فنونی زاده

پیشکسوت پرسپولیس گفت: متاسفانه باشگاه پول زیادی ندارد و زمانی که به باشگاه پولی تزریق می شود، خرج بدهی های گذشته می شود و چیزی برای خرید بازیکنان باقی نمی ماند.

سرویس ورزش مشرق _ روز گذشته بازی سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس و فولاد برگزار شد. در این دیدار فولاد خوزستان با تک گل موسی کولیبالی در دقیقه ۱۸ به برتری رسید و فاتح سوپرجام شد. لازم به ذکر است که در این بازی تیم پرسپولیس از دقیقه ۶۳ و تیم فولاد از دقیقه ۸۱ ده نفره بازی را دنبال کردند. تیم پرسپولیس با توجه به وضعیت کرونا و مصدومیت‌های بازیکنان نتوانست ترکیب اصلی خود را از ابتدا وارد میدان کند و در نهایت با قبول شکست دستش از سوپرجام کوتاه ماند.  

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت پرسپولیس در گفتگو با مشرق درباره بازی دیروز گفت: در یک ماه اخیر پرسپولیس سه بار با فولاد بازی کرد. شاگردان یحیی موفق شدند دوبار فولاد را شکست دهند ولی در مسابقه سوپرجام بازی را واگذار کردند. در مسابقه روز گذشته، تعداد زیادی از بازیکنان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و مصدومیت حضور نداشتند. بازیکنانی که در این بازی در ترکیب قرار گرفتند،‌ به گونه ای که انتظار می‌رفت عمل نکردند. از طرفی فولاد یکی از بهترین بازی های خود را در این فصل به نمایش گذاشت.

وی افزود: در نیمه اول پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت و تیم فولاد بر بازی سوار بود ولی در نیمه دوم شرایط متفاوت شد و اخراج مهدی شیری مانع فشار بیشتر پرسپولیس نشد. همچنین با اضافه شدن امید عالیشاه به ترکیب، فشار پرسپولیس بیشتر هم شد و با کمک وحید امیری فولاد را مجبور به عقب نشینی کردند. اگر امید از اول در ترکیب قرار می گرفت، قطعا اتفاق‌های دیگری در این بازی افتاده بود. به نظر می رسد نبود بازیکنان کلیدی پرسپولیس در این بازی، دلیل اصلی شکست تیم است. بیشتر این بازیکنان ماه‌ها کنار هم بازی کردند و هماهنگ شدند. وقتی تیم بازیکنان اصلی خود را از دست می دهد، طبیعتا بازیکنان جایگزین نمی توانند به همان اندازه در تیم هماهنگ باشند. از طرفی بازیکنان تاجیکی که به تیم اضافه شدند، نتوانستند در مسابقات حاضر باشند تا از توانایی‌هایشان مطلع شویم. به هر حال بازیکنان پرسپولیس تلاش خود را کردند ولی شانس با آنها یار نبود.

شروط گل‌محمدی به جا بود/ پرسپولیس باید برخی بازیکنان را بفروشد

مدافع اسبق سرخپوشان ادامه داد: به نظرم یحیی و شاگردانش باید تمرکز خود را برای جام حذفی و لیگ بگذارند تا بتوانند قهرمانی را به دست بیاورند. برای هواداران قهرمانی در این دو جام، به خصوص لیگ برتر اهمیت بالایی دارد. از طرفی قهرمانی در جام حذفی سریعترین راه برای رسیدن به آسیا است که تیم با تمرکز بر آن می تواند به این مهم برسد.

فنونی‌زاده در خصوص وضعیت خرید باشگاه پرسپولیس در نقل‌وانتقالات زمستانی اظهار داشت: متاسفانه باشگاه پول زیادی ندارد و زمانی که به باشگاه پولی تزریق می شود، خرج بدهی‌های گذشته می شود و چیزی برای خرید بازیکنان باقی نمی‌ماند. باشگاه برای باز ماندن پنجره نقل و انتقالاتی مجبور به پرداخت بدهی‌ها است. البته این حق قانونی بازیکنان است تا مطالباتشان را طلب کنند ولی برخی از بازیکنان نیز می توانند بیشتر به باشگاه فرصت دهند. مثلا آقای بیرانوند می توانست چند ماه دیگر نیز منتظر بماند تا مطالباتش پرداخت شود. او بازیکن بسیار زحمت کشی است و اگر به جایی هم رسیده، از زحمات خودش بوده است ولی در این راه تیم پرسپولیس خیلی به ایشان کمک کرد. او می توانست کمی بیشتر صبر کند تا پنجره باز بماند و پرسپولیس بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کند، سپس از باشگاه مطالباتش را طلب می کرد.  

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد شروط یحیی‌گل‌محمدی خاطر نشان کرد: شروط گل‌محمدی قابل درک و به جا بود و درویش نیز آنها را پذیرفته است. پس هر چه زودتر باید به قول خود عمل و خواسته‌های گل‌محمدی را اجابت کند. در تهران ورزشگاه های زیادی وجود دارد، که پرسپولیس می تواند در آنها تمرین کند. مالکین ورزشگاه ها نیز به دلیل جنبه تبلیغاتی از اقدام پرسپولیس برای انتخاب ورزشگاه‌شان حمایت می کنند. البته تهیه زمین مناسب به عهده ی سرپرست باشگاه است که خداروشکر این موضوع حل شد. امیدوارم آقای درویش به باقی قول خود عمل کند.

شروط گل‌محمدی به جا بود/ پرسپولیس باید برخی بازیکنان را بفروشد

وی گفت: بازیکنانی که در اول فصل به تیم اضافه شدند، باید تلاش خود را بیشتر کنند تا کیفیتشان افزایش یابد. آنها باید بدانند که در چه تیمی بازی می کنند و همواره برای بهتر شدن تلاش خود را بکار ببرند. مثلا آقای اسدی آنگونه که انتظار می رفت ظاهر نشد و بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشت. این بازیکنان باید شرایط خود را نیم فصل دوم تغییر بدهند وگرنه باشگاه باید برای فروش آنها اقدام کند. استقلال و پرسپولیس تیم های محبوب ایران هستند. در نتیجه باید بازیکنان برای این دو تیم با تمام وجود بازی کنند. بنابراین اگر ما نتوانستیم به دلیل بسته بودن پنجره بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کنیم، بازیکنان فعلی با بالا بردن سطح کیفی خود بتوانند به تیم کمک کنند. اگر آنها بهترین عملکرد را داشته باشند، می توانند مدیران را مجاب کنند تا بازیکنان جدیدی جایگزین نشوند.

فنونی زاده درباره شرایط پرسپولیس در نیم‌فصل دوم گفت: همه‌ی بازی های لیگ برتر ایران همانند لیگ برتر انگلیس سخت است. ما در نیم فصل دوم اکثر بازی ها را مهمان هستیم ولی این نمی تواند تاثیر چندانی بر تیم پرسپولیس داشته باشد. ما در شهرهای دیگر می توانیم راحت تر بازی کنیم به شرطی که برخی از موانع مسطح شود. به طور مثال، زمین دیروز بازی پرسپولیس با فولاد از چمن باکیفیتی برخوردار بود. پرسپولیس نیز بازی خوبی ارائه داد ولی با بد شانسی نتوانست در این بازی پیروز شود. بنابراین اگر شرایط در ورزشگاه‌های دیگر مساعد باشد، قطعا پرسپولیس بازی خوبی از خود نشان می دهد. به نظرم بازیکنان شرایط بدنی مناسبی در نیم فصل دوم ندارند و این موضوع در بازی دیروز نیز کاملا مشهود بود. امیدوارم بازیکنان با تمرین مناسب به شرایط ایده‌آل خود بازگردند تا در نیم‌فصل دوم موفق باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    مقصر اصلی باخت خود یحیی هست که تیم رها کرد و بازکنان ولو شدند در شهر و کرونا گرفتند و از قبل می ترسید همیشه برا بازی های بزرگ می ترسد و عمدا کاری می کند که اگر باخت بگوید چنین بود و چنان بود کجای دنیا مربی یک هفته قبل از یک بازی فینال استعفا می دهد هر بچه ای که مدرسه نرفته می دانید که شیری به عمد یا غیر عمد باعث از دست رفتن فینال ها بوده و هست و یک نیم فصل اسدی نای راه رفتن در زمین ندارد اون وقت میشن ترکیب ثابت ... 30 الی 40 میلیون هوادرای که شما از اونا حرف می زنید 20میلیون انها با ماهی 4 میلیون زندگی می کنن اون وقت شماهها هر کدام تا حالا یک میلیارد گرفتید و اه و ناله می کنید بازکنان و مربیان که در این اوضاع و احوال اقتصادی اعتصاب می کنید شماها برده پول هستید و لطفا شعار ما برای خوشحالی مردم ......ندهید که حال همه به هم می زنید ..... اگه یه جو غیرت داری و ایرانی هستی این متن بزار که نشان بدی شما را نیز خودت به پول نفروختی
  • رضا IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    اتفاقا پرسپولیس در حد این بازیکنان نیست!
  • میلاد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 1
    تیم پرسپولیس رو خصوصی کنید نامردا
  • ناشناس IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 0
    کادرفنی رو هم به جمع اونایی که در حد پرسپولیس نیستند اضافه کنید.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    برای اینکه تیم سوگلی وزارت ورزش قهرمان بشه ، اینقدر تیم ضعیف می کنند تا تیم بپوکه
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    تیم استقلال امشب‌ طبق گفته کارشناسان ۲ بازیکنش‌ باید اخراج میشدن:)زیباست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس