کد خبر 1336039
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵
محمدصادق جوادی حصار

دیدار برخی سیاسیون بانی دولت روحانی، به‌جای تقویت مدعیان اصلاحات، موجب اختلافات تازه میان آنها شد.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت: دیدار برخی سیاسیون بانی دولت روحانی، به‌جای تقویت مدعیان اصلاحات، موجب اختلافات تازه میان آنها شد. برخی این اقدام را مفید ارزیابی کرده و برخی دیگر با توجه به کارنامه منفی روحانی نزد افکار عمومی، این اقدام را موجب بیزاری بیشتر مردم نسبت به اصلاح‌طلبان دانستند.

جوادی حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با ایلنا و درباره دیدارهای اخیر «روحانی، خاتمی، لاریجانی، ناطق نوری، سیدحسن خمینی، محمدجواد باهنر و جهانگیری» و اینکه آیا این جلسات به منظور دیدارهای عمومی یا برای کار تشکیلاتی انجام می‌شود، گفت: امیدوارم آقای روحانی حداقل بتواند اعضای دولت خودش را که در تعامل با دیگر جریان‌های سیاسی هستند، فراخوان داده و جمع کند تا بتواند به‌عنوان یک مجموعه مطلع از وضعیت امروز کشور به بالانس برسند. اگر این اتفاق رخ دهد، حرکت مثبتی است. امیدوارم آقای روحانی این انگیزه و روحیه را داشته باشد که بتواند اعضای دولت و حامیان دو دولت گذشته که اکثرا از جریان اصلاح‌طلبان بودند را به گفت‌وگو دعوت کرده و تعامل و تبادل‌نظر داشته باشند و با تجمیع این ظرفیت، می‌تواند در روند آتی کشور تأثیرگذار باشد.

وی درباره اینکه اگر روحانی از این حزب برای حضور در کار تشکیلاتی دعوت کند آیا آنها از این دعوت استقبال خواهند کرد یا خیر گفت: مادامی که این دعوت در جهت منافع کشور و در جهت ایجاد بالانس‌های گفتمانی صورت بگیرد، قطعا ما استقبال خواهیم کرد.

وی درباره تشکیل دولت سایه از سوی حسن روحانی هم گفت: این‌ها گمانه‌زنی است. دولت در سایه تشکیل دادن، ابزارهایی لازم دارد که فکر می‌کنم زود است بخواهیم بگوییم آقای روحانی می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر. قطعا اگر با اتفاقاتی که در ذهن ایشان است و جریان‌های سیاسی حامی ایشان هم دارند، در گفت‌وگوهای آتی به یک درصد بالایی از هم فکری برسند، چه آن را دولت در سایه یا جریان منتقد رصدکننده دولت فعلی نامگذاری کنیم، در مناسبات سیاسی آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود. یادآور می‌شود علیزاده‌طباطبایی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی درباره جلسات افراد مذکور گفته بود: آقای روحانی در روزهای اخیر با آقایان ناطق‌نوری، خاتمی، باهنر و لاریجانی جلساتی داشته است. او همچنین خبر از دیدارهای اخیر محسن هاشمی‌رفسنجانی با روحانی و لاریجانی داده و گفته است که به‌زودی سیدحسین مرعشی نیز جلسه‌ای را با آقای روحانی خواهد داشت و احزاب همگی دولت در سایه هستند. جلسات مشترکی را درخصوص تشکیل دولت در سایه داشته‌ایم و صحبت‌هایی شده است. احزاب اصلاح‌طلب درصدد تشکیل دولت در سایه هستند. احزاب برنامه‌ریزی می‌کنند تا دولت را از دست گروهی که بر مسند کار هستند، بگیرند. اما در همین حال علی صوفی وزیر دولت اصلاحات گفت: دیدار سران اصلاحات و اعتدال را توهم می‌بینم. به نوشته روزنامه صبح نو، این فعال اصلاح‌طلب گفت: عمده نارضایتی‌هایی که الان وجود دارد، به‌خاطر شخص آقای روحانی و دولت ایشان است.

صوفی، در پاسخ به این سؤال که هدف حسن روحانی از دیدارهای ماه‌های اخیرش با چهره‌های اعتدال‌گرا و اصلاح‌طلب چیست؟ اظهار کرد: من این دیدارها را به‌عنوان واقعیت‌های جامعه نمی‌بینم و بیشتر توهم می‌بینم. اصلا مگر آقای روحانی میان مردم چه جایگاهی دارد؟ عمده نارضایتی‌هایی که الان وجود دارد، به‌خاطر شخص آقای روحانی و دولت ایشان است.

وی اضافه کرد: آقای روحانی یک‌بار امتحان خود را پس داده است. مردم به ایشان رأی دادند اما ایشان به مردم پشت کرد. الان آقای روحانی می‌خواهد چه کند که قرار باشد مردم دوباره به ایشان رو بیاورند؟ به‌نظر من این دیدارها بیشتر برای مطرح کردن خود است. آقای روحانی و امثال آقای روحانی فقط می‌خواهند خودشان را راضی کنند که هنوز هم حضور دارند و تأثیرگذارند. من این دیدارها را صرفا «اعلام موجودیت» و اینکه صرفا «ما هم هستیم» می‌دانم. این مسئله درباره احزاب هم صادق است.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: مشکل اصلی در وحدت یا عدم وحدت سران اصلاحات و اعتدال نیست بلکه مشکل اصلی این است که مردم دیگر این جریان‌ها را قبول ندارند و بنابراین، مثل این است که در خانه داماد، عروسی باشد و عروس خبر نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیرازm IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 1
    جمع نابودکنندگان معیشت ملت وبلندگوی غرب درایران یاشایدم جناح جمهوری خواه امریکادراریران این طیف اصلاحات بااینهمه خرابکاری ومدیریتهای ضعیف که نه بلکه عمدی وفتنه گرانه چطور روشون میشه هنوزم جلسه میگیرن ونگاه به قدرت دارن هنوز..اماکورخوندن ملت توانتخابات برای همیشه اینهارا ریختن توسطل ورفت واصلاحات مردورفت!!! دارندحتماپیشاپیش نامه مینویسن برای کنگره چون ذوق مرگ شدن ازبرجام ک داره درست میشه یانفرات میخوان اماده کنن برای دست بوسی اربابشون
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    همکاران شیاطین ‍‍‍‍‍.
  • سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    یادآوری! روحانی و دولتش از اصلاح طلان جدا نیستند! دولت های موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی از یک آبشخور هستند و با حمایت قاطع این قبیله و نحله فاسد توانستند رأی ملت را دزدیده و بر سر کار آیند! هیچ کدام برای کشور سودمند نبوده بلکه کشور و منابع آن را برای نحله و بستگان خود به یغما بردند!
  • سید IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    4 0
    یادآوری! روحانی و دولتش از اصلاح طلبان جدا نیستند! دولت های موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی از یک آبشخور هستند و با حمایت قاطع این قبیله و نحله فاسد توانستند رأی ملت را دزدیده و بر سر کار آیند! هیچ کدام برای کشور سودمند نبوده بلکه کشور و منابع آن را برای نحله و بستگان خود به یغما بردند!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    نتیجه دورهمی روحانی و خاتمی خلق یک پرونده جدید برای فریدون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس