تهاتر زمین با نیروهای مسلح برای تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن

تهاتر زمین با نیروهای مسلح برای تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن، یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سوی وزیر راه و شهرسازی عنوان شد.

‌به گزارش مشرق، رستم قاسمی‌ در جلسه مجازی با مدیران کل راه و شهرسازی هفت استان، وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مشکلات استان‌ها را جویا شد.

در این جلسه وی بر تسریع در تامین زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طرق مختلف و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود از جمله ساخت شهرک‌های جدید، توانمندی‌های بنیاد مستضعفان، اوقاف، نیروهای مسلح و غیره تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کارگروه‌های مشترکی در سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شده و طی جلسات آینده مشکلات مطرح شده، پیگیری و موانع برطرف خواهد شد.

‌قاسمی به مدیران کل وزارت راه و شهرسازی استان‌ها دستور داد گزارشی از میزان و مالکیت زمین‌های تحت تملک ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و غیره به تفکیک تهیه شود تا طی جلسات آینده با نیروهای مسلح به منظور تهاتر زمین به توافق رسیده و در ازای دریافت زمین از آن‌ها در استان‌هایی که کمبود دارند، در استان‌های بدون مشکل، اراضی در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم.

وی با بیان اهمیت تکمیل و توسعه شهرهای جدید در استان‌ها گفت: هرگونه مصوبات مورد نیاز برای ساختار شهرهای جدید را در هیأت دولت پیگیری کرده و مجوزهای لازم را اخذ خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت خلق و درآمدزایی استان‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن خطاب به مدیران کل استان‌ها تاکید کرد: لازم است تا پایان سال و در سفر رئیس جمهور تعداد زیادی واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن به مرحله کلنگ‌زنی برسد تا مردم نیز به این طرح امیدوار شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس