نگرانی اتحادیه اروپا از انحصارطلبی تازه مایکروسافت

بر اساس یکی از سندهای اتحادیه اروپا، رگولاتوری های ضد انحصار اتحادیه اروپا از شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدئویی پرسیده‌اند که آیا نگران انحصارطلبی تازه مایکروسافت هستند یا خیر.

به گزارش مشرق به نقل از یو اس نیوز، مایکروسافت شرکت اکتیویژن را خریداری کرده که یکی از غول‌های دنیای بازی‌های رایانه‌ای است و بیم آن می‌رود این خرید باعث جلوگیری از دسترسی رقبای مایکروسافت به بازی‌های پرفروش اکتیویژن بلیزارد، سازنده بازی «ندای وظیفه» شود.

رگولاتورهای ضد انحصار اتحادیه اروپا قرار است تا ۸ نوامبر تصمیم اولیه را در مورد اینکه آیا با پیشنهاد خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن توسط مایکروسافت موافقند و آن را انحصارطلبانه نمی‌دانند یا خیر، بگیرند.

در این سند همچنین پرسیده شده که آیا گنجینه داده‌های کاربران Activision به مایکروسافت مزیت رقابتی در زمینه توسعه، انتشار و توزیع بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی می‌دهد یا خیر.

این خرید برنامه‌ریزی شده، بزرگترین خرید در صنعت بازی‌های رایانه‌ای است و به مایکروسافت کمک می‌کند تا بهتر با شرکت‌هایی مانند سونی، تنسنت و غیره رقابت کند.

انتظار می‌رود کمیسیون اروپا تحقیقاتی چهار ماهه را در این مورد آغاز کند و بر نگرانی‌های نظارتی در مورد این خرید مایکروسافت تأکید کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس