کد خبر 1338389
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صنعاء

مردم و شخصیت‌های یمن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در این کشور گرامی داشتند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المسیره در گزاشی در این رابطه گفت، در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم باشکوهی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعاء برگزار شد.

در این مراسم که با حضور محمد صالح النعیمی عضو شورای عالی سیاسی یمن و سلطان السامعی، عضو شورای سیاسی برگزار شد، حضار پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت گفتند.

بیشتر بخوانید:

مقام یمنی: انقلاب اسلامی تحولی راهبردی در دنیای اسلام به وجود آورد

سلطان السامعی هم در سخنانی در این مراسم تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت را رهبری کرد، محوری که امروز رو در روی قدرت‌های خودکامه و استکاری و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی قد علم کرده است.

او در ادامه به رویکرد ایران در حمایت از پروژه مقاومت، محور ممانعت و پشتیبانی از مظلومین ومستضعفان و در راس آنها حمایت از مسئله فلسطین اشاره کرد.

به گفته السامعی، ایران کشوری است که بین مذاهب مختلف، تبعیضی قایل نیست و همواره در کنار آزادگان و مستضعفان جهان قرار دارد تا بعد از چهار دهه به کشوری محوری در منطقه تبدیل شده که کشورهای ابرقدرت جهان را مجبور به احترام به خود کرده است.

این شخصیت یمنی در ادامه تاکید کرد مردم یمن نیز با تاسی از این رویکرد تلاش دارند تا خود اتکایی را سرلوحه خود قرار دهند و توانستند ائتلاف کشورهای متجاوز آمریکایی ـ سعودی و اماراتی را طی هفت سال در هم بکوبند.

به نوشته رسانه‌های یمنی در این مراسم شخصیت‌های دیگری همچون عبدالسلام هشول رئیس مجلس نمایندگان، علامه شمس الدین شرف الدین مفتی دیار یمن و شماری از وزرا و اعضای مجلس نمایندگان و شورا هم حضور داشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس