کد خبر 1334535
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
1

جمعی از تولیدکنندگان، کار آفرینان و فعالان اقتصادی و صنعتی روز یک شنبه با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش مشرق، این دیدار فرصت مناسبی بود برای بیان برخی مشکلات حوزه تولید و البته گلایه و توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان دولتی و دست اندر کاران تولید در حوزه های اقتصادی و صنعتی.

مقام معظم رهبری در بررسی عملکرد یک دهه اخیر گفتند دشمنان، فروپاشی اقتصادیِ را زمینه‌ای برای تحقق مقاصد سیاسیِ شوم می دانستند اما پس از ده سال، سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله پابرجا است که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به‌ عنوان افسران و کارگران به ‌عنوان رزمندگان این جهاد مقدس، شریک و عامل اصلی این افتخار هستند.

البته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان تاکید کردند: اگر در این ده سال، مسئولان با تولیدکنندگان همراهی بیشتری می کردند ، آسیب‌ها کمتر، و موفقیت‌ها بیشتر می‌شد . بیان موفقیت ها در کنار نارسایی های بخش های اقتصادی و صنعتی نشان می دهد بخش های دولتی و خصوصی از ظرفیتهای خود به خوبی و درستی استفاده نکردند.

شاید کنکاش در تجربه بنگاه داری ده سال گذشته این واقعیت را روشن کند، که بخش خصوصی برای اجرای منویات مقام معظم رهبری انگیزه و توانایی بیشتری داشته است.

شوک اول به صنعت خودرو سازی در دهه نود با تحریم های سیاسی شورای امنیت شکل گرفت . شرکت های خارجی به بهانه تحریم از فروش قطعات حساس و های تک به ایران خود داری کردند . ECU یا همان مغز کنترل موتور خودرو یکی از همین قطعات بود.

منبع: تابناک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس