کد خبر 1336818
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
امیکرون جهان را از همه گیری ۱۰۰ سال پیش بیمار‌تر کرد

سویه امیکرون بیماری کرونا بیش از هر زمان دیگری در دوران شیوع آنفولانزا در سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ جهان را بیمار کرده است.

به گزارش مشرق، در پنج یا شش هفته گذشته سویه «امیکرون» بیش از هر دوره مشابهی از زمان همه گیری آنفولانزای ۱۹-۱۹۱۸ افراد را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، یک کارشناس بهداشت جهانی، می‌گوید که سویه «امیکرون» کرونا در پنج یا شش هفته گذشته بیش از هر دوره مشابهی از زمان همه گیری آنفولانزای ۱۹-۱۹۱۸ افراد را مبتلا و جهان را از هر زمان دیگری در ۱۰۰ سال گذشته بیمارتر کرده است.

در حالی که شمار ابتلا به سویه «امیکرون» در بسیاری از نقاط جهان به اوج رسیده است، به دلیل گسترش این سویه جهش یافته، پیش بینی می‌شود که موارد ابتلا به کرونا در ماه فوریه نیز بالا خواهد بود.

این امر سبب کمبود پرسنل در بخش‌های مختلف درمانی شده و بحث‌ها در مورد محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرده است؛ چرا که اعلام شده این سویه خفیف‌تر از سویه‌های دیگر است.

براساس گزارش اداره ملی آمار انگلیس، تخمین زده می‌شود که از زمان آغاز شیوع کرونا در اواخر نوامبر، بیش از یک نفر از هر شش نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

مدیر موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه «واشنگتن»، اعلام کرد «این یک لحظه فوق العاده منحصر به فرد است؛ زمانی که بسیاری از مردم همزمان بیمار می‌شوند.»

یک ویروس شناس آمریکایی نیز تخمین می‌زند که تقریبا از هر پنج آمریکایی یک نفر در طول زمان اوج ثبت موارد در اواسط ژانویه به «امیکرون» مبتلا شده است.

وی تاکید کرد «این تعداد در اواسط فوریه می‌تواند دو برابر شود ... و این که حدود ۴۰ درصد جمعیت مبتلا به یک بیماری در عرض هشت هفته بی سابقه است و ما مشابه آن را در دوران مدرن ندیده ایم.»

این ویروس شناس آمریکایی به عنوان مقایسه گفت «به طور کلی در فصل آنفولانزا ابتلاها ممکن است در عرض ۱۶ هفته ۱۰ درصد جمعیت باشد.»

برخلاف موج‌های قبلی اپیدمی که افراد کمتری را اغلب در مناطق و زمان‌های جداگانه مبتلا می‌کردند، موج کنونی تا حد زیادی در سراسر جهان گسترش یافته است؛ اگرچه بخش‌هایی از آسیا هنوز شیوع گسترده «امیکرون» را تجربه نکرده‌اند.

شیوع سویه «امیکرون» بر بازار کار تاثیری منفی داشته است؛ زیرا بخشی از کارکنان مبتلا هستند؛ کارکنانی ناچارند برای مراقبت از افراد مبتلای خانواده در خانه بمانند و کارکنانی هم به دلیل تماس با افراد مبتلا در قرنطینه قرار دارند.

نتیجه اینکه تعداد بی سابقه‌ای از کارکنان در محل کار حضور ندارند و این امر بر فعالیت بیمارستان‌ها، خطوط هوایی، کارخانه‌ها و حتی مدارس و رویدادهای ورزشی تاثیر منفی می‌گذارد.

یک پروفسور بیماری‌های عفونی داشنگاه «وندربیلت»، می‌گوید «اندازه و سرعت انتشار امیکرون آن را فقط با همه‌گیری آنفلوانزای ۱۹-۱۹۱۸ را که از نظر درصد جمعیت جهان که به آن مبتلا شدند، قابل مقایسه می‌کند.»

وی افزود «اپیدمی‌های آنفلوآنزای دیگری نیز قبلا رخ داده بود، اما آن چه ما شاهد آن هستیم مشابه آن‌ها نیست».

براساس گزارش‌ها، در ژانویه گذشته بیش از ۸۴ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان ثبت شد و این تعداد تقریباً برابر با همه موارد ثبت شده در کل سال ۲۰۲۰ است؛ سالی که شیوع این همه‌گیری آغاز شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    اپیدمی های قدیم چند ماه طول می کشید تمام می شد ، الان کرونا دو سال هم بیشتر شده ! کباب شدیم دیوونه شدیم ... برم خودمو از پشت بوم پرت کنم پایین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس