سفر مقام ارشد امور سایبری آمریکا به اروپا همزمان با تنش ها بر سر اوکراین

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری، در میان تنش ها بر سر اوکراین به اروپا سفر می کند تا راههای تقویت انعطاف پذیری آمریکا و ناتو در فضای سایبری را بررسی کند.

به گزارش مشرق، "آن نوبرگر" شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در نشست خبری تلفنی گفت: تنش‌های کنونی در اوکراین و ظرفیت فعالیت‌های سایبری مخرب به عنوان عنصر اصلی هر تشدید تنش، یادآور اهمیت دفاع از شبکه اینترنت و مشارکت در این زمینه است.

وی افزود: این بحران فرصتی برای ما و ناتو است تا پیشرفت های خود در زمینه دفاع سایبری را گسترش دهیم. این دلیل جلسات من در بروکسل، ملاقات با همتایان اتحادیه اروپا، مشورت با شورای آتلانتیک شمالی برای افزایش انعطاف پذیری ملی و ناتو در فضای سایبری است.

تمرکز تمام گفت و گوهای معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری، اطمینان از آمادگی آمریکا، متحدان و شرکای آن برای هر گونه رویداد احتمالی مرتبط با فضای سایبری در شرایط کنونی و گفت و گو در مورد چگونگی حمایت از اوکراین و متحدان در صورت وقوع حملات سایبری است.

نوبرگر توضیح داد که آمریکا در سه زمینه متمرکز است. اول، به همکاری با اوکراین و کشورهای همسایه برای تقویت دفاع سایبری ادامه خواهد داد. دوم، همکاری با متحدان و شرکا از جمله از طریق ناتو برای تقویت توانایی دفاعی و در صورت نیاز هماهنگی پاسخ ها به تجاوز بیشتر روسیه است. سوم تشویق همه کشورها به تقویت داخلی توانایی دفاعی سایبری مانند اقدامات آمریکا است.

نوبرگر همچنین گفت که محور گفت وگوهای او در اروپا چگونگی کمک به اوکراین برای دفاع از مرزهای جنوبی و دیجیتال خود است.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری افزود که روسیه برنامه سایبری توانمند دارد. با این حال، اوکراینی ها پیشرفت خوبی در رسیدگی به حوادث سایبری و بهبودی از آنها بدست آورده اند.

بروکسل اولین مقصد سفر اروپایی نوبرگر است. او همچنین قرار است به ورشو سفر کند تا با مقامات لهستانی، بالتیک و همچنین اعضای گروه ۹ بخارست که شامل بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی و اسلواکی  می شوند، دیدار کند.
شرکت مایکروسافت در ماه ژانویه اعلام کرد، ده‌ها سیستم رایانه مرتبط با دولت، آژانس‌ها و سازمان‌های اوکراین به بدافزار آلوده شده اند.

به گزارش تارنمای خبری- تحلیلی هیل، مایکروسافت در بیانیه‌ای افزود، این بدافزار به عنوان باج‌افزار پنهان شده بود، اما در صورت فعال شدن توسط مهاجم می‌تواند به رایانه‌ها نفوذ کرده و آنها را غیرقابل فعال کند.

به گزارش شرکت مایکروسافت، بدافزار شناسایی شده در ده‌ها سیستم آسیب دیده شناسایی شد و این تعداد ممکن است افزایش یابد، سیستم‌های آلوده متعلق به چندین سازمان دولتی، غیرانتفاعی و فناوری اطلاعات است که در اوکراین مستقر هستند.

مایکروسافت تصریح کرد، این بدافزار بر سازمان‌های دولتی که واکنش اضطراری را مدیریت می‌کنند، تأثیر گذاشته است.

بیانیه مایکروسافت در حالی منتشر شد که «سرهی دمدیوک» معاون دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین ادعا کرد حملاتی که در این کشور اتفاق افتاد و منجر به از کار افتادن وب سایت های دولتی با پیام های تهدیدآمیز شد، به گروهی موسوم به UNC۱۱۵۱ مربوط است که پوششی برای اقدامات تخریبی بیشتر پشت صحنه بوده است.

مقام های اوکراین پیشتر ادعا کرده بودند که شواهدی موجود است مبنی بر اینکه روسیه در این حمله بزرگ سایبری دخالت داشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس