کد خبر 1336347
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
جو امنیتی در ترکیه پس از کرونا گرفتن اردوغان

چند شهروند ترکیه از سوی مقام‌های امنیتی این کشور به اتهام انتشار پست‌های توهین آمیز پس از اعلام کرونای رئیس جمهور این کشور بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های ترکیه از بازداشت چند تن در ترکیه با اتهام اظهار نظر در زمینه آزمایش مثبت کرونای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

به نوشته وبگاه «احوال» روزنامه «جمهوریت» روز یکشنبه گزارش داد، چهار نفر در ارتباط با اظهاراتشان در مورد مثبت بودن آزمایش کووید-۱۹ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بازداشت شده‌اند.

این روزنامه در ادامه نوشت که در مجموع ۸ نفر تحت بازجویی قرار دارند و ۳۶ حساب در شبکه‌های اجتماعی بازرسی شده است. بنا بر اعلام واحد جرایم سایبری اداره امنیت ترکیه، مقامات ترکیه ۳۱ نفر را که این ۳۶ حساب را اداره می کنند، شناسایی کرده‌اند.

مقام‌های ترکیه توضیح دادند که یکی از صاحبان حساب در خارج از کشور زندگی می‌کند و دیگری اخیراً غیرقانونی کشور را ترک کرده است. در میان بازداشت شدگان زنی اهل شهر استانبول وجود دارد که بنا بر اعلام اداره امنیت استانبول  به دلیل پست‌های تحریک آمیز و توهین آمیز بازداشت شده بود.

این تحقیقات توسط دفتر دادستان عمومی استانبول اعلام شد. دفتر دادستانی عمومی  ترکیه نیز تحقیقاتی را در مورد مظنونانی که به عنوان بخشی از اختیارات دفتر شناسایی شده اند، آغاز کرده است. این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراحل قضایی در جریان است.

«بشیر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه در توییتی نوشت: «کسانی که علیه رئیس جمهور محترم ما توهین و دعای بد می‌کنند، فاقد ارزش‌ و صفات انسانی هستند.»

خبرگزاری فرانسه روز شنبه  از ابتلای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به کرونا خبر داد. همزمان برخی منابع خبری دیگر نیز اعلام کردند که همسر اردوغان نیز به کرونا مبتلا شده است.

شبکه راشا تودی با بیان این موضوع گزارش داد که اردوغان بعد از سفرش به کی‌یف پایتخت اوکراین به سویه اُمیکرون مبتلا شده است.   اردوغان با تایید ابتلای خود به کرونا در حساب توئیتری خود نوشت، به سویه امیکرون مبتلا شدم اما علائم خفیفی دارم. به کار از منزل ادامه خواهم داد.

رئیس جمهور ترکیه عصر پنجشنبه  گذشته در سفری رسمی وارد فرودگاه کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • آذری iran IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    آقا رجب دیکتاتور کوچولو با آرزوهای بزرگ ! جب آقا هیچ منتقد و مخالفی رو بر نمی تابد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس