تل آویو در صدد تجهیز ابوظبی به سامانه گنبد آهنین و رادار "گرین پاین"

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، پس از تشدید حملات گروه انصارالله یمن به ابوظبی، مذاکراتی برای فروش تعدادی از سامانه‌های دفاعی اسرائیلی موسوم به «گنبد آهنین» به امارات در جریان است.

به گزارش مشرق، این شبکه عبری‌زبان در گزارشی توضیح داد که تل آویو به دنبال تسریع در فروش این سامانه ها به امارات است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود، فروش گنبد آهنین به امارات ممکن است آغازی برای ایجاد یک سامانه دفاعی منطقه‌ای باشد که به تل آویو در مورد هرگونه حمله احتمالی هشدار می‌دهد.

رسانه‌های اسرائیلی هفته گذشته گزارش دادند که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از فروش سامانه‌های دفاع هوایی، به ویژه گنبد آهنین و فلاخن داوود، به امارات امتناع کرده‌اند.

از سوی دیگر، سایت "برینگ دیفنس" آمریکا که متخصص در زمینه امور تسلیحاتی است، از تصمیم امارات برای خرید رادار پیشرفته اسرائیلی "گرین پاین"  Green Pine مدل ELM-۲۰۸۰S در قالب سامانه رهگیری موشک‌های بالستیک "آرو" خبر داد.

این منبع گفت، سفارت ابوظبی تماس‌هایی را با تل آویو درباره بحث تجهیز این کشور به سامانه راداری برقرار کرده است.

رسانه های صهیونیستی پیشتر فاش کردند که استقرار سامانه های پدافند هوایی در امارات سنگ بنای یک سامانه دفاع هوایی منطقه‌ای در خلیج فارس خواهد بود و به اسرائیل هشدار زودهنگام خواهد داد.

این منابع افزودند: اسرائیل بیم آن دارد که هدف قرار دادن امارات با موشک‌های بالستیک و پهپادهای یمنی، تمرینی برای حمله به اسرائیل در آینده باشد.

رسانه‌های اسرائیلی بارها به تمایل رژیم صهیونیستی برای کمک امنیتی به امارات پرداختند. نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل نیز پس از عملیات ویژه نیروهای مسلح یمن در عمق امارات که باعث نگرانی اسرائیل در مورد حملات پهپادی مشابه یمنی‌ها به مکان‌های حساس در امارات شد، آمادگی تل آویو برای ارائه کمک‌های اطلاعاتی و امنیتی به امارات را اعلام کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 4
    گنبد سوراخی اسم بهتریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس