این منطقه اکنون مجموعه یارک بسیار زیبایی است که علاوه بر فضای سبز دارای امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی می باشد که با تلفیق آن با طبیعت زیبای منطقه همچون نگینی با نام بوستان ایران در مارون الراس خودنمائی می کند. نقشه بسیار زیبای این پارک در شیب منتهی به سرزمین های اشغالی با چشم انداز عالی رونق خاصی ...

گروه فرهنگی مشرق - در جنگ نابرابر 33 روزه  که با هجوم  وحشیانه دشمن صهیونیستی  به سرزمین لبنان علیه مردم عزیز و شریف این منطقه  تحمیل شد، بدلیل عدم توانمندی این رژیم پوشالی در شکست مقاومت اسلامی، زیر ساختهای حیاتی  این کشور بویژه مناطق مرزی توسط موشک، بمب و گلوله مورد هدف قرار گرفت، تا مناطق منتصب به مقاومت را تبدیل به سرزمین سوخته نموده، حیات و زندگی را در این کشور با مشکل مواجه سازند تا از این  طریق به حداقل اهداف خود در جدا و دور ساختن مقاومت از مردم و در نهایت از مناطق مرزی برسند.
مارون الراس منطقه ای در جنوب لبنان و مرز جنوبی لبنان و فلسطین اشغالی است که ساکنان آن شیعه و در دوران جنگ 33 روزه سمبل ایستادگی و مقاومت مردم علیه صهیونیسم نام گرفته است.



این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیائی مناسب و اشراف آن بر تمامی شهرها و آبادی های مجاور در لبنان در شمال ودر جنوب درمرز فلسطین اشغالی مشرف بر دهها شهر و روستا و پایگاه های نظامی و اشغالی رژیم جعلی اسراییل می باشد.
 این منطقه اکنون مجموعه یارک بسیار زیبایی است که علاوه بر فضای سبز دارای امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی می باشد که با تلفیق آن با طبیعت زیبای منطقه همچون نگینی با نام بوستان ایران در مارون الراس خودنمائی می کند. نقشه بسیار زیبای این پارک در شیب منتهی به سرزمین های اشغالی با چشم انداز عالی رونق خاصی را به این منطقه و مجموعه بخشیده و با داشتن مسجدی با معماری و شباهت به قدس تبدیل به بهشتی زیبا و سرسبز به مساحت 47214 متر مربع در مقابل دیدگان دشمن صهیونیسم و اشغالگران سرزمین مقدس فلسطین و شهرک نشینان در آن سوی مرز شده است.



حضور و استقبال گسترده مسوولین و مردم لبنان در بازدید و تفریح در این مجموعه فرهنگی تفریحی و دیدار توریستهای کشورهای عربی در خط مرزی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی، حضور گسترده و مداوم گروههای دانش آموزی و دانشجوئی از مناطق مختلف لبنان را می توان از ویژگی های این پارک نام برد.




تندیس مقاومت در مرز مقاومت
در آستانه سی امین سال اسارت چهار دیپلمات ایرانی ،تندیس مقاومت به یاد جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان و سه دیبلمات ربوده شده ایرانی،در سالروز اسارت آنان در مرز فلسطین اشغالی نصب خواهد شد تا پرچم رذالت رژیم صهیونیستی در طولانی ترین اسارت بیرحمانه تاریخ در مرزهای سرزمین اشغالی برافراشته شود.این مراسم  با پرده برداری  از نمادی که به یادبود سالگرد اسارت این عزیزان ساخته شده، انجام خواهد گرفت.
 احمد متوسليان، سيدمحسن موسوی، تقی رستگارمقدم و كاظم اخوان چهار ديپلمات ايرانی هستند که در تاريخ ۱۴ تير ۱۳۶۱در لبنان توسط عوامل رژيم صهيونيستی ربوده شدند تا ترس اين رژيم از فرزندان انقلاب اسلامی به اثبات برسد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ali ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    0 0
    ما رهروان شهدا هستیم تا جان در بدن داریم شوق به شهادت ما را بیقرار میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس