نشست مهم رهبران هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی عراق با طالبانی

رهبران هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی عراق امروز جمعه در دفتر رئیس ائتلاف دولت قانون با هیات اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست «بافل طالبانی» دیدار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی عراق بر موضع خود در داشتن روابط گسترده با دیگر گروه‌های سیاسی و تقویت ابزار گفتگو برای دستیابی به راهکاری برای پایان دادن به بحران کنونی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

نسبت به کوتاهی در حق حشدالشعبی هشدار می‌دهیم

رهبران هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی عراق امروز جمعه در دفتر «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون با هیأت اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست «بافل طالبانی» دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی کشور و گفتگوهای جاری میان گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت جدید رایزنی کردند.

المالکی در این دیدار تاکید کرد که هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی عراق خواهان توافق با دیگر گروه‌های ملی برای تسریع در تشکیل دولت بر اساس چارچوب قوانین جاری و قانون اساسی است.

رئیس ائتلاف قانون اظهار داشت: طرحی که ما پیشنهاد کرده‌ایم و بدان پایبندیم، در توافق بر سر نخست وزیر و در پیش گرفتن سهم انتخاباتی در حضور در دولت همانند سازوکارهای پیشین در تشکیل همه دولت‌ها آشکار و مشخص است.

در همین راستا، «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح عراق هم بر موضع هیئت هماهنگی در تقویت گفتگوها برای حصول راهکارهایی به منظور خاتمه دادن به بحران کنونی و موضع هیأت هماهنگی در داشتن روابط و مناسبات گسترده با همه گروه‌ها تاکید کرد.

از سوی دیگر، بافل طالبانی تاکید کرد اتحادیه میهنی مصمم به تحکیم مناسبات در زمینه‌های مختلف با همه شرکای سیاسی به ویژه هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس