بدهی واقعی آمریکا 7 برابر رقم رسمی است/ آمریکا شانسی برای خروج از چاه بدهی ندارد

سرمایه گذار معروف آمریکایی با بیان اینکه بدهی دولت آمریکا 200 هزار میلیارد دلار است، گفت رقم اعلامی دولت، بدهی ای است که در ترازنامه است اما ده‌ها هزار میلیارد دلار بدهی دیگر خارج از ترازنامه وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا چندی پیش اعلام کرد بدهی دولت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور در ماه گذشته به علت استقراض های بالا در دوران شیوع همه گیری کرونا به ۳۰ هزار میلیارد دلار رسید.

با این حال، جیم روجرز، سرمایه گذار معروف و از موسسان صندوق کوآنتوم می‌گوید بدهی واقعی دولت آمریکا بسیار بیشتر از آن چیزی است که واشنگتن رسما به آن اعتراف می‌کند.

روجرز در یادداشتی برای راشاتودی نوشت: «این چیزی است که آنها به آن اعتراف می‌کنند. این بدهی‌ای است که در ترازنامه وجود دارد اما ده‌ها هزار میلیارد دلار بدهی دیگر خارج از ترازنامه وجود دارد.» محاسبه حجم واقعی بدهی به ویژه از زمان آغاز شیوع کرونا و تمام فشاری که با خود همراه داشت، دشوار است.

این سرمایه گذار رقم واقعی بدهی آمریکا را ۲۰۰ هزار میلیارد دلار برآورده کرده است که ۷ برابر رقمی است که به صورت رسمی اعلام شده است.

به گفته روجرز، آمریکا شانسی برای بیرون آمدن از چاه بدهی کنونی ندارد و راهبرد آن این است که بنشینید و منتظر بمانید و ببیند نسل جوان چگونه این مشکل را حل می‌کنند.

وی تصریح کرد: «پایان بازی این است امیدوار باشیم زیرا آنها امید دارند، یک روزی این مشکل شخص دیگری باشد. (الان) زمان خوبی برای جوان بودن در آمریکا نیست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    شاید هیچکس به سخنان مقام معظم رهبری در جهان دقت کافی نکرده باشد اما وقتی ایشان می فرمایند هر گونه ارتباط با آمریکا سم است یعنی همین!!!!! یعنی شما با رژیمی طرف هستید که هرگونه ورود مستقیم یا غیر مستقیم آنها در اقتصاد یک کشور فقط برای تاراج اموال کشور میزبان با هر وسیله ای است نمونه آن عراق ، سوریه ، افغانستان ، عربستان و ......... . خلاصه که گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشید تا زمان ظهور مولای جهانیان حضرت ولی عصر عج فرا برسد. ان شاء الله
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
  • علی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    چاه ویل والستریت همین الانش ده برابر کل تولید ناخالص آمریکاست.الانه که یواش یواش ایالات های پولدار کاسه شونو از ایالت های بدهکار جدا کنند.
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 0
      یعنی منظورت اینه مثلا 48 ایالت آمریکا میشن اوگاندا و مثلا سیسصد میلیون نفرشون هم میرن زیر خط فقر دیگه، نه؟ ؟! خوب خیلی خوبه که!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس