اردوغان پیشنهاد میزبانی از نشست روسیه-اوکراین را داد

رئیس جمهور ترکیه با ادعای وساطت در تازه ترین بحران اروپا، پیشنهاد داد که نشست مشترکی را میان روسیه-اوکراین برگزار کند.

به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که با انگیزه وساطت در مناقشه اوکراین به این کشور سفر کرده است، پیشنهاد میزبانی از نشست روسیه-اوکراین را مطرح کرد.

او از روابط خوبی با هر دو کشور برخوردار و به پذیرش پیشنهادش امیدوار است. این در حالی است که افزایش تلاش های به اصطلاح دیپلماتیک کشورهای عضو ناتو برای پایان دادن به مناقشه ای که آمریکا آتش آن را روشن کرده است، با اقدامات متضادی همراه بوده است.

درحالیکه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تدارک برقرای تماس تلفنی دیگری با ولادیمیر پوتین همتای روس است، پاریس از اعزام نیرو به رومانی خبر می دهد و آمریکا هم سه هزار نظامی در شرق اروپا مستقر کرده است.

از سوی دیگر، دولت ترکیه پهپادهای بیرقدار خود را به اوکراین فروخته تا از آنها برای بمباران منطقه دونباس استفاده شود که به دلیل تمایلات روس گرایانه، با دولت کی یف اختلاف نظر دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • NL ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    3 5
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    5 15
    مگر روسیه و اوکراین با یکدیگر دعوا دارند که باز این خودش را قاطی کرده؟
    • محمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      16 4
      واقعا که با کیا شدیم 80 میلیون
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      3 14
      اوکراین که با روسیه حرفی نداره. این آمریکا و اروپا هستند که می خواهند دعوا راه بیندازند. سازمان ملل هم که اعلام کرد روسیه به هیچ عنوان قصد تعرض و یا تجاوزی به اوکراین نداره. رئیس جمهور اوکراین هم که به آمریکا و اروپا اعتراض کرد که حالا مقدار زیادی سلاح مفتی به اوکراین سرازیر کرده اید آنها را می گیریم ولی این سر و صداهایی که راه انداخته اند فقط باعث می شود که سرمایه گذاری در اوکراین متوقف شود. مشکل واقعأ چیست؟ کریمه؟ کریمه در چند هزار سال گذشته فقط سی سال طبق تقسیمات استانی شوروی سابق به اوکراین اضافه شد که پس از فروپاشی شوروی مردم آن تصمیم به بازگشت به سرزمین مادریشان گرفتند. این وسط تقصیر روسیه چیست؟ روسیه و اوکراین برادران یکدیگر هستند. آمریکا و اروپا می خواهند دعوا راه بیندازند.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 1
      آقا محمد، منهای جنابعالی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس