به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نمی‌دانم صحنه نگارش توبه‌نامه برایم تلخ‌تر بود یا صحنه‌های شهادت چهره‌های «موقعیت مهدی». این صحنه مرا به یاد صحنه پاره کردن کاغذهای مصوبه پیشنهادی کمیسیون در فیلم «منصور» انداخت. اساسا تصور کار اجرایی یا کار حاکمیتی کردن بدون وجود موانع تلخ نشدنی است، برخی از سلیقه‌های متفاوت در ارکان اجرایی حاصل می‌شوند و برخی از اقتضائات کار در بخش عمومی و لزوم سخت‌گیری و صیانت بیشتر از حقوق مردم در این حوزه.

در کنار بخش‌های سیاسی و شبه سیاسی موقعیت مهدی که محدود به این صحنه نبود، فیلم به خوبی تلاش دلاور مردان و شیر زنان دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده بود. سختی‌های همسران شهدا و رزمندگان که کمتر از سختی آن‌ها نبوده و نقش همراهی و همدلی ایشان در جهاد مقدس‌شان.

از منظر من به عنوان مخاطب عام، هم داستان و هم ساخت فیلم جذاب بود. موقعیت مهدی به عنوان اولین فیلم کارگردانی که عادت داشتیم او را در قامت هنرپیشگی ببینیم، برجسته و قابل تقدیر بود. خوش‌ساختی بدون تکیه بر استفاده از تعداد زیادی از بازیگران نامی، از تمایزات فیلم بود که رسالت پرداختن به شخصیت شهیدان مهدی و حمید باکری را برای خود برگزیده بود. سعی ادای دین به آذری‌زبان‌های حاضر در دفاع مقدس و بهره‌برداری از فرهنگ و روح خاص نهفته در این زبان موقعیت مهدی را غنی‌تر کرده است.

 تماشای موقعیت مهدی را به دوست‌داران سینمای دفاع مقدس پیشنهاد میکنم. شاید آذری زبان‌های عزیز حس و حال بیشتری هم با این فیلم بگیرند.

روایت سخنگوی دولت از حال و هوای فیلم موقعیت مهدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 3
    مردم در اوج گرانیهای افسارگسیخته گرفتارند آقایان نشستند فیلم تماشا کرده و نقد و تفسیر ارائه میکنند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس