از این اقدام استقبال کردند و خواستار تکمیل اقدامات قانونی که اجرای این تصمیم را تسهیل کند، شدند.

گفته می شود بیش از ۵۰۰ هزار پناهجوی فلسطینی در لبنان زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس