کد خبر 1334764
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
رییس جمهوری چین پاسخ نامه شهرداران آمریکایی را داد

رئیس جمهوری چین به طور جداگانه به نامه‌های «ویکتوریا ووداردز» و «دیک موری»، شهرداران شهرهای تاکوما و استیلاکوم ایالت واشنگتن پاسخ داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جین پینگ در پاسخ به نامه این شهرداران نوشته است که بازی‌های المپیک زمستانی پکن، اتفاقی خوشحال‌کننده برای مردم چین بوده و رویدادی بزرگ برای آرمان بازی‌های المپیک محسوب می‌شود.

وی با حمایت از مردم چین و جامعه بین‌المللی تصریح کرده است: چین به طور حتم بدنبال برگزاری بازی‌های ایمن و باشکوه و تحت شعار «سریع‌تر، بالاتر و قوی‌تر» است و تلاش می‌کند تا مردم را از سرتاسر دنیا برای آینده‌ای مشترک گردهم آورد.

این دو شهردار آمریکایی اخیرا در نامه‌هایی جداگانه ضمن تبریک فرارسیدن سال نوی چینی، برای دولت چین در برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی آرزوی موفقیت کرده بودند.

ووداردز در نامه خود به رییس جمهور چین نوشته بود که با وجود کاهش پاندمی کووید-۱۹ اما تمام دنیا وظیفه دارند تا از کشور میزبان المپیک ۲۰۲۲ برای برگزاری موفقیت آمیز و ایمن المپیک زمستانی حمایت کنند. مردم «تاکوما» بازی‌های المپیک را تماشا کرده و ورزشکاران و شهر پکن را تشویق می‌کنند.

موری هم در نامه خود نوشته بود: مردم شهر استیلاکوم انتظارات زیادی از المپیک زمستانی پکن دارند و معتقدند که این بازی به خوبی سازماندهی شده و موفق خواهد بود.

وی افزوده بود: من و خانواده‌ام به همراه ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم استیلاکوم مشتاق دیدن بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ و عملکرد ورزشکاران هستیم.

این دو شهردار آمریکایی در نامه‌های خود همچنین ابراز امیدواری کرده بودند که سال جدید چینی که براساس تقویم این کشور سال «ببر» است، سالی در جهت صلح، دوستی و اتحاد باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس