مالی: فرانسه از جدایی‌طلبان برای سرنگونی دولت حمایت می‌کند

نخست وزیر مالی تأکید کرد که فرانسه ضمن حمایت از گروه‌های جدایی‌طلب در شمال مالی، کشورهای اروپایی را علیه این کشور تحریک می‌کند.

به گزارش مشرق، «چوگوئل کوکالا مایگا» نخست وزیر مالی با اشاره به حمایت فرانسه از گروه‌های جدایی‌طلب در شمال مالی برای سرنگونی دولت و تحریک کشورهای اروپایی علیه این کشور، تأکید کرد که فرانسه از طریق نمایندگان خود در تمامی نهادهای بین‌المللی برای کارشکنی در پروژه‌های توسعه‌ای در مالی تلاش می‌کند.

مایگا با اشاره به تأثیرگذاری فرانسه بر جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس)، گفت که پاریس بر این گروه به منظور اعمال مجازات‌هایی علیه باماکو، فشار می‌آورد، پاریس تمامی اطلاعات درباره تصمیماتی که قرار است در نشست‌های این گروه اتخاذ شود، در اختیار دارد و می‌تواند بر این تصمیمات اثر گذاشته و آن را هدایت کند.

بنابر گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، نخست وزیر مالی همچنین گفت که فرانسه یک ماه پیش از برگزاری اجلاس گروه مذکور، زمان برگزاری این اجلاس و مجازات‌هایی که قرار بود علیه مالی اتخاذ شود، اعلام کرده بود. اتحادیه اروپا روز جمعه پس از آنکه مالی با برگزاری انتخابات در فوریه مخالفت کرد، نام نخست وزیر مالی و چند نفر از نزدیکان «آسیمی گویتا» رئیس جمهور موقت این کشور را در فهرست سیاه وارد کرد.

هفته گذشته نیز به دنبال اظهارات «ژان ایوو لودریان» وزیر خارجه فرانسه علیه دولت مالی، این کشور آفریقایی به «ژول مییر» سفیر فرانسه در مالی دستور داد که ظرف ۷۲ ساعت خاک این کشور را ترک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    باید ایران و ترکیه و روسیه از این کشور حمایت کنند باید دم فرانسه را در آفریقا قطع کرد خلاصه یک فرد عاقل هم در افریقا هم پیدا شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس