کد خبر 1334986
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
ابهام بزرگ در حکم صادره کمیته استیناف درباره بازیکن گابنی گل گهر/ به باگناما مجوز بازی داده شد؟

بر اساس کدام بند قانونی پس از گذشت سه ماه از محرومیت باگناما این بازیکن مجوز حضور در بازی‌های لیگ برتر را پیدا می‌کند؟

به گزارش مشرق، همزمان با اعلام حکم کمیته استیناف در خصوص پرونده بازیکن غیر قانونی گل گهر سیرجان و محرومیت این بازیکن توسط این کمیته، یک ابهام بزرگ در محافل فوتبالی به وجود آمده که اگر توضیحات شفاف و قانع کننده از سوی صادر کننده رای ارائه نشود باید منتظر یک جنجال جدید در فوتبال باشگاهی ایران باشیم!

در حکم کمیته استیناف آمده با توجه به اینکه بازیکن گابنی شرایط حضور در رقابت‌های لیگ ایران را نداشته این بازیکن به مدت سه ماه از همراهی این تیم محروم خواهد شد و در کنار این محرومیت برای این بازیکن جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است!

با در نظر گرفتن این تصمیم این پرسش به وجود می‌آید که چگونه و بر اساس کدام بند قانونی پس از گذشت سه ماه از محرومیت باگناما این بازیکن مجوز حضور در بازی‌های لیگ برتر را پیدا می‌کند؟

آیا به زعم مرجع صادر کننده رای این بازیکن در مدت محرومیت در نظر گرفته شده قرار است به اردوی تیم ملی گابن دعوت شود تا شرط تعیین شده از سوی فدراسیون برای حضور در لیگ برتر را به دست آورد یا اینکه صرفا به واسطه محرومیتی که برای وی در نظر گرفته شده است این بازیکن می‌تواند بدون مشکل قانونی گل گهر را در ادامه مسابقات همراهی کند!

برابر آئین نامه ابلاغی در مورخ دوم شهرویورماه ۱۴۰۰ بازیکنان خارجی بایستی برای حضور قانونی در لیگ برتر شرایط مشخصی را داشته باشند که این بازیکن به دلیل عدم شرایط لازم غیر قانونی شناخته شد، حالا چگونه است که این بازیکن در ادامه مسابقات قادر است پس از مدت محرومیت تیمش را همراهی کند؟

اگر قرار به ادامه حضور این بازیکن در ترکیب گل گهر سیرجان باشد، تیم‌هایی که این بازیکن در برابر آن‌ها حضور پیدا کند نیز می‌تواند با استناد به شکایت مشابه استقلال، سپاهان و پیکان از گل گهر شکایت کنند و خواستار تغییر نتیجه بازی شوند و کمیته انضباطی نیز بر اساس قانون موظف است با رایی که در پرونده اخیر داده حق را به باشگاه‌های معترض دهد تا شائبه‌ای مطرح نشود!

از طرفی دیگر چنانچه این بازیکن از سوی باشگاه گل گهر کنار گذاشته شود، اریک باگناما می‌تواند برای دریافت مطالباتش به فیفا و مراجع قضایی در فوتبال شکایت کند از این رو امکان کنار گذاشتن این بازیکن نیز به این سادگی امکان پذیر نیست مگر اینکه جدایی با توافق طرفین انجام شود.

اما هیچ یک از این اتفاقات ابهام بزرگ موجود در تصمیم رکن قضایی فوتبال را برطرف نمی‌کند و باید متولیان این کمیته توضیح دهند چگونه برای بازیکنی که غیرقانونی بودن آن به اثبات رسیده چنین خکمی صادره شده است در حالی که این بازیکن شرایط اولیه برای حضور در مسابقات را ندارد و اینکه تا سه ماه آینده نیز اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد مگر اینکه دوباره ایمیل جعلی دیگری به سازمان لیگ ارسال شود تا دوباره این پروسه از ابتدا تکرار شود.

آیا مسوولان کمیته استیناف و کمیته انضباطی در این ارتباط شفاف سازی خواهند کرد یا اینکه با تداوم سکوت خود در قبال این ماجرا ابهامات در خصوص این بازیکن را تشدید خواهند کرد تا همچنان جنجال بازیکن گابنی در فوتبال ایران تداوم داشته باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    طنز جالبی شده منتظریم ببینیم بعدش چی میشه! البته گل گهر بهتره زودتر بره به کاس شکایت کنه، حداقل جلو تصویب قوانین مسخره و متضرر شدن تیمها و از دست رفتن زحمات و میگیره ...
  • حسن کیانی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    وزارت ورزش با وزیر جونده آبی و فدراسیون فوتبال فاحشه و فاسد با گرایش آبی و با کمیته صددرصد با نگرش آبی تصمیم به قهرمان کردن استقلال این لکه ننگ و عار فوتبال ایران کرده اند خدا را به قرآن و مظلومیت ائمه معصومین قسم میدهم که این ماجرای ساختگی بازیکن گل گهر مایه رسوایی افراد استقلالی در کمیته عنضباطی شود مانند رسوا رضا جاودانی لات بی وجود کاظم اولیایی معلوم الحال که مدتها مدیر عامل استقلال ننگین بوده و افرادی چون ساکت و تاج اصفهانی که ید طولایی در فساد سیستماتیک دارند بعضی وقتها یک مسئله کوچک باعث یک رسوایی بزرگ می‌شود استقلال لاشخور امتیاز صدقه ایی و الطاف داوری و سهمیه بگیر پنالتی خدایا به حقانیت قسم که تو شاهدی بر رفتار فدارسیون فوتبال هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس