کد خبر 1336483
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
محمد ایمانی

انقلاب اسلامی به برکت ولایت فقیه و مجاهدان باورمند، بارها توانست بر مبنای «عقلانیت انقلابی»، پیروزی‌های معجزه‌آسا را پدید آورد و باز هم می‌تواند؛ اما بشرط‌ها و شروط‌ها.

به گزارش مشرق،  محمد ایمانی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- فرعون، خود را مالک مرگ و زندگی بنی‌اسرائیل می‌نامید و آنها را به بردگی گرفته بود. پسران‌شان را سر می‌برید و زنان‌شان را برای بیگاری، زنده نگاه می‌داشت. و برای اینکه مسلط شود، آنها را دسته دسته کرده بود. «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَهًًْ مِنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ». بنی اسرائیل به ستوه آمده بودند که برای نجات از سیطره فرعون، با حضرت موسی(ع) همراه شدند. آنها بارها معجزات الهی را دیده بودند. اما وقتی در مسیر فرار، با امواج خروشان نیل مواجه شدند و در پشت‌سر هم سپاه خون‌آشام فرعون را دیدند که از پشت‌سر به تاخت می‌آیند، چنان مدهوش شدند که گفتند «إِنّا لَمُدرَکونَ. یقینا گرفتار شدیم». احتمالا حتی بیان باورمندانه موسی(ع) هم آرام‌شان نکرد، وقتی فرمود «کَلّا إِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدینِ. هرگز چنین نیست. یقیناً پروردگارم با من است، به‌زودی مرا هدایت خواهد کرد».

۲- یک طرف دریای خروشان بود و طرف دیگر، دیوان خون‌آشام. بنی‌اسرائیل فقط هنگامی آرامش یافتند که شکافته شدن دریا به اذن الهی را دیدند و به سلامت گذشتند؛ چنانکه دیدند سپاه فرعون چگونه طعمه امواج خروشان شد. نابودی طاغوت مستکبری مثل فرعون، عظمت پروردگار متعال را نشان می‌داد. اما جماعتِ از بلا رسته، لباس‌شان هنوز خیس بود، که قوم بت‌پرستی را دیدند و گفتند «یا موسی برای ما هم مانند آنها بتی بتراش تا او را بپرستیم!». موسی چه قدر شرمنده شد که این سخن را شنید و فرمود «عجب قوم نادانی هستید!». او با نادانی عوام دست به‌ گریبان بود و زیاده‌خواهی و عهدشکنی خواص؛ ‌ اشرافیگری و خودکامگی امثال قارون که ظاهرا ایمان آورده بودند؛ و خیانت و فریبکاری عالمانی مانند سامری که امت را به انحراف می‌کشاندند. و این چنین، قوم برگزیده بنی‌اسرائیل، پس از رسیدن به عزت و سیادت، دوباره به ذلت افتادند و خواری و آوارگی ابدی، سرنوشت‌شان شد.

۳- معجزه، برای اطمینان قلب مومنان است تا با وجود انبوه موانع و تهدیدها به حرکت درآیند. قرار نیست معجزه، جایگزین همت و تدبیر و مجاهدت شود. بلکه سنت الهی این است که حرکت برآمده از ایمان و اخلاص، معجزه کند. بشر حق دارد در مسیر پویش دشوار حق، معجزه طلب کند. اصلا وقتی حضرت ابراهیم(ع) با همه عظمتش، از خداوند معجزه طلب می‌کند، تکلیف دیگران روشن است. حضرت ابراهیم(ع) برای اطمینان قلب، از درگاه خداوند درخواست معجزه کرد و باورش قوی‌تر شد؛ «وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ أَرِنِی کَیْفَ تُحْیِی الْمَوْتَی قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ قَالَ بَلَی وَلَکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبِی. و (یاد کن) آنگاه که ابراهیم گفت‌: پروردگارا به من نشان بده‌ چگونه مردگان را زنده می‌کنی؟ خداوند فرمود: مگر ایمان نیاورده‌ای؟ گفت‌: آری، برای اینکه دلم آرامش یابد...». مهم اما، رفتار پس از معجزه است. «ناقه» را همان قوم ثمودی کشتند و به عذاب الهی دچار شدند که از حضرت صالح(ع) خواسته بودند معجزه کند و ناقه‌ای از دل کوه بیرون آورد تا ایمان بیاورند.

۴- حواریون حضرت عیسی(ع) وقتی درخواست معجزه (مائده آسمانی) کردند، همان سخن حضرت ابراهیم را گفتند: «نُرِیدُ أَنْ نَأْکُلَ مِنْهَا وَتَطْمَئِنَّ قُلُوبُنَا وَنَعْلَمَ أَنْ قَدْ صَدَقْتَنَا وَنَکُونَ عَلَیْهَا مِنَ الشَّاهِدِینَ. می‌خواهیم از آن مائده آسمانی تناول کنیم و دل‌های ما مطمئن شود و به‌راستی تو پی بریم و برای آن، از گواهان باشیم». خداوند درخواست آنها را اجابت کرد، اما هشداری بزرگ داد: «قَالَ اللهُ إِنِّی مُنَزِّلُهَا عَلَیْکُمْ فَمَنْ یَکْفُرْ بَعْدُ مِنْکُمْ فَإِنِّی أُعَذِّبُهُ عَذَابًا لَا أُعَذِّبُهُ أَحَدًا مِنَ الْعَالَمِینَ. خدا گفت من آن مائده را برای شما فرو می‌فرستم، ولی هرکس بعد از آن کافر شود، او را چنان عذابی کنم که هیچ یک از جهانیان را آن‌گونه عذاب نکنم». با این همه، یهودای اسخریوطی از میان حواریون به حضرت عیسی(ع) خیانت کرد.

۵- رویداد شگفتی است که امیر مومنان(ع) در خطبه قاصعه روایت می‌کند: «من با پیامبر(ص) بودم، هنگامی که بزرگان قریش آمدند و گفتند تو دعوی کاری بزرگ می‌کنی... ما چیزی را از تو می‌خواهیم، اگر پذیرفتی و به ما نمایاندی، می‌دانیم تو پیامبری؛ وگرنه می‌دانیم جادوگری دروغگو هستی. گفت چه می‌خواهید؟ گفتند این درخت را بخوان تا با ریشه برآید و پیش روی تو درآید. گفت خدا بر هر چیز تواناست؛ اگر برای شما چنین کرد، می‌گروید و به حق گواهی می‌دهید؟ گفتند: آری. گفت: من آنچه را می‌خواهید به شما نشان خواهم داد، و من می‌دانم به راه خیر باز نمی‌گردید. و در میان شما کسی است که در چاه افکنده شود [اشاره به جنازه ابوجهل، عتبه، شیبه و امیهًْ بن‌خلف که در جنگ بدر به چاه افکنده شدند] و نیز کسی است [ابوسفیان] که احزاب را به هم پیوندد و لشکر فراهم آورد. پیامبر سپس گفت: ای درخت اگر به خدا و روز رستاخیز گرویده‌ای و می‌دانی من فرستاده خدایم، با رگ و ریشه از جا برآی، و پیش روی من درآی به فرمان خدای. پس به خدایی که او را به‌راستی برانگیخت، رگ و ریشه درخت از هم گسیخت و از جای برآمد، بانگی سخت کنان و چون پرندگان پرزنان، تا پیش روی رسول خدا(ص) بیامد، و شاخه فرازین خود را بر رسول خدا گسترد... چون این معجزه را دیدند، از روی برتری‌جویی و گردن‌کشی گفتند بگو تا نیم آن نزد تو آید و نیم دیگر بر جای ماند. پس درخت را چنین فرمان داد و نیم آن رو سوی او نهاد، پیش آمدنی بس شگفت‌آور، و با بانگی هرچه سخت‌تر، چنانکه می‌خواست خود را به رسول خدا بپیچد. پس، آنان از روی ناسپاسی و سرکشی گفتند این نیم را بفرما تا نزد نیم خود باز رود، چنان که بود. و او درخت را چنان فرمود. پس درخت بازگشت و من گفتم لااله‌الاالله، ای فرستاده خدا! من نخستین فردم که به تو گروید، و نخستین کس که اقرار کرد. درخت، آنچه را فرمودی به فرمان خدا، به‌جا آورد تا پیامبری تو را گواهی دهد و گفته تو را بزرگ دارد. پس، آنان گفتند ساحری است دروغگو، شگفت جادوگری و در جادوگری چه سبک دست! چه کسی تو را در کارت تصدیق کند، جز او!؟ و منظورشان من بودم».

۶- مگر کسی به ابوجهل و امیه و ابوسفیان اقتدا کرده باشد که عمدا بخواهد عظمت معجزه انقلاب اسلامی را انکار کند. معجزه، از این بالاتر که آمریکای ابرقدرت، رژیم پهلوی را ژاندارم خود در منطقه، و ایران را جزیره ثبات می‌نامید، اما انقلاب اسلامی از دل همین قرارگاه حکومتی آمریکا فوران کرد و توانست نظام سیاسی تشکیل دهد، ۴۳ سال با وجود همه دشمنی‌های بنیان‌برافکن پایدار بماند و در منطقه شاخ و برگ بگستراند؟ انجام کارهای خارق العاده و معجزه‌آسا به شکل پیاپی، حاکی از این حقیقت است که ملت به ضعف کشانده شده ایران، به نقطه توانمندی رسیده و به کلید دانایی و توانایی دست یافته است. این، نقطه آغاز پویش تمدن‌سازی است که با انقلاب به دست آمد و با دست و پنجه نرم کردن در مقابل چالش‌های بنیان‌برافکنی مثل جنگ و کودتا و آشوب و ‌ترور و تحریم حداکثری، به بلوغ رسید. از ژاپن و آلمان و اتحاد جماهیر شوروی، تا نیکاراگوئه و لیبی و مصر، در برابر قدرت و نقشه‌های پیچیده آمریکا سپر انداختند. تنها انقلاب اسلامی بود که بر پروژه‌های تهاجم و تخریب و تحریم و نفوذ و براندازی چیره شد، بلکه از این معارضه‌ها پادتن ساخت و تهدیدها را فرصت پیشرفت قرار داد. مردمی که حاکمان دست‌نشانده به او می‌گفتند عُرضه ساختن لولهنگ (آفتابه گُلی) را هم ندارند، کجا؛ و تولید ماهواره و موشک نقطه‌زن و پهپادهای پیشرفته و تاسیسات غنی‌سازی و سوخت ۲۰ درصد و فناوری نانو و سلول‌های بنیادی و واکسن کرونا و... کجا؟

۷- محافل غربی می‌گویند: آیت‌الله خمینی وقتی از پاریس به تهران برمی‌گشت، پنج میلیون نفر در مراسم استقبال از او حضور داشتند؛ و وقتی درگذشت، با بدرقه ده میلیون نفر تشییع شد. ۳۰ سال بعد، در حالی که خباثت‌های دشمن برای درمانده و دو دسته کردن ملت ایران به اوج رسیده بود، در تشییع یکی از سربازان مکتب امام خمینی(ره) - شهید سلیمانی - چنان حماسه‌ای رقم خورد که رسانه‌های بزرگ غربی را به حیرت انداخت؛ «خبرنگار نیویورک‌تایمز: دریایی بیکران از مردم در مراسم تشییع قاسم سلیمانی حضور یافته‌اند. سیل بی‌پایان و چند میلیونی مردم از ساعت ۶ صبح در خیابان هستند. در ٢۵ سالی که ایران را پوشش می‌دهم، هرگز چیزی شبیه به این را ندیدم». «خبرگزاری فرانسه: دریای سوگواران با ادای احترام به ژنرال سلیمانی، خواستار انتقام سخت شدند». «خبرنگار لوفیگارو: این تشییع، گسترده‌ترین تجمع بعد از رحلت آیت‌الله خمینی در سال ۱۹۸۸ میلادی است»؛ و «رویترز؛ حجم جمعیت حاضران در این تشییع، شبیه جمعیتی بود که برای تشییع آیت‌الله خمینی به خیابان‌ها آمدند». سلسله این رویدادها اگر معجزه نیست، پس معجزه چیست!؟ آیا اتمام حجتی بالاتر از این حماسه حضور ملت، آن هم به فاصله دو ماه بعد از آشوب‌افکنی دشمن در آبان ۹۸، برای مسئولان متصور است؟

۸- فلاسفه به‌درستی می‌گویند «اقوی دلیل بر امکان شیئی، وقوع آن است». انقلاب اسلامی به برکت ولایت فقیه و مجاهدان باورمند، بارها توانست بر مبنای «عقلانیت انقلابی»، پیروزی‌های معجزه‌آسا را پدید آورد و باز هم می‌تواند؛ اما بشرط‌ها و شروط‌ها. جزو بدترین انواع ارتجاع و انحطاط این بود که کسانی خواستند نقشه راه آینده انقلاب اسلامی را از اضداد ماتریالیستی و لیبرالیستی آن وام بگیرند. و حال آنکه خداوند متعال، کفر به طاغوت را مقدم بر ایمان داشته و فرموده است «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللهِ فَقَدِ استَمْسَکَ بِالْعُرْوَهًْ الْوُثْقیَ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ». همچنین فرمود «سست و غمگین نشوید در حالی که شما برترید، اگر ایمان داشته باشید. ولاتَهِنوا وَلاتَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ». مومنان حق ندارند در برابر دشمن احساس ضعف و دعوت به سازش کنند، اگر که حقیقتا مومنند: «فلا تَهِنوا وَتَدعوا إِلَی السَّلمِ وَأَنتُمُ الأَعلَونَ وَاللهُ مَعَکُم وَلَن یَتِرَکُم أَعمالَکُم». خداوند متعال همچنین، شرط مومن بودن را نهراسیدن از شیاطین دانسته است: «إنَّما ذلِکُمُ الشَّیطانُ یُخَوِّفُ أَولِیائَهُ فَلاتَخافوهُم وَخافونِ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ. شیطان همانا منحصرا پیروان خود را می‌ترساند. از آنها نترسید و تنها از من بترسید اگر ایمان دارید».

۹- با سرکشی و انکار مستکبران عالم کاری نداریم. آنها تا چند قُلُپ از جام مرگ نچشند، تسلیم حق نخواهند شد. اما برخی چهره‌ها که زمانی با انقلاب همراه شدند و حالا بازیگر «عملیات مرغ مقلّد» شده‌اند و همان می‌گویند که ژنرال‌های اتاق جنگ روانی دشمن دیکته می‌کنند، چه!؟ آیا کم دست اعجاز الهی را دیده‌اند که از آستین فرزندان غیور ملت ما در عرصه‌های مختلف بیرون آمده و هیبت مستکبران را شکسته است؟ پس گرفتاری‌شان چیست؟ قارون‌زدگی؟ سامری‌زدگی؟ میل به احیای طاغوتی‌گری؟ تضییع حقوق مردم بر خلاف مطالبات امام و رهبری، و سپس طلبکار شدن از نظام با همان دستاویز؟ ‌اشرافیگری و تبدیل شدن به طعمه سر قلاب دشمن!؟

۱۰- امیر مؤمنان(ع) در خطبه ۱۲۰ نهج‌البلاغه درباره عواقب خسارت‌بار اعتماد به شیاطین فرمود «کجایند گروهی که به اسلام فرا خوانده شدند، پس پذیرفتند... و هیجوا الی الجهاد فَوَلَهوا وَلَهَ اللّقاح الی اولادها. و به جهاد برانگیخته شدند، پس همانند ‌اشتیاق ماده شتر به فرزند جدا شده‌اش، مشتاقی نشان دادند... همانا شیطان، راه‌های خود را برای شما هموار می‌کند و می‌خواهد گره به گره، دین شما را از هم بگشاید. وَ یُعطیکُم بِالجَماعهًًْ الفُرقَهِ، و بالفٌرقَهًًْ الفِتنَه. و جماعت و اتحاد شما را بگیرد و در ازای آن تفرقه بدهد و با تفرقه، فتنه را ارزانی شما دارد. پس، از وسوسه‌ها و تبهکاری‌های او رویگردان شوید و نصیحت را از کسی که به شما هدیه می‌کند، بپذیرید».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    35 8
    دمت گرم آقای ایمانی . از این دل نوشته زیبای شما لذت بردم . ان شاءالله این به اصطلاح اصلاح طلب ها هم سر عقل بیایند.و در مسیر انقلاب قرار بگیرند.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      10 1
      واقعا عالیییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • mojtaba SE ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    8 3
    قربان خدا برم
  • نیما IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    15 4
    آمریکا غرق خواهد شد
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      2 0
      عالم آباد خواهد شد
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    17 5
    جناب آقای ایمانی عزیز، جزاکم الله خیرا
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 5
    الحق که بسیار گویا وعالی بود .اجرت با خداوند بیهمتا
  • SE ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    16 12
    اقای ایمانی عزیز قلم شگفت انگیزی دارند بهترین تعابیر را از دل قرآن کریم برای مقایسه با حال و احوال امروز ما بیرون میکشند و باعث افزایش بیداری و ایمان می‌شوند. من هرجا ببینیم ایشان قلمی زده اند حتما مو به مو میخوانم و باورم را تقویت میکنم و انرژی مضاعف میگیرم. خداوند به ایشان و قلم او برکت فراوان دهد تا فزونتر از همیشه در راه حق و حقیقت عشق و ایثار و اسلام راستین بنویسند و باعث بیداری وجدانهای آماده پذیرش حق یز بشوند.
  • کمک IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 4
    یک نفر هم از معجزه حرفی نزده
  • DE ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    10 6
    عجب قلم زیبایی و چه روح نواز ممنون، جناب ایمانی استفاده کردیم
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    19 3
    در مقابل چالش‌های بنیان‌برافکنی مثل جنگ و کودتا و آشوب و ‌ترور و تحریم حداکثری، به بلوغ رسید./// آیا کاری مانده که آمریکا می توانست ضد ابران انجام بدهد و نداد؟ 1- از فردای انقلاب تجزیه طلبی را کلید زد 2- کودتای نوژه در تابستان 59 شکست خورد 3- حمله مستقیم را با هلیکوپترهای خودش انجام داد ولی در طبس شکست خورد 4- صدام را به جنگ با ایران تشویق کرد 5- از منافقین همه جور حمایت کرد 6- انواع ترور را مستقیم و غیرمستقیم انجام داد از ترور هزاران نفر از مردم عادی تا ترور علما (شهید کردن مطهری و مفتح و امامان جمعه) تا ترور رئیس جمهور و نخست وزیر تا ترور دانشمندان 7- جنگ روانی با تاسیس 300 شبکه 8- پشتیبانی همه جانبه از شورش های خیابانی 9- تحریم و فشار اقتصادی حداکثری. چه کاری بوده که رژیم سفاک آمریکا نکرده؟
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 11
    مردم را به فلاکت انداختن معجزه است!
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      9 1
      می خواستی به قرکمر رای ندی عچقم!
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      خودتان کاری کردید که قر کمریهاتونو هم مردم امتحان کنند
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 1
      احمدنژاد مگر قرکمری بود بنده خدا
    • تبریزی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      چند کلمه از مادر عروس به اذعان ضد ایرانی ترین موسسات غربی، بعد از انقلاب شکوه مند اسلامی وضعیت در همه زمینه ها از جمله رشد سواد، علم، اقتصاد و رفاه و ... در ایران چندین برابر شده آن هم در وضعیت تحریم از روز اول، ولی منافقین خود فروش و طوطی‌های تا نوک بینی بین و سربازان سایبریش فقط دری وری میگن!!!؟ شما میتوانی وضعیت متحیر العقول قبل از انقلاب را از زبان و قلم دست اندر کاران آن رژیم خود فروش از جمله اردشیر زاهدی(پسر فضل الله خان زاهدی از عوامل کودتای ۲۸ مرداد) داماد، وزیر خارجه و سفیر ایران در امریکا، اسدالله خان علم(دوست دوران کودکی و همه کاره شاه)، تیمسار فردوست(دوست کودکی از سوییس تا فرار شاه و همه کاره امنیتش)، علینقی عالیخانی(بت بزرگ پهلوی) بخوانی تا شاید بفهمی اگر معرض نباشی
  • یکی IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 12
    چرا معجزه هست. معجزه هست که تو ده سال ارزش پولیمون 40 برابر کم شده ولی به عقلانیتمون افتخار میکنیم. معجزه هست که رو ثروت نشستیم ولی هر روز مردم فقیرتر میشن و ادعای مدیریت جهان رو داریم. معجزه هست که کشورهای دیگه روز به روز رشد و پیشرفت میکنن ولی ما آنها را نادان میدونیم.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      11 5
      پس خودتو از چرخ هواپیمای آمریکا آویزون کن تا ببرنت بهشت (آمریکا). فشار حداکثری یعنی همین جیگر! یا نوکر آمریکا باش یا فشار اقتصادی فلج کننده. یا با یزید بیعت کن یا جنگ کربلا. راه سومی نیست.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 4
    عالی
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 7
    یه تخم مرغ برا خودتون بشکنین یه وقت چشمتون نزنن...
  • علی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 4
    لطفا بعد نیم قرن بایست به اری مردم دقت شود
  • علی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 7
    لطفا بعد نیم قرن بایست به اری مردم دقت شود فقط شعار بی فایده است
  • محمدرحیم IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 4
    بسم الله الرحمن الرحیم خدا اموات شما را بیامرزد ، خوشا به حالت ، به چه درجه ای از ایمان و محبوبیت الهی رسیده ای که اثاره ایات وفرامین جاری الهی در اسمان خلقت بر زبان شما جاری گردید ،وای برحال فردی که از معلم تاریخ درس وعبرت نیاموزد هرکسی ناموخت از گذشت روزگار ×××هیچ ناموزد زهیچ اموزگار
  • محرض IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    10 4
    فَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَهُوَ وَلِيُّهُمُ الْيَوْمَ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
  • مجتبی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 6
    احسنت خوب بود اما غنی سازی 60 درصدی را گفتی 20
  • عباسی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 5
    طیب الله انفسکم
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 3
    بابا کجای کارید!
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 3
      منم مثل شما هدفم تو زندگی فقط شکمه. میگن مرغ ارزون میشه. هورا.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      خداوندا رحم کن
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    چرا معجزه از این بالاتر که به گواه تاریخ هرکه را آمریکا دوست خود خواند زیر پایش را خالی کرد وهرکه را دشمن خود خواند بعدا معلوم شد رفیق گرمابه وگلستان بوده اند اولیش.....دومیش داعش
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    هیچی ازاسلام باقی نگذاشتند
  • مودی بیرجند IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    8 6
    عالی،،فوق العاده،خدا اجرتان عنایت فرماید،،به لطف خداوندبه کمک دین وولایت آمده اید،،مستدام باشید.التماس دعا وادای احترام....
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 5
    هزاران آفرین به انقلاب اسلامی و این قلم زیبای برادر عزیزم جناب آقای ایمانی
  • عباس جهاندیده IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 4
    جناب ایمانی بنده حقیر مطالب شمارا با جان دل تصدیق میکنم جز حق نفرمودید لیکن مردم درتنگنا قرار دارن به امیدی روزنه ای می‌گردن و شیطان بزرگ هم فهمیده کجای کار ما لنگ میزنه
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      2 0
      لنگ مردم وکشور فقط مفسدان خاینین جنایتکاران خودی غیر خودی ووابستگانشان هستند
  • US ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    معجزه آن جا است که از اول انقلاب جاسوس و نفوذی از ه -ر وزادو رودش گرفته تا اصلاح طلب و حسن وحسین فریدون تا خاتمی وظریف تا... تمام تلاش خود راکردند تا شاید نهال انقلاب را برکنند اما این نهال تبدیل به درختی تنومند و43 ساله شده وهر روز قوی تر وتنومند تراز روز گذشته خود می گردد .
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    مردم وکشور بدبخت شده ی فقط مفسدان خائنین،جنایتکاران زور وتزویرخودی غیر خودی ووابستگانشان هستن
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    آقای ایمانی عزیزید
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    آقای ایمانی عزیزول این کامنتهای تعریف وتمجید را نخور
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    منواقعا دهانم بسته س
  • pa IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 1
    برادران فکر نان باشید که خربزه آبست
  • مهدی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    آقای ایمانی عزیزجزاک الله خیراحرف دل ماروزدی ولی باوربفرماییداگرمعجزه مبارزه بارانت خواری ومفاسداقتصادی ونجومی بگیری بعضی ازمسیولین وافزایشهای خودسرانه قیمتهاووووبه مردم نشان داده بشه اون وقت می بینیدکه مردم چقدرخاطرخواه انقلاب ونظامند
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    بالاتر نداریم
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 3
    برای امثال آقای ایمانی که فقط قلم به دست دارن و حقوق نجومی می گیرند معجزه است
    • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      خیر اولا که با این تعابیر احتمالا به بنده هم حقوق نجومی می دهند! دوما که نیازمند حقوق نجومی نیست نیازمند چیز دیگریست
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      سلطنتی ... حقوق نجومی تو از اون فرح جونت میگیری . فکز کردی چون خودت نون .... میخوری همه مثل خودتن ؟؟؟؟
  • صفر IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    بسیار عالی
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    برای اینکه معجزه تان را کاملا درداخل کشور درک کنی فقط یکی ازراههای برنامه ریزی دراز مدت که حالا به بار نشاندن را نشان بده
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    همه حرفهات درست متین دلسوزانه انقلابی واسلامی
  • DE ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    میتونی خفه شدن رو تمرین کنی مشرق
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      حرف نزن . فعلا که شما براندازا دارید خفه خون میگیرید .
  • حسینی کلشتری IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    چقدر لذت بخشه نوشته های جناب ایمانی . زنده باشین و سرفراز
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    یکی . مجبور نیستی اینجا بمونی . خیلی بهت فشار اومده برو گمشو آمریکا زندگی کن . اومدی چند تا حرف بیخود زدی چهاز تا بیسواد هم مثل خودت تاییدت کردند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس