دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای جهان اسلام

انقلاب اسلامی ایران دستاوردهایی چشمگیری برای جهان اسلام به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۳ عمر خود دستاورهای بزرگی داشته است که باعث خرسندی دوستان و ناخرسندی دشمنان شده است.

پیشرفت‌های ایران در طول انقلاب اسلامی، با حسادت بسیاری از رژیم‌های منطقه همراه بوده است.

پیشرفت‌های هسته‌ای ایران که در منطقه غرب آسیا نمونه مشابه ندارد، یکی از عواملی است که برخی کشور و رژیم‌ها به حسادت نسبت به آن، در جهت مخالفت و سنگ اندازی در مسیر آن اقدام کرده‎اند.

بیشتر بخوانید:

اقتدار ایران در جهان و تاثیر پذیری غرب آسیا از انقلاب اسلامی

قطعاً مردم مسلمان از این که یک کشور اسلامی پیشرفت کند، برایشان خوشایند است، اما برخی رژیم‌ها به خاطر وابستگی و سرسپردگی به آمریکا در جهت سیاست‌های آن اقدام می‌کنند.

علاوه بر پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که ماهیت صلح آمیز دارد، پیشرفت‌های نظامی و دفاعی ایران نیز برای جهان اسلام یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به تازگی در سخنانی اعلام کرد که تحریم‌ها لغو شود، ایران به صادر کننده قوی تسلیحات نظامی تبدیل خواهد شد.

کشورهای اسلامی هم اکنون نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و به جای آن که تسلیحات گرانقیمت کشورهای غربی را خریداری کنند، از تسلیحات ایران بهره ببرند.

تسلیحات نظامی و دفاعی ساخت ایران آزمایش خود را به خوبی پس داده و ثابت کرده که کارایی بالایی دارد.

علاوه بر پیشرفت‌های هسته‌ای و نظامی ایران، با وجود همه مشکلاتی که به واسطه اقدامات و تحریم‌هایی که علیه کشور از سوی آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی اعمال شده، نتوانست راه پیشرفت و تولید قدرت در ایران را مسدود کند.

ایران در زمینه‌های علمی و فناوری دستاوردهای بزرگی داشته که می‌توان گفت کشورهای منطقه از آن محروم هستند.

پیشرفت‌های پزشکی، نانوتکنولوژی، دانش بنیان و... همه در شرایطی به دست آمده که سخت‌ترین شرایط بر کشور حاکم بوده است.

به چند نمونه از دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران تیتر وار اشاره می‌کنیم:

ایران دهمین کشور در فناوری لیزر در جهان است؛ ایران یکی از کشورهای متخصص در کشف ژن نابینایی در جهان است؛ ایران رتبه نخست در پژوهش‌های هسته‌ای غرب آسیا را دارد؛ ایران رتبه سوم درمان نازایی در جهان را به خود اختصاص داده است؛ ایران یکی از کشورهای موفق در پیوند ریه در جهان است؛ ایران جزو ۱۰ کشور برتر در ساخت توربین است.

و بسیاری دستاوردها و پیشرفت‌های دیگر که برخی کشورهای همسایه خواب آن‌ها را هم نمی‌توانند ببینند.

در حالی که می‌توانند از فرصت پیشرفت‌های ایران استفاده کنند و شرایط خود را تغییر داده و از وابستگی و سرسپردگی رها سازند.

روشن است که ایران در منطقه غرب آسیا، قصد و هدف دشمنی با کشورهای منطقه را ندارد و این سیاست در رفتار ایران دیده می‌شود.

ایران در تلاش است تا جهان اسلام و مسلمانان را به وحدت برساند؛ چرا که در این وحدت قدرتی نهفته است که می‌تواند جهان اسلام را در دنیا سرآمد کند.

«زبیگنیو برژینسکی»، مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید که چند سال پیش فوت کرد، در سخنانی گفته بود «غرب اگر جرات دارد ایرانی‌ها را به حال خود وانهد! نه کمکشان کند و نه مزاحمشان شود؟! آن وقت من پیرمرد حتما امپراطوری ایران را به چشم خواهم دید!»

البته که ایران در پی احیای امپراتوری نیست؛ بلکه در صدد ایجاد امپراتوری بزرگ جهان اسلام است و زمینه ایجاد آن با انقلاب اسلامی پی ریزی شده است.

دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران متعلق به مسلمانان است و تا زمانی که برخی سران رژیم‌های عربی به خود نیایند و به جای آن که روابط خود را با ایران گسترش داده و عمق بخشند، سازش با رژیم صهیونیستی در دستور کار آن‌ها قرار دارد، شرایط موجود در منطقه بهبود نخواهد یافت و وخامت آن بیشتر خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس