انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کارآفرینی/ علت ناکامی‌ها در مدیریت اقتصاد کشور، مدیران غربگرا بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر هنوز نتوانسته‌ایم در مدیریت اقتصاد کشور و اقتصاد مقاومتی موفقیتی کسب کنیم، به‌خاطر وجود مدیران غربگرا در راس مدیریت بوده که هیچ اعتقادی به این سیاست‌ها نداشتند.

به گزارش مشرق، محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتصادی مقاومتی و تولید ملی، اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست آمریکایی ها بیان می کردند که اگر ما از ایران برویم این کشور فلج می شود این حرفشان نیز به استناد این موضوع بود که تمام امکانات کشور قبل از انقلاب وابسته به غرب بود.

وی ادامه داد: اما با لطف خدا ایران با رفتن آمریکایی‌ها فلج نشد بلکه ۴۳ سال است که با اقتدار روبه جلو در حرکت است و حتی در برخی از حوزه ها جزو کشورهای سرآمد دنیا است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حوزه تولید ملی بعد از انقلاب اتفاق هایی افتاده است این درحالی است که ما قبل از انقلاب کالای تولید داخل، اندک داشتیم و عمده کالاها وارداتی بود که این موضوع نشان از وابستگی شدید ما به خارج بود.

وی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب با بعد از انقلاب در حوزه کار آفرینی و تولید قابل مقایسه نیست، بیان داشت: در حوزه تولید و کارآفرینی اقدامات موثری شکل گرفته اما این اقدامات کم است و باید سرعت چرخ تولید را افزایش بدهیم تا به آن چشم اندازی که در تولید داریم برسیم.

علیپور با اشاره به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: هنوز نتوانسته ایم در اقتصاد مقاومتی طبق سیاست های مقام معظم رهبری پیش برویم آن هم به خاطر وجود مدیران غربگرا در راس مدیریت بوده که هیچ اعتقادی به این سیاست ها نداشتند و معتقد به اقتصاد غربی بودند همین امر باعث شده است که وضع اقتصادی فعلی ایران بدین صورت شود.

وی با بیان اینکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند استمرار و فرهنگ سازی است، بیان داشت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باعث می شود که پس اندازهای خرد و منابع کلان کشور به سمت سرمایه گذاری و خرید اوراق مشارکت، ایجاد اشتغال خرد در شهرها و روستاها و تجاری سازی و نیز عرضه به بازار هدایت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: توجه به ظرفیت‌های تولید داخلی در شرایط تحریم ها موجب خود اتکایی شده و می‌تواند نجات بخش کشور در این دوران سخت باشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 7
    حالا با حجت عبدالملکی بزودی از امریکا جلو می زنیم!
  • مجید IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 1
    غیر غربگراها اقتصاد را درست کنند؟؟!!
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    نيست تو خودت فرق اقتصاد غربى با مقاومتى را خيلى خوب ميفهمى
  • سید GE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    این خودش شوته شده وزیر فقط اعتماد به نفس دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس