حاج‌رضایی: عزیزی خادم گفت بی‌اخلاق‌ها جایی ندارند اما کنعانی‌زادگان را دعوت کردند/ کی‌روش در مصر هم آدم ناراحتی است

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه رئیس فدراسیون گفته بود بی‌اخلاق‌ها جایی در تیم ملی ندارند، گفت که کنعانی‌زادگان نباید مقابل عراق و امارات بازی می‌کرد.

به گزارش مشرق،‌ امیر حاج‌رضایی درباره صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌ جهانی ۲۰۲۲ و دیدگاه‌های متفاوتی که در خصوص حفظ یا تغییر اسکوچیچ وجود دارد، عنوان کرد: گاهی اوقات به مربیان کمتر سرشناس فرصت‌هایی داده می‌شود و بعضی از آنها می‌توانند از این فرصت خوب استفاده کنند و سطح خود را بالا برده و پرآوازه شوند، بعضی هم نه. خاطرم هست در دوران جوانی‌ام کوآکس مربی آژاکس شد. او به تهران آمد و کلاسی هم گذاشت و مهاجرانی هم در کنار او قرار داشت، اما زمانی که کوآکس رومانیایی برای مربیگری آژاکس انتخاب شد، این تیم که در آن وقت بزرگان زیادی داشت، انتخاب این مربی با مقاومت بازیکنان مواجه شد. آنها اعتقاد داشتند که او سرشناس و در حد آژاکس نیست و مسائلی از این دست مطرح شد.

وی ادامه داد: بعدها کوآکس هم در زمینه شخصی و هم افتخارات کاری کرد که بازیکنان از دیدگاه اولیه خودشان صرف نظر کردند. این را مثال زدم تا بگویم در دنیای مدرن فوتبال نیز این اتفاقات رخ می‌دهد. اسکوچیچ از این شانس استفاده و تیم ما که در آستانه سقوط به پرتگاه بود را از آن شرایط خارج کرد. گذشته را مرور کنیم، صرف نظر از قرارداد فاجعه باری که با ویلموتس و همکارانش بسته شده بود، دیدید که آنها چه بلایی سر ما آوردند و تیم ملی ایران به عراق و بحرین باخت و یک حذف حقیرانه در انتظارمان بود. آن موقع هم فدراسیون ایران رئیس نداشت و کسانی که تصمیم گیرنده بودند با انتخاب اسکوچیچ ریسک کردند و ریسک‌شان جواب داد.

حاج‌رضایی با اشاره به اینکه در انتخاب اسکوچیچ شرایط اقتصادی هم مد نظر قرار گرفته شد، تصریح کرد: مربی کم نام و نشانی را انتخاب کردند و در رأس تیم گذاشتند و نتایج این مربی هم حیرت انگیز بود. از عوامل دیگری هم در کسب این نتایج صحبت می‌شود که منکرش نمی‌شوم. منتقدان اسکوچیچ از بازیکنان خوبی می‌گویند که او در اختیار دارد و معتقدند که اسکوچیچ نسل طلایی فوتبال ما را داشته، این را قبول دارم ولی برای رهبری این عده فردی لازم است. به هرحال من جزو آن گروهی هستم که شاید در اقلیت باشد، ولی معتقدم یک مربی بی‌حاشیه و به نسبت ارزان آمد و تیم ملی را به جایی رساند که همه را حیرت کردند. نمی‌گویم همه باید از او سپاسگزار باشیم ولی توهین هم نکنیم و زحماتش را نادیده نگیریم. اینکه ناشناس است و حالا دارد سرشناس می‌شود را بهانه‌ای برای حذفش قرار ندهیم.

بیشتر بخوانید:

کار کنعانی‌زادگان ناجوانمردانه بود و او را نمی بخشم

این پیشکسوت فوتبال گفت: مگر فیلیپ سانچزِ جوان سال ۲۰۱۹ تیم قطر را با شکست تیم‌های بزرگ قهرمان آسیا نکرد؟ وضعیت جدول به گونه‌ای بود که این تیم عربستان، ژاپن و عراق را برد و در فینال هم از سد اماراتِ میزبان گذشت و قهرمان شد. این تضادها و پارادوکس‌ها همیشه در جهان ورزش هست، همان سال ۲۰۱۹ مربیان بزرگی بودند که بزرگ بودند که نتیجه نگرفتند. مربیان بازنشسته‌ای هم داشتیم که اسم بزرگی داشتند ولی دوران‌شان سپری شده بود.

حاج‌رضایی در مورد دیدگاهی که معتقد است تیم ملی ایران باید با نام بزرگتری در جام‌ جهانی شرکت کند، گفت: اینکه در جامعه نقد وجود داشته باشد خیلی خوب است. اینکه افراد اظهارنظرهای مختلفی داشته باشند، ولی نقد هم چارچوبی دارد. می‌خواهم بگویم تحقیر سرمربی‌ای که روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند، تحقیر فوتبال ماست. اگر یک مربی نتیجه نگیرد باید تغییرش دهند ولی اگر یک نتیجه گرفته باید کارش ادامه پیدا کند. البته که من تصمیم‌گیرنده نیستم. من فقط توصیه می‌کنم و آقایان هم معمولاً آن را رد می‌کنند.

وی افزود:  اگر در این مدت، سراغ یک مربی جدید برویم آن هم در این اوضاع نابسامان اقتصادی، مشکلاتی را خواهد داشت. به لحاظ اجتماعی کم از کی‌روش صدمه خوردیم؟ ادبیاتی که داشت و اساساً یک فرد ناراحت بود، کما اینکه در مصر هم این ناراحتی را ایجاد کرده و برای دعوا با یک تماشاگر روی سکو پشت فنس رفته و او را به دعوا دعوت کرده است. مربی‌ای که روی نیمکت رئال، منچستر و... نشسته و به چند جام‌ جهانی رفته، نباید شخصیت اجتماعی داشته باشد؟ من هیچ‌وقت رفتارهای اجتماعی‌ کی‌روش را دوست نداشتم.

«در زمینه فنی هم با دلیل می‌گویم که اسکوچیچ مربی خوبی است». حاج‌رضایی با بیان این مطلب گفت: اسکوچیچ در بازی‌خوانی هم خوب است و تغییراتی که در سیستم بازی تیم می‌دهد راهگشاست. او وقتی دید مقابل امارات با دو مهاجم نمی‌شود کار را پیش برد، تغییر روش داد و این نشان می‌دهد فوتبال هم بلد است. اینکه بیایم بگوییم مربی سابق خونه به خونه، آیا خودمان را تحقیر نکرده‌ایم؟ متوسل شدن به این ادبیات پیش پا افتاده برای تحقیر یک فرد، حتی اگر ندانسته هم باشد چیز خوبی نیست. نظر من این است که با همین مربی کار را ادامه دهیم. تیم را با آن وضعیتی که در شروع کار داشت، به جام‌ جهانی برده و حقش هم هست که بماند.

این کارشناس فوتبال در رابطه با جریمه ۱۰۰ میلیونی و محرومیت دو جلسه‌ای محمدحسین کنعانی زادگان از سوی کمیته اخلاق و اینکه این حکم به نظر بازدارنده نمی‌رسد، گفت: این مسائل در دنیای فوتبال اتفاق می‌افتد. ماجرای حکم کنعانی‌زادگان تقارن پیدا کرده با مارک اوورماس مدیر آژاکس که خودش به خاطر فاش شدن ماجرای چند تماس و پیام دادن به همکاران خانم، جدا شده است. در واقع خودش می‌دانسته که این در شأن کسی در آن جایگاه نبوده است. در عین حال نیز همه این افراد پیش از آنکه فوتبالیست یا هنرمند باشند، یک انسان هستند ولی با تمام آن مسائلی که یک انسان دارد، باید در جامعه خیلی مراقب اخلاق، رفتار، نوع لباس پوشیدن و حرف زدن‌شان باشند.

وی ادامه داد: یادم می‌آید یک بار جایی دعوت داشتم که مجلس هنری بود. یکی از هنرمندانی که بسیار بازی‌اش را در تلویزیون و سینما دوست داشتم یک ردیف جلوتر از من با دوستانش نشسته بود. او شروع به تمسخر دیگران کرد و آن تصویری که در ذهنم داشتم، شکست. وقتی از نزدیک دیدم که به همکارانش احترام نمی‌گذارد و آنها را تمسخر می‌کند تصویری که از قاب تلویزیون می‌دیدم، خرد شد.

حاج‌رضایی در ادامه گفت‌وگو خاطرنشان کرد: ما باید مشاور فرهنگی داشته باشیم. قصد توجیه و تطهیر کنعانی‌زادگان را به هیچ وجه ندارم، عملش خوب نبوده و کار درستی انجام نداده است. در عین حال که معتقدم نباید برخورد حذفی کرد، اما عزیزی خادم رئیس فدراسیون گفته بود آدم‌های بی‌اخلاق جایی در فوتبال ما ندارند، بعد این بازیکن بلافاصله به تیم ملی دعوت شد. قصد ندارم به نابود شدن این بازیکن کمک کنم ولی باید جریمه می‌شد. منظورم جریمه مالی نیست، نباید جلوی عراق و امارات او را بازی می‌دادند.

این کارشناس عنوان کرد: من معلم هستم و شغلم بنایی و معماری نیست که تخریب کنم و دوباره از نو بسازم. اگر لیاقت داشته باشم، کارم باید سازندگی باشد، نه باید به قصد نابودش حرکت کنیم و نه کارش بدون تنبیه می‌ماند. تنبیهی که به قصد سازندگی بود. فوتبال ما سابقه مجاهد خذیراوی و علی اکبریان را داشته و دیدیم که آنها چه سرنوشتی پیدا کردند. اینها وقتی از مادر زاده شدند معصوم نبودند؟ جامعه، جهل و ناآگاهی نابودشان کرد و ما باید به اینها کمک کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 21
    کارشناس فوتبال یابپای کی روش؟ معلومه توپچی کی هستی؟
  • جواد IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 33
    حسین کنعانی زادگان بی اخلاق نبود فقط موقعیت سنج نبود اشتباه کرد ولی نه در اندازه ای که از تیم ملی اخراج شود
    • شاهرخ IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 2
      آفرین معلومهدتو نوقعیت سنجی!
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    28 5
    از این که ادم بیشعوری مثل کنعانی زادگان به تیم ملی دعوت شد واقعا حالم بهم خورد واقعا متاسفم اقا بازیکن یا هنرمند قرار نیست که هر غلتی خواست بکنه اقا رضائیان کلاس فوتبالش بهتر بود یا ایشان
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      2 1
      هرکس رو میخوان بزارن به جز رامین رضاییان وکنعانی چون هردو از خط قرمز ها رد شدن.
    • حمید IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 7
      بیشعور کسی هست که به یک بازیکن ارزشمند تیم ملی توهین میکند بیشور تویی که متوجه نیستی این دادگاه وکمیته انضباطی هستند که محکوم میکنند وجایی در ان حکم به بازیکن بی ادبی نشده جریمه و۲جلسه محرومیت .حالا تو وامثال تو کاسه گرم تر از اش شده اید بقیه گناه کار نیستند کسی تابه حال خطا نکرده شما پسر پیغمبرید دسیسه چینان برای تهیه فیلم وعکس از او با نقشه قبلی چه کسانی بودند وهدفشان چه بود لابد به تهیج اوردن ادمهایی مثل جنابعالی با این لفاظی های بی ادبانه
  • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 0
    خود مسئولان پدر سوخته فاسد باعث تمام مشکلات هستند وگرنه با خانم باز در اتوبوس باید برخورد میشد یا بهش جایزه دهند
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 1
    وقتی حکم سنگسارصادر مبشود هرپلید و فاسدتری از خود متهم نمیتواند حق پرتاب سنگ ندارد، این فوتبال آدمو یاد گرگها میندازد که وقتی شکاری پیدا نکنند گرد میشوند و به چشمان همدیگر زل میزنند به محض انکه یکی از آنان چشم بست شکار دیگران میشود!
  • صادق IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 1
    یک عده‌ای روانی و حتی معتاد و دشمن این بازیکن هستند که خودشان را هوادار و فوتبال دوست و انسان در ظاهر می شناسند و صدای این بنده خدا را پخش کردند آیا جرم آنها چی می شود وقتی که شاهد استخدام می کنند در جامعه سنگ روی سنگ نمی ماند ومر دم را به جون هم انداختند
  • دریکوند IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    مجاهد و علی فرقی اساسی با این آقا داشتند آنها متعلق به استقلال بودند نه سوگلی حکومت بنابراین باید حذف می شدند با اینکه آن زمان فضای رسانه به این شکل نبود پس این همه خون شهید گفتن و پرچم مقدس گفتن دروغ محضه
  • ... IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    رئیس فدراسیونی ک ادم هنجارشکن تیم ملی رو دوباره دعوت میکنه باید بندازی دور.کنعانی زادگان مرتبه اولش نیست ک دنبال کثافت کاریست.اونهم با آبروی یه ملت بازی کردن
  • . IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    وقتی ورزشکاری به دختری بگه بیا تو اتوبوس تیم ملی تا فلانت بکنم وتمام مردم هم اینو بشنون چراباهاش برخورد محکمی نشد.چراحداقل 3سال محرومش نکردن...پس معلومه ک خود فدراسیون ازاین بیی اخلاقی ها بدش نمیاد....متاسفم برا عزیزی خادم
  • رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    آقای محمدحسین کنعانی زاده رگه هایی از بچگی، خودشیفتگی، رفتارهای لمپنی و عدم تعادل روحی و روانی. لازم است فدارسیون با همکاری تعادی از کارشناسان خبره روانشناسی اقدام به بازسازی و اصلاح شخصیت وی بنمایند.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 0
    آقاز حاج رضایی جامعه چه نقشی در خلاف کنعانی زادگان داشته؟ پول نداشته ازدواج کنه؟ شغل نداشته؟ اشتباه از خودش بوده والسلام
  • پیام IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 1
    چرا هرچه از دهنتان در میاید بیرون میریزید والا درست نیست چرا به کنعانی القاب ناشایست میدهید شما همه در گذشته خطا کرده اید اگر بگویید نه حاظرم قسم بخورم که دارید ریا میکنید منصف باشید او اشتباه کرده بسیار خوب مجازات هم شد چرا سوسه میایید تا تیم ملی را از یکی از قوی ترین بازیکن دفاعی تا بحال فوتبال ایران محروم کنید اقای حاج رضایی محترم چرا جوانی کنعانی وشیطنت توطعه کنندگان تهیه این فایل را نادیده میگیرید ؟؟؟؟؟ چرا ما همه فقط به فکر مجازات هستیم تا عبرت سازی کنیم این بازیکن قطعا دیگر این اشتباه را نخواهد کرد اما ما چرا باید ان را کش دهیم پس رافت وگذشت نقشش در جامعه چیست چقدر تا به حال از محرومیت ومجازات سخت برای بازیکنان فایده حاصل شده وچقدر در کنترول انها موثر بوده .چرا نصیحت وباز پروری را امتحان نمیکنید با اتش زدن زندگی یک بازیکن چه سودی میبریم
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 1
    تا جایی که یادمـه، ایشون زمانی که حدود یکسال تیم نداشت هم انتخاب میشـد!!حالا که دیگه...!!
  • نام آشنا IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    بنده نه پرسپولیسی هستم ونه استقلالی و نه هیچ تیم لیگ برتری ایران و معتقدم که رفتار کنعانی زاده گان به هیچوجه قابل قبول نبود و نیست ولی به خاطر یک پیغام یا رفتار نادرست که سرمایه فوتبال کشور را از بین نمیبرند. اگر قرار باشد کنعانی زادگان را به خاطر این بی اخلاقی کلا از فوتبال ملی حذف کنیم خیلی های دیگر را هم بایستی به خاطر رفتار های دور از شان از تیم ملی حذف کنیم نظیر ان کسی که عکس های انچنانی با هنرپیشه نه جندان خوشنام سینمای ما گرفته و او را هم برای مدتی هم صیغه کرده یا ان زن خارجی که مدعی است از فوروارد ما بار دار است. ایا این رفتار ها از پیغام های کنعانی زادگان بدتر نیست ؟ امیدوارم این پیام را چاپ کنید.
  • خسرو IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 0
    چنده بازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس