متحدان آمریکا نفت سوریه را به تروریست‌ها می‌فروشند

منابع محلی حاضر در ریف ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند که مزدوران آمریکا با نمایندگانی از جبهه‌النصره دیدار کردند و به توافقی برای غارت نفت سوریه دست یافتند.

به گزارش مشرق، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که مزدوران نظامیان تروریست آمریکایی در سوریه هستند، همچنان فرآورده‌های نفتی و محصولات کشاورزی سوریه را قاچاق می‌کنند.

منابع محلی حاضر در ریف ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند که مزدوران آمریکا با نمایندگانی از ائتلاف تروریستی تحریر الشام –که جبهه‌النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- دیدار کردند و به توافقی برای غارت نفت سوریه دست یافتند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منابع گزارش داد، بر اساس این توافق، مزدوران آمریکا، فرآورده‌های نفتی غارت شده از سوریه را در اختیار عناصر تروریستی جبهه النصره قرار خواهند داد. این حجم از فرآورده‌های نفتی، روزانه بالغ بر ۱۶۰ تن خواهد بود.

به گفته این منابع، این توافق پس از چند نشست بین عناصر وابسته به آمریکا و سرکرده‌های تحریرالشام در نزدیکی شهر «منبج» در شمال شرق حلب حاصل شده است. بر اساس این توافق، مزدوران آمریکا این مقدار فراورده نفتی را به شرکت «وتد» تحویل خواهند داد که تحت مدیریت «ابومحمد الجولانی» سرکرده النصره قرار دارد.

این منابع خاطر نشان کردند، بر اساس توافق مذکور، عناصر وابسته به آمریکا، فرآورده‌های نفتی از میادین نفتی واقع در شمال شرق رود فرات را در اختیار تروریستها قرار خواهند داد و از این منطقه از سوریه، با تانکر به ریف ادلب منتقل خواهد شد.

مناطق تحت اشغال تحریرالشام در استان ادلب، با کمبود شدید فرآورده‌های نفتی روبروست. این ائتلاف تروریستی، به هیچ کس اجازه نمی‌دهد سوخت وارد این استان کند، به جز اینکه این مسئله، تحت نظارت شرکت وتد قرار داشته باشد.

اشغالگران آمریکایی نیز میادین نفت و گاز سوریه در استانهای دیرالزور را تحت اشغال خود دارند و به بهانه مبارزه با عناصر داعش، پایگاههایی را به صورت غیر قانونی در این استانها، احداث کرده‌اند. این پایگاهها بیشتر برای قاچاق نفت سوریه به کردستان عراق یا ادلب استفاده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس