مصوبه تلفیق برای منع حضور مدیران دولتی در بخش خصوصی /سهامداری بیمارستان‌های خصوصی شفاف می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با شفاف‌سازی سهامداری بیمارستان‌های خصوصی، امکان نظارت بر منع حضور مدیران دولتی در بخش خصوصی و برنامه ریزی‌های نظام سلامت فراهم می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی عسگری عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت کمیسیون تلفیق با پیشنهاد شفاف‌سازی سهامداری بیمارستان‌های خصوصی گفت: یکی از ریشه‌های مهم تعارض منافع در نظام سلامت کشور، سهامداری برخی از مدیران و سیاستگذاران این حوزه در بیمارستان‌های خصوصی است. علی‌رغم اینکه بر اساس قانون، مدیران نظام سلامت از جمله وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه‌گر و دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید در بخش خصوصی حضور داشته باشند، اما به دلیل عدم شفافیت سهامداری در بیمارستان‌های خصوصی، برخی از مدیران دولتی همچنان با داشتن سهام در این بیمارستان‌ها دچار تعارض منافع هستند.

وی طرح این پیشنهاد را در راستای شفاف‌سازی و مقابله با تعارض منافع دانست و افزود: پس از طرح این‌پیشنهاد، کمیسیون تلفیق با رای بالا آن را تصویب کرد، به این ترتیب با شفاف‌سازی سهامداری بیمارستان‌های خصوصی، امکان نظارت بر منع حضور مدیران دولتی در بخش خصوصی و مقابله با تعارض منافع در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های نظام سلامت فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، وزارت سلامت است، گفت: اولویت مجلس یازدهم ارتقاء کیفیت خدمات در حوزه سلامت و کاهش آلام مردم در این حوزه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    شما زورتان به مافیای قدرتمند و عنکبوتی پزشکان متمول و گردن کلفت نمیرسه!!!اینها تحمل یک سریال تلویزیونی که در حال افشاگری زد وبندهایشان بود را نداشتند!!!در حاشیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس