کد خبر 1335637
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
پهپاد داوینچی

یک کوادکوپتر جدید بر اساس یک مدل مفهومی از بالگرد یا پهپادی که "لئوناردو داوینچی" ۵۳۰ سال پیش طراحی کرده بود، ساخته شده است.

به گزارش مشرق، "آستین پریت" دانشجوی مهندسی هوافضا از دانشگاه "مریلند" نزدیک به دو سال را صرف تکمیل طراحی بالگردی کرد که بیش از ۵۰۰ سال پیش طراحی شده بود. وی به مواد مدرن دسترسی داشت و کاری را انجام داد که "لئوناردو داوینچی" در آن زمان قادر به انجام آن نبود و در نهایت توانست بالگرد مفهومی "داوینچی" را به واقعیت تبدیل کند.

بر کسی پوشیده نیست که طرح‌های مبتکرانه "داوینچی" شامل طراحی‌های شماتیکی از چیزهایی است که احتمالاً اولین تصور از یک وسیله نقلیه هوایی بوده که می‌توانسته برخاست و فرود عمودی را انجام دهد.

این احتمال وجود دارد که "داوینچی" به دلیل محدودیت مواد که در زمان خود با آن مواجه بود و تنها موادی همچون چوب و چرم در اختیار داشت که برای پرواز مناسب نبودند، هرگز نتوانسته نمونه اولیه وسیله نقلیه پروازی خود را بسازد. اما در سال ۲۰۱۹، دانشجویان دانشگاه "مریلند" تصمیم گرفتند آزمایش کنند که آیا این طراحی مفهومی واقعاً می‌تواند به پرواز دربیاید یا خیر. پس آنها زمان بیشتری را صرف تکمیل نمونه اولیه "داوینچی" کردند تا در نهایت به "کریمسون اسپین"(Crimson Spin) رسیدند که یک کوادکوپتر است که با ملخ‌های مارپیچ کار می‌کند.

طرح "داوینچی" شامل یک مارپیچ هوایی بود که هوا را به سمت پایین فشار می‌داد تا نیروی بالابر برای پرواز ایجاد شود. اما "پریت" در طراحی کوادکوپتر خود به روش‌های پیشران "داوینچی" تکیه نکرد، بلکه از موتورهای مدرن به جای آن استفاده کرد و مشکل ناوبری آن را حل کرد. بدین ترتیب، تغییرات سرعت اندک در سرعت ملخ به کج شدن در جهت دلخواه مانند پهپادهای امروزی کمک می‌کند.

پهپاد ۵۳۰ساله داوینچی پرواز کرد +عکس

"پریت" در سمپوزیوم سالانه پرواز عمودی که به تازگی در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد، "کریمسون اسپین"را به پرواز درآورد.

"پریت" علاوه بر دانش در مورد کوادکوپترها، ابزارهای مدرن دیگری مانند شبیه‌سازها را نیز در اختیار داشت که نشان می‌داد مارپیچ‌های هوایی چگونه کار خواهند کرد و چگونه گرداب‌های هوایی که توسط این مارپیچ‌ها ایجاد می‌شود، نیروی رانش به سمت بالا را ایجاد می‌کند. وی همچنین دریافت که این مارپیچ‌های هوایی در مقایسه با ملخ‌های استاندارد، شلوغی کمتری ایجاد می‌کنند، به این معنی که وقتی در مناطق دورافتاده استفاده می‌شوند، گرد و غبار و مواد دمنده کمتری تولید می‌کنند و همچنین سر و صدای کمتری دارند که یک ویژگی مفید برای استفاده در محیط‌های شهری به شمار می‌رود.

با این حال، بعید است به این زودی‌ها با یک شرکت هواپیمایی با هواپیماهای بدون سرنشین مارپیچی مواجه شوید که بسته‌های شما را به مقصد می‌رساند.

"پریت" می‌گوید بیش از این دیگر روی این پهپاد یا این مفهوم کار نخواهد کرد و اکنون می‌خواهد به تحقیق بیشتر در مورد قابلیت، عملکرد و قابلیت اطمینان این طراحی بپردازد.

پهپاد ۵۳۰ساله داوینچی پرواز کرد +عکس

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس