کد خبر 1338032
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
اتفاق عجیبی که باعث مثبت شدن تست دوپینگ اسکی‌باز ایران شد

اجرای یک اقدام برای نخستین بار از سوی مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک، نقش مهمی را در مثبت اعلام شدن تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی ملی‌پوش اسکی ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن داشت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز شب گذشته اعلام کرد که تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی، ورزشکار اسکی کشورمان در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن مثبت شده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که ساوه شمشکی در دی ماه تست دوپینگ داده و جواب آن نیز منفی شده بود، با این وجود جواب تست او در پکن مثبت شد؛ مسئله‌ای که باعث شد او درخواست نمونه‌گیری B بدهد تا شاید پاسخ این نمونه منفی باشد.

در این میان اتفاقی رخ داد و تصمیمی از سوی مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و همچنین مسئولان برگزاری بازی‌ها گرفته شد که برای اولین بار در تاریخ بود و نقش مهمی در مثبت شدن دوپینگ ساوه شمشکی داشت.

برای نخستین بار از همه ورزشکاران شرکت کننده در بازی‌های المپیک تست دوپینگ در محل برگزاری گرفته شد. بر همین اساس تعداد ۲۹۰۰ نمونه‌ در این رویداد به میزبانی پکن گرفته شد؛ اتفاقی که کسی فکرش را نمی‌کرد.

گفته می‌شود ساوه شمشکی پس از منفی شدن تست دوپینگش در ایران، فکرش را نمی‌کرد که از همه ورزشکاران شرکت کننده در بازی‌ها دوباره تست گرفته شود و همین مسئله باعث شد تا نمونه گرفته شده از او در پکن مثبت شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • iran doost AU ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 0
    متقلبان ورزشی،اختلاس گرایان همگی دزدان نام انقلاب و ملیت ایرانی هستند.این انگلها ی جامعه باید شدیدا مجازات شوند و دین خود را به جامعه بپردازن.این متقلبین نام جمهوری اسلامی را همانند وطن فروشان دشمن در دنیا لکه دار میکنند و باید دین خود را در اردوگا هان کار اجباری به جامعه بپردازن.
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    اگر مثبت شد باید این قبیل حقه بازان را از ورزش طرد کرد، آبروی مملکت مهمتر از این چیزهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس