«برهم صالح» نامزد ما برای ریاست جمهوری است/ انتقاد از حزب دموکرات

اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن تاکید بر حمایتش از رئیس‌جمهور عراق، قوانین ارائه شده از سوی وی به پارلمان عراق را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز (جمعه) قوانین ارائه شده از سوی «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق به پارلمان این کشور را در طول مدت زمان ریاست‌جمهوری‌اش تشریح کرد.

بیشتر بخوانید:

بسته شدن راه‌های توافق کُردی-کُردی با نامزدی برهم صالح

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق (واع)، «محمود خوشناو» یکی از اعضای این اتحادیه گفت که ریاست جمهوری عراق در زمان حضور برهم صالح در عرصه سیاسی، حقوقی و اجتماعی مردم، با یک نقش رهبری‌کننده سهیم شده بود و بیشترین تعداد از طرح‌های قانونی مهم و حیاتی کشور را به پارلمان ارائه کرد.

خوشناو در ادامه می‌گوید: «مهم‌ترین طرح‌های قانونی ارسال‌شده از سوی ریاست‌جمهوری به مجلس نمایندگان، طرح‌های قانون بازگشت درآمدهای حاصل از فساد، قانون شورای بازسازی، قانون بازماندگان ایزدی، قانون جبران خسارات قربانیان و شهدای سپایکر، قانون تحریم‌های عراق، قانون انتخابات مجلس نمایندگان، قانون کمیسیون عالی مستقل انتخابات، قانون انتخابات شورهای استانی، قانون مبارزه با خشونت خانگی و تلاش برای احیای دره رافدین هستند؛ علاوه بر تشکیل یک کمیته حقوقی با هدف اصلاح قانون اساسی که به نتایج مهمی رسیده است».

نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن اشاره به مقبولیت ملی برهم صالح نسبت به سایر نامزدها، تاکید کرد که این حزب بر موضعش مبنی بر کاندیداتوری مجدد صالح برای تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری پایبند است و این نه یک نامزدی حزبی، بلکه انتخابی ملی است. 

پیش از این، یکی دیگر از نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان عراق ضمن تاکید بر حمایت این حزب از ریاست‌جمهوری مجدد برهم صالح، راه‌های گفت‌وگو و توافق بین اتحادیه و حزب دموکرات را بسته ارزیابی کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس