متأسفانه از بیشتر معامله‌های چندین میلیارد تومانی مالیات دریافت نمی‌شود

یک کارشناس امور مالیاتی با اشاره به دریافت مالیات از حقوق کارمندان، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم ثبت سیستمی؛ از بسیاری معامله‌های چندین میلیارد تومانی با درآمدهای بسیار بالا مالیات گرفته نمی‌شود.

به گزارش مشرق، سعیدرضا تفکریان، کارشناس امور مالیاتی، در خصوص مشکلات مالیاتی و راهکارهای جلوگیری از فرارهای مالیاتی گفت: با داشتن یک سیستم اطلاعاتی دقیق و ثبت اطلاعات به‌صورت شفاف و کامل در آن خیلی از مشکلات مالیاتی ازجمله مشکل فرارهای مالیاتی حل خواهد شد.

به گفتهٔ وی متأسفانه بسیاری از معامله‌ها و دادوستدها در سیستم مالیاتی کشور ثبت نمی‌شود به این دلیل که سیستم اطلاعاتی ما به‌اندازه کافی قوی و کامل نیست.

این کارشناس امور مالیاتی با اشاره به دریافت مالیات از حقوق کارمندان آن‌هم قبل از پرداخت، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم ثبت سیستمی از بسیاری  معامله‌های چندین میلیارد تومانی با درآمدهای بسیار بالا مالیات گرفته نمی‌شود درحالی‌که مالیات اصلی باید از این درآمدهای بالا و آن‌چنانی گرفته شود.

تفکریان روش مالیات بر دارایی را غیرمنطقی دانست و افزود: مالیات باید بر درآمد تعیین شود یعنی با ایجاد درآمد برای شخصی بخشی از آن به‌عنوان مالیات دریافت گردد به دلیل این‌که از دارایی‌های اشخاص در زمان ایجاد مالیات دریافت شده است.

این فعال اقتصادی در پایان گفت: بهترین راهکار این است که دریافت انواع و اقسام مالیات‌ها در یک جهت باشد به دلیل اینکه اخذ مالیات در قالب‌های مالیاتی مختلف ازجمله  اتفاقی، عملکرد، ارزش‌افزوده و ... علاوه بر سردرگم کردن مردم هزینه‌ای نیز بر آن تحمیل خواهد کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس